Februari-VVV
I tråden JanuariFett dök idén upp att kanske ha en månad, utan vägning och istället mer koncentrera oss på välmåendet.
Därför startat jag tråden VVV= Våga Vägra Vågen 
Om det handlar om person- eller hushållsvågen spelar kanske ingen större roll. Jag tänkte mer att ju mer vi försöker må bra, fokusera på det positiva, vara snälla mot oss själv så kommer förhoppningsvis viktminskningen på köpet.
Jag ska bara väga mig den 4/2 eftersom jag är med i en utmaning, men i övrigt ska vågen få stå.
Någon som vill haka på?
Jag har inga problem att Våga Vägra Vågen - jag har ingen våg. Bara en hushållsvåg, och den räcker inte till mig…
Eller ska det vara även VVM - alltså vägra måttbandet också?
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Om du vill, Effie 
Vi kan träna på att bara känna efter hur vi mår och förändra saker i vår tillvaro så att vi mår ännu bättre.

Hej hej, jag hoppas att jag får fortsätta hänga med er även om jag inte vägrar vågen
. Vet inte om det är rädslan att släppa kontrollen men det tror jag inte eftersom jag väger mig ibland och sen kan det går allt från två dagar till två veckor eller månader innan jag väger mig igen. Känner helt enkelt att jag inte är slav under den. Jag funkar på samma sätt oavsett om det är hushållsvågen eller badrumsvågen vi pratar om….
Jag tränar på att lyssna på min kropp och känna hur den mår, vad den vill etc 
Hej! Det låter väldigt bra det där med att vägra vågen. Själv får jag erkänna att jag minst sagt varit besatt av den. Kanske det också kan vara en orsak till att man inte går ner i vikt, det är ju verkligen uppstressande att titta varje gram hit och dit. Bättre att koppla av, vilket man mår mycket bättre av, blir mindre stressad och förhoppningsvis så följer kilona efter.
Imorgon bär det av till Australien. Typiskt nog har jag dragit på mig en rejäl förkylning, kanske inte så konstigt. Barnen har varit förkylda nu i 2 veckor så någon gång går väl gränsen för hur mycket motståndskraft man har. Det blir att köpa neceril i morgon inför flygresan och näsdroppar till barnen, är visst bra att vidga luftvägarna innan flygning. Har iallafall fått gjort de sista ärendena så det känns gott.
Ha det gott allesammans. Nästa hälsning blir förhoppningsvis från Australien.
Kram Karin.
Åhh Karin vad jag avundas dig.
Hoppas att resan går bra. Har du kamera med dig så får du gärna bifoga ett par foton från sol och värme.
Jag gör som eskelina, fortsätter med vågen. Känner att jag börjar få koll på hur jag och min kropp funkar. Behöver därför kolla upp framför allt intaget.
Har jobbat hela dagen och ett jympapass på kvällen. Har just fått i mig lite räkor och majonnäs. Skall bli ett par jordgubbar med grädde också.
Ha de gott
/Ullabritt
nu har jag oxå hittat hit. Inte helt lätt utan länk i gamla tråden 
Idag känner jag mig väldigt trött. Antar att jag har något i kroppen då sonen hade lite förhöjd temp i lördags/söndags och dottern har feber idag. Jag måste dock erkänna att jag tycker det är mysigt när barnen har lagom lite feber. De blir härligt mysiga och vill gärna sitta i knäet och myst - länge. Det tycker jag är urmysigt.
Idag har jag lite träningsvärk i ryggen från afron igår. Det var riktigt roligt! Efteråt körde jag en timmes yoga. Skön avslutning. Anser det dock inte vara träning eller i så fall mental träning
Fast det funka fint som avslappning.
I eftermiddag väntas ny snö och blåst, så då blir det skottning igen. Jisses vad jag har skottat denna vintern. Fast hellre det än regn och rusk som annars kännetecknar vintern i Skåne.
Ha en fortsatt bra tisdag!
Jag vägrar inte vågen, varken person eller matvåg. Jag står mitt upp i förberedelaser för en ny fas i mitt liv och jag varken kan eller vill hålla i mitt gamla liv om det finns ett annat val. Jag är arbetslös sedan 1a feb, jag har ingen a-kassa så jag har tackat ja till en arbetsplatsträning som ger nästa 5t innan skatt, jag ska söka alfa kassa som kanske kan ge lika mycket. Jag mäste därför börja ta bort alla extra utgifter som comhem, gym, katterna till att börja med. Jag söker oxå en mindre lägenhet i annan del av stan. Det finns inte så många plan i mitt liv som jag är nöjd med så det kan bara bli bättre vad som än blir. Stressen måste ha påverkat min mage för den är spänd och hård och ömmar. Jag upplever hunger och sug där jag förr inte haft minsta problem med sånt. Men idag åker jag och bunkrar upp kokosfett, jag ska fortsätta att fettbomba och försöka hålla antal måltiderna på minimum. Vikten känns lite bättre idag och så gör även magen. Här verkar det ha börjat töa lite idag, medans ni söderöver verkar få hålla i hatten i helgen.
Sköt om er alla och om någon hör av vitsippan så berätta det isf!?
Kram alla vackra.
Måste förtydliga mitt vimsiga inlägg.. Jag vägrar inte vågen därför att jag behöver ha något att hålla i mej i just nu som känns bekant och som jag vet att jag klarar av.
En annan anledning är att jag nu dagligen kommer att umgås med människor som röker, tar ett glas efter arbetet samt äter tonvis med skräpmat. Back in restaurantbuisness again. På gott och ont.
Att hålla benhårt i lchf är min enda vettiga plan i allt detta.

