Vanilj!?
Nu har jag letat och letat men jag kan inte hitta vaniljpulver någonstans. Var köper ni det? 

Jag hittade mitt, oxå på Coop, bredvid vaniljsockret…bakavdelningen. Dyrare på Maxi… =o)

Då får jag ta en titt till och se om jag hittar det =) Vet ni om det säljs på Willys?
Varför inte använda vaniljstängeln och morteln?
Köper samma som vaargen… den räcker otroligt länge, är eko, bra arbetsvillkor till u-landsfolket… super smak…

(köper på Maxi Botkyrka)
Yep avskräcks inte av priset, köpte min lilla burk i somras och har fortfarande ca 30% kvar av innehållet och då använder jag av den ganska så ofta
För länge sedan i ett annat land där vanlijsocker inte finns (är uppväxt i Mexiko) gjorde jag min egen vaniljsocker. Stoppa en vaniljstång i vaniljsocker, låt vila någon (några veckor) och vips! Vaniljsocker! Men möjligheten att få riktigt vanilj, må vara mald hel stång, är super bra! Smaker överträffar allt annat vaniljaktigt!

Mannen älskar vanliljyoghurt. Jag blandar turkisk yoghurt (10%) med lite av vår vaniljpulver. Han tycker det är en lyxfrukost på jobbet. Njuter som om varje dag är sista dagen!
Så ska vi leva… varje dag som om det inte fanns något mer sedan… äkta vanilj… mmm.

Gabriella: Blandar du vaniljen i vanligt socker när du gör vaniljsocker? man borde ju kunna göra vaniljpulvret sjäv, då vet man att det är rent från tillsatser och sånt =D
Nej, så klart inte… men jag gjorde det på 80 -talet i Mexiko… där man inte användet vanlijpulver utan industrivanillin.
Vaniljstång är bättre, den ska vara mjuk och fin.