Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2626 ggr
Skogstrollet
0

Mat i kväll

Har kraftig idétorka på mysig fredagskvällsmat… Finns det någon med bättre fantasi?

Bullan
0

Tacos…*mums*

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

DaMum
0

Plockmat i största allmänhet tycker jag är rätt mysigt och gott. Några skivor fet salami, lite oliver, ostkuber, kanske en bit brie…

Mervi
0

DaMum, det låter jättegott, jag går på fakir, ingen ost, eller oliver Gråter, jag får hitta på något annat. Ha det bra!!!

jazza
0

Köttfärsfyllda paprikor -ska vi äta ikväll

Skogstrollet
0

Tack för tipsen! Men det blir getostfyllda kycklingfiléer lindade med bacon. Det där plocket blir perfekt till "Let´s dance"…

Margareta
0

Vi får kycklinglår enligt mitt eget recept som jag aldrig skrivit ner - kanske skall göra det…

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Jag har ätit smörkokt torsk idag.

marsan-3
0

Min man gör nått gott just nu med pilgrimsmusslor till förrätt och sen tortelini med utskuren biff. Jag skippar ju givetvis tortelinin och jag kommer ändå att bli sååå mätt.

Skogstrollet
0

Jag gör visst inte annat än äter, varenda kväll åtminstone… I kväll ska jag äta så gott! Trodde att jag ätit allt som kan kallas skaldjur men hittade för ett tag sedan Kungskrabbans ben. Kanske bara är jag som varit ovetande om dessa…Fin majonäs till så blir det underbart!!!!!!

AnnK
0

#1 har du något tips på LC tacos, undrar jag förhoppningsfullt?! jag saknar verkligen tacos.

Katarina2
0

I kväll blev det italiensk inspirerat…lufttorkad skinka,grekisk sallad med färsk basilika och olivolja,sallad med färska champinjoner,röda mangoldblad,inlagd ost(i olivolja),basilika olja och lite pinjenötter,ölkorv och några coctailtomater,oliver och ett glas rött….avslutas med några rutor choklad…mums för både själ och hjärta..:)

Lillianna
0

Jag gjorde hamburgare + bröd till ungarna och maken. Sen tog jag en liten färdigstekt kycklingfilé (har alltid färdiga hemlagade i frysen) och delade den på 2. Stekte ett halv paket bacon, lade på lite grevéost, majjo på kycklinghalvorna och ett salladsblad på vardera sida. Gott och fettigt! Det blev 2 'hamburgare' och jag är fortfarande mätt nu drygt 5 timmar senare.

/Lillianna

~ Lillianna ~

Pasi
0

Jag har ätit hemmagjord leverpastej (gott, gott), gjorde den så lös så den gick att äta smidigt med sked….borde nog kallas leverkräm!Räcka ut tungan
Ikväll blir det karré med hemmagjord beasås.

magma
0

Igår åt vi tacos (AnnK: vi lägger upp stora blad av isbergssallad på en tallrik, sedan på med stekt köttfärs+lök med kryddor, lite hackad gurka+tomat och ev ett par tsk majs. Ovanpå det en hög riven ost och sist av allt tacosås. Hittade Eldorades tacosås häromdagen, som har 3,5% kolhydrater!)

Ikväll ska mannen äta varma mackor, jag äter Gittans köttfärslimpa med gräddsås. Efter det blir det vispgrädde och hallon med lite Stevia i..!

Margareta
0

Vi åt kyckling i lergryta. Fylld med vitlök och persilja och kryddad med mangovinäger och curry. Supergod.

Numer pensionär i Nynäshamn

copia
0

Jag hade köpt tjocka revbensspjäll, som jag delade i mindre, ätvänliga bitar, marinerade i en plastpåse  i ett par timmar, och grillade i ugnen. Smidigt, lä'tt gott och billigt. Inte ens maken och sonen vill ha nåt till nuförtiden..

Igår, lördag pillades det räkor som doppades i majonnäs, små bitar av chorizo, brieost och oliver i skålar.. Aldrig har väl matlagning varit så här enkel….

Mervi
0

I kväll blir det karré kottletter hos oss, smält smör för mig och gräddsås till gubben, mums.

Pasi
0

Idag ska jag röka en stor bit karré som legat i saltlake sedan i torsdags.Räcka ut tungan

Cinny
0

Idag ska jag bjuda min son som är överviktig på Sten stures lövbiff.

Han säger själv att han har kraftig benstommeFlört --men han har varit smal förut.

AnnK
0

#14 tack för tacoreceptet magma, det ska jag prova.

jag brukar göra en egen jätteenkel och jättegod salsa till tacos: finhacka en tomat (eller använd handmixer), salta och ha i någon form av chilipeppar (torkad, koncentratsås el likn). det räcker egentligen, men man kan också ha i finhackad lök, finhackad paprika och/eller finhackad färsk koriander. man kan också använda salsan som bas i en guacamole (mosad avocado). det går också att ha i ett par skedar creme fraiche. jag tycker att det blir mycket godare än de köpta såserna och måste väl ligga på ung samma kollisinnehåll.

Pasi
0

Snart är den rökta karrén klar…..MUMS!Räcka ut tungan