Pannkakor, jag är så sugen!!!
Okej, jag såg en pannkaka med sylt och grädde i tidningen. Och jag blev sååååååååååååååå sugen! Jag är dock trött på ostsmak i min fläskpannkaka etc. Har vi några knep att efterlikna en schysst pannakaaga?
Såna tunna alltså….. ;)
Sök på Pannkakor, LCHF Pannkakor eller Kokospannkakor. Det finns flera trådar. Jag använder Fiberhusk i mina.

Kokospannkakor är min favorit. Faktiskt… *går för att göra smet!*

Jag gjorde nyss pannkaka till lillasyster som äter lite kolhydrater.
Ägg+lite mjölk+lite grädde+lite riven morot+keso+salt
Bara att vispa ihop och steka i smör. Jag smakade en liten kant och tyckte det smakade som riktiga pannkakor.
Kokospannkakorna som fler har nämnt här är jättegoda.
Jag har börjat göra de här pannkakorna:
http://mylchflife.blogspot.com/2008/10/lchf-pannkaka-supergott.html
Kokospannkakorna funkar inte alls för mig, men med mandelmjöl blir det "rätt smak"
uttelille-har du några exakta proportioner?
miakia-fick inte länken att funka?

Till 5 pannkakor var det nog 3 ägg+1,5 dl mjölk+ 1/2 dl keso+ 1/2 dl riven morot+ skvätt grädde och salt.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jag var också så där toksugen på pannkakor för ett tag sen. Och det blev inte bättre när min söta sambo ställer sig och steker pannkakor så det skulle räcka till ett helt kompani! (eller matlåda i flera dagar). Så, jag insåg att jag måste ta en. Och det gjorde jag. Och det smakade bara… …mjöl och klibbigt. Nu är jag inte så sugen längre!
Tack Uttelille, ska provas! 
Regina78 Tack för länken! gjorde just pannkakorna men minskade satsen till en person. Tog 1 stort ägg, 0.75 dl grädde och 0.5dl mandelmjöl (från Lidl).
Jag skojar inte när jag säger att de både såg ut och smakade som vanliga pannkakor! Gjorde en enda tjock, stor pannkaka och den mättade! Hade inte ens något till.
Så tack för receptet och testa ni andra också!

# 12 Nu ska jag pröva detta recept har köpt mandelmjöl på Lidl idag! Har någon provat att värma i micro tänkte om man kan ta med i lunch lådan?
#11 Åh! Dessa pannkakor ska jag prova någon dag! *sugen*

Mmmmmmmmm vad goda och dottern gillade dem också med hallon till gjorde en sats på 2 ägg och det vart 5 st små så nu har jag 3 st till matlådan imorgon har tagit fram hallon som jag ska mosa lite och får se om jag orkar vispa grädde imogonbitti
Man borde ju kunna använda fiberhusk istället för mandelmjöl tex..
#16 Mandelmjöl + lite fibehusk för konsistensen borde ju bli bra…

Gick bra att värma i micron, det blev 3 st till lunch som jag skrev tidigare med mosade hallon och vispad grädde. Mätt blev jag men det var för mycket, första gången sedan start med LCHF som jag kände att det tog stopp och vart för mycket. Blir inga hela måltider med pannkakor igen i så fall bara för att äta något gott! Efter några timmar har jag fått ont i magmunnen inte sådana hemska smärtor som jag får av vetemjöl men liknande men lindrigare undrar om det är mandeln?
Mandelmjöl på lidl??! Har jag baske mig aldrig sett!
Hur ser förpackningen ut?
en gulorange påse, bilder på krakmandlar. Grön text, röda detaljer. Står ground almonds på.
Ska in å shoppa imorgon, hoppas min lilla lidl-butik här i Skene har sånt….

Lenak63: har du receptet? =) Jag avskyr kokos och vill ha nåt alternativ till kokospankakorna, som helst då smakar pannkaka då :D

Låter man pannkakorna svalna funkar de utmärkt att göra crepes på, dvs rullade runt fyllning och ostgratinerade…
Fabricati diem, pvnc!
#22 Popruta! Jag gjorde pannkakor på 4 ägg, 2 dl grädde, 1 dl vatten, 1 dl mjölk, salt, 2 msk Fiberhusk. Fiberhusk sväller och det blir litet klumpar i smeten men det gör inget för det slutliga resultatet. Man varken känner eller ser klumparna i pannkakorna.
#3 Uttelille, ta med några provsmakningspannkakor till stan… jag är en jätteduktig provsmakare… hehe… 
#20 Hur mycket mandelmjöl är det i en påse? och vad kostar den?
200 gram , tror ungefär samma pris som hel mandel ca 19-20 spänn.
Hittade! På Lidl.
Ska göra pannkakor så min son blir nöjd…
Varje gång jag frågar vad han skulle tänkas vilja ha till middag svarar han konsekvent - PANNKAKOR!

Jag gjorde pannkakor med mandelmjöl från Lidl igår och dom blev jättebra!! Jag utgick från receptet till kokospannkakor, alltså 2 ägg, 1 dl grädde, 1 dl mandelmjöl och så hade jag i en liten dutt fiberhusk. Jag lät det svälla en stund och sen stekte jag i mycket smör på medelvärme. Min kille som tycker väldigt mycket om vanliga pannkakor tyckte att dom var goda..och jag med!!!!
Jag serverade med grädde och hallon men en tips är att ha lite kardemumma på grädden istället för hallon. Det blir nästan som semla….

#25 Haha, ja, det tror jag säkert du är! 
# 29 Å, semmeltips!! Tackar, tackar!

BLANDA DIN FLÄSKPANNKAKA MED ETT PAR BRYNTA, FINHACKADE LÖKAR, JÄTTEGOTT.KALLAS FRANSK FLÄSKPANNKAKA.
MVH YNGVE
Du behöver:
2 msk Fiberhusk
1 dl vatten
2 dl grädde
1 dl mjölk 3,5%
4 ägg
salt
Blanda all vätska och vispa ner Fiberhusken. Låt svälla 5-10 min späd ev med lite mer mjölk. Stek i rikligt med smör. Blir ca 8-10 st små pannkarkor.
Mycket goda, dessa måste ni prova! :)
och jagar man kolisar eller äter fakir så funkar det även med vatten…
exempelvis så här:
2 hela ägg + 1 äggula
10-20 g smält smör
2 dl vatten
1 msk fiberhusk.
Låt svälla 5 min.
De enda kolisarna i dessa är från äggvitan.
smakar äkta pannkaka också.
Gjorde en sats i morse. Jag gjorde enligt receptet i #33 men uteslöt mjölken till förmån för vatten, då jag inte vill ha mjölk och helst inte mandel heller just nu.
För det första så tog det hur lång tid som helst i pannan per pannkaka, (kom försent till mitt fm möte).
För det andra var de helt omöjliga att vända trots att de badade i smör, så det blev olika varianter av pannkaksröra på min tallrik (har i och för sig aldrig varit bra på pannkakor).
För det tredje smakade det bara välgräddad omelett, trots att jag serverade med salami och brie som "crepesrullar".
Något gjorde jag fel, för handlar det bara om att göra tunn omelett så tror jag inte att så många skulle lovorda detta i både denna och minst en tråd till. Tips, någon!?