Jerkers långtidsjämförelse: LCHF vs VV
Jag inser nu att jag har ett gyllene tillfälle att göra en jämförande studie över bantning enligt LCHF resp VV. Av en ren slump är det så att nästan på dagen samtidigt har jag och min fru och min bror och hans fru börjat banta och vi gör det enligt LCHF medan de gör det enligt VV.
Nu ska det bli intressant att se vilka som lyckas bäst i långa loppet! För er som har lust att följa det så kommer jag att rapportera löpande här, dock inte så ofta.
Vi började i mitten av januari i år och jag har bara hört att min bror tills nu gått ner ungefär lika mycket som jag - c:a 8kg. Det kan nog bli en ganska rättvisande studie eftersom vi två har mycket liknande kroppskonstitutioner och har ätit ungefär på samma sätt och dragit på oss ungefär lika mycket övervikt och det skiljer bara två år på oss.
De har bantat enligt VV förut, men - givetvis - gått upp alla kilon igen. Jag har bantat en gång förut, och då lite hemsnickrat med först två veckors Nutrilett och sen med allmän lågkalorikost, fettsnålt och godisfritt. Jag gick ner 10 kg på c:a 3 månader och sen återgick jag till mitt vanliga frossande i såväl fett som godis och har gått upp 15 kilo på 12 år.
Min bror vet inte om att han ingår i denna studie, men det är inget som hindrar mig från att göra den. Han vet faktiskt inte ens om att jag bantar, för jag har inget sagt. 
Bra initiativ! Skall bli kul att läsa om!
*bokmärker*

Spännande 

Ska bli skoj att se vem som lyckas gå ner mest utan att gå upp igen ;)
Ja det verkar bli en ganska rättvis "tävling". Ska bli intressant att följa den här tråden. :)

Riktigt intressant att se resultatet efter nåt år.

*väntar med spänning på rapporter*
det skojjiga är ju att de bantar… du har ändrat din kost… troligen för gott!