Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-soppor-såser
Läst 7932 ggr
maxiq
0

Sås enkelt det kan vara!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De som inte arbetar med att lösa cancerns gåta uppfinner ständigt nya prylar som underlättar i vår vardag. Nu har den automatiska såsvispen kommit! Hur har jag klarat mig utan…?

Obestämd

Artikel

Lisabet
0

Inte för att jag tänker köpa en sådan visp, men jag ser faktiskt en användning för den:

När man reder sås med äggulor, så måste man vispa hela tiden tills såsen tjocknar och är färdig. Slutar men ett litet tag, så blir det omelett, eller rättare sagt mycket grynig sås.

Inte helt ovanligt för mig, tyvärr.

Katti
0

Glad

maxiq
0

Den verkar snarare röra än vispa så jag undrar hur många timmar det skulle ta att vispa en trea grädde?

marialan
0

inte onödig pryl alls…..nu slipper man ju köpa en skalpmassör OCKSÅ! Glad

JAUS
0

Vispar hellre för hand och får bra träning för underarmarna på köpet.

kaisakavat
0

Vet inte.. Obestämd

Är jag "dumsnål"? 270 kronor i inköp och dessutom drivs dem av 4 batterier som laddar ur efter några få timmars användning.

Det blir till att lägga på ett antal kronor per såsliter..

Lynxx
0

#4 - Hm…så den e bra om man e såsig i huvet då? Fast…en bra karl ''reder'' sig själv…efter va ja har hört iaf  ;-{)

Kanske man kan spara på miljön om de går att smälta smör bara genom att drömma ''skira'' drömmar? Näe…de kan man ju bara drömma om…

/L

spadermadam
0

En annan innovation som säkerligen förbättrar levnadsvillkoren för många är Turbolash Mascara. En mascaraborste som är batteridriven så att man slipper grovarbetet själv. Vilken tur!

marialan
0

Isadora säljer en med tre hastigheter;

Lågfrekvent

Högfrekvent

Fräknar över hela ansiktet!

Också bra till massage fast inte på huvudet. Skäms

maxiq
0
kaisakavat
0

Såg en reklamsnutt för luftvispad foundation. Det är sant. Trodde jag drömde.. men nej.

Kanske har man i den motordrivna mascaran i foundationburken..  Obestämd

spadermadam
0

Nu är det väl på tiden att någon "uppfinner" en fjärrkontroll som man kan stänga blixtlås, knäppa knappar och knyta skosnören med också! En härligt batteridriven sak som dessutom ska laddas upp i en liten basstation någonstans i hemmet.

Snacka om att vi har livskvalitét!

parsley
0

http://www.kostdoktorn.se/spok-becel

Spökbecel eller fettfritt margarin, se kostdoktorns blogg.

Eftersom LCHF är den optimala kosten så är importerade, hårt besprutade bananer både onödiga att äta och att bära med sig. Därför är bananfodralet one-size fits all, trots sin genialitet,  en onödig uppfinning. :(

Andina
0

Spök-becel - Skrämmande att se vad Unilever 'pysslar med'!

Bananfodral - det är väl till för att bära bananen i…?

Håhåjaja….

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

kaisakavat
0

Det här blir en av mina vanliga ämnesurspårningar.. men spök-becel får mig av nån anledning att tänka på creme fraishen jag kollade på på Coop häromdagen..

Innehöll modifierad stärkelse..fetthalt 34 %

Nån som fattar vitsen?? Obestämd

parsley
0

#16 Jag har också sett någon importerad fejkvariant av C-F med 34 % och modifierad stärkelse. Hur dumt får något vara?

Katti
0

Ska man behöva lusläsa även på crème fraîshen nu…

(Ja! Jag hittade ett tak till i:et Skrattande)

JAUS
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#14 Man kan väl förvara sin bumerang i bananfodralet. Flört

maxiq
0

Hur gör man om man verkligen vill kasta bort sin bumerang?

Obestämd

JAUS
0

#20 Man får räta ut den först.

marialan
0

Går och hämtar den???Obestämd

Katti
0

Man stoppar den i bananskalet och ger det till Myrorna. Säkert någon som blir glad!

maxiq
0

Men vad ska de små myrorna med den till? Gungbräda? *weeeee!*

JAUS
0

Annars kan man ju be någon annan att kasta bort bumerangen. Oskyldig Då blir det någon annans problem.

JAUS
0

Det är även omöjligt att återlämna bumerangen till butiken eftersom de endast tar emot bumeranger som inte kommer tillbaks. Obestämd

maxiq
0