Jaaaa vad härligt det låter med att vägra vågen! jag måste också tänka till varför jag valt att lägga om min kost, och inte låta grammen hit och dit att styra mig. Jag hakar gärna på. Och nu efter några veckor utan batteri i min våg kan jag säga att ner går jag i alla fall 
Evanorm - håller tummarna för dig!

Evanorm - lycka till med allt, och var inte rädd för att gå till soc om det inte räcker (såvida du inte har en man/sambo med inkomst, och/eller sparpengar eller andra tillgångar). Om din enda inkomst är 5000 före skatt har du förmodligen rätt till bidrag. Men sök i så fall i tid, de brukar ha ett sjukt segt pappersmaskineri!
Eva, jag tycker du gör helt rätt! Man kan inte ändra alt på en gång, det viktiga är att man bestämmer sig för som käns bäst för en själv och inte bara aka på allt man "tycker att man borde".
VVV kan ju också betyda VågaVäljaVäg 
För mig, som är ett kontrollfreak, så är det en prövning att inte väga mig varje dag eller varje vecka. Men under februari så ska jag försöka berömma mig själv för de promenader jag tar, de besök på gymmet (som inte blir så många som jag hade hoppats på) och framför allt ska jag vara stolt och nöjd med dagen när den är slut.
Det är i alla fall ambitionen.
Den 26/2 blir min kommande vägning.
Eva! Ditt inlägg var itne alls vimsigt. Jag förstod precis och jag hoppas verkligen att du snart får mer pengar så att livet känns lite lättare. Så bra att du håller hårt i lchf, då har du något att hålla i när åskan går 
Idag är jag på grymt bra humör. Har öppnat en flaska rött som jag njuter av samtidigt som jag umgås med familjen, ritar med barnen ömsom skriver lite på datorn. Idag är en guggigt bra dag!
Kram på er!
Sitter och summerar min dag och plockar fram saker jag är nöjd och glad över:
* jag trotsade snövädret och tog en promenad med ena hunden och sedan jag och ut och tränade den andra en liten stund
* har fått kontakt med gamla skolkamrater på StayFriends
* har kramat och pussat gubben min innan åkte till jobbet för att jobba i natt
Härligt Gitsan!
Har i några dagar "besvärats" av fenomenet finnar lite här och var. Vet inte riktigt vad som händer i kroppen. Självklart ser jag det positivt - det är ju ungdomsfinnar och jag har blivit tonåring igen 
Halleda vad gårdagen var en härlig dag. Jag är sjukt nöjd med mitt humör. Vinet smakade fantastiskt gott - det var länge sedan. Har inte riktigt njutit av rött sedan jag bytte kost. Inte för att det varit äckligt men inte så gott som förr förutom igår. Jag njuter fortfarande av bara tanken 
Nu är det dags för en ny dag med nya utmaningar - I like!
Var är ni?
Här är jag
! Var alldeles för trött för att sitta vid datorn när jag kom hem från jobbet i går.
Sov 12 timmar i natt, men nu är jag på G igen.
Välkommen in i tonåren, serpersl!
Har nu ätit frukost; trivs bra med att äta dagens första mål vid elva-tolv-tiden. Skönt att sova länge på lördag morgon, och ta det lugnt. Solen skiner, snön ligger kvar, det är väl fortfarande halt ute. Får fundera på vad dagen ska innehålla.

