HJÄLP!!!
Fler än jag som drabbats av diareer i början.
Min mage tycks fåt tuppjuck
Det är ganska många som får diarre i början. Det kan vara fettet som sätter fart.
Jag har ätit det sk fakirkosten i en vecka nu, nästan helt utan kolisar, ligger på 1-2%, och har blivit jättelös i magen. Jag tror att det är smöret för min del.
Det är säkert fettet!
Jag har varit sjuk i influensa c:a 1 vecka nu, och slarvat redigt med kosten. Inte så att jag har ätit fel eller för mycket, nej tvärtom. Vissa dagar har det knappt blivit något att äta alls. Och då har jag känt av tecken till förstoppning, eller gränsande till det i alla fall.
Nu när jag mår lite bättre och har börjat äta ordentligt igen, kommer magen igång som en klocka. Och det är fettet som gör det.
Alltså drar i alla fall jag slutsatsen att mer fett = högre omsättning på avföringen. Och i början, om man inte är så van, så kan det säkert leda till lös avföring.
Tror det går över när kroppen vänjer sig och du hittar din nivå på fettintaget.
Lycka till!

DaMum ar du saker pa att det ar influensa? Jag trodde det ocksa forst, men nu nar jag efter 14 dagar i sangen ar helt bra och till och med battre, tror jag att det var en utrensning.

Jag har också haft det väldigt besvärligt i omgångar…jag tror det är fettet….speciellt om jag äter fett sent på kvällen…nästan ingen nattsömn alls blir resultatet.