Jga är här!
har praktik nu och har mycket att styra med, men läser.
Håller på med kokosfett och grejer, mår bra 
härligt att ni är kvar! idag blir det mysning framför tv:n (melodifestival). Jag har köpt ostar som snacks
Jag är här ibland .. är rejält ur balans. Kan nog inte ta den arbetsplatsträningen hos min bästa vän som var tänkt - f-kassan håller inne 2 mån ersättning och jag måste ha in pengar nu genast. Har sagt upp tv,telefon och bredband och igår så hämtade de hem de katters om jag varit akuthem pga att jag måste elliminera alla utgifter.
Helst av allt skulle jag vilja ha råd att gå arbetslös en tid så att jag kunde få nyttja arbetscoachen för att få pepp, stöd och praktiskt hjälp med cv och nya karriärtänk, men som det är nu så måste jag ha ett arbete, en inkomst asap.
Jag sökte ett deltidsjobb igår. Snälla håll tummarna för att jag får det för av alla matlagningsjobb så skulle det vara det minst jobbiga och faktiskt kunna vara hållbart i många år för mej.
Fy vilken hemsk situation du befinner dig i Eva. Jag hoppas verkligen att det löser sig så fort som det bara kan. Du får försöka hålla humöret uppe genom att tänka inget ont som inte för något gott med sig. Jag håller tummarna för dig - hårt
Tack seperslinda. Jag kan inte fixa något med ett dåligt humör ändå.. men som min syster säger: N å n gång måste det ju börja gå bra för dej oxå?
Jag kan se tillbaka tio år i tiden och idag vara så GLAD att jag inte visste då hur de närmaste tio åren skulle se ut.
Om någon är intresserad så är jag på denna tråd och testar ett tag:
http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=08416eca-d44e-4b8f-8b4b-599e15d2af6d
Jag har börjat hämta mej viktmässigt men stressnivån gör att jag är illamående och skakig, varken mat eller träning funkar just nu. Det märks verkligen att jag är i obalans för jag har gråtit och kännt mej som världens största svikare ända sedan katterna hämtades igårkväll.

Jag är oxå här! Har bara inte haft något att skriva om, det händer absolut ingenting på vågen för mig och mitt tålamod just nu är lika med noll…. Det behöver inte gå fort men åtminstone åt rätt håll
!
Jag har nu testat periodiskt fasta i snart en vecka. Inte heller det har gett något resultat än men jag ska ge det hela februari så får vi se vad det ger…
Mina problem är dock minimala jämfört med hur vissa andra har det och det känns ibland lite förmätet att gnälla över lite viktproblem….
Eva, vilken himla besvärlig sits du hamnat i, jag önskar så att jag kunde hjälpa dig på något sätt! Tänk på att du i första hand måste ta hand om dig själv och du har ju faktiskt gett katterna ett bra hem så länge du kunnat, nu är det någon annans tur att ta vid. Men jag förstår att du mår dåligt, jag har själv lämnat bort en hund för att jag trodde att jag var allergisk mot den och det känns för jä-ligt! Lycka till och hoppas att du får jobbet du sökte! Jag undrar hur vårt välfärdssamhälle egentligen fungerar när människor hamnar i en så'n situation som du gjort nu
.
Om du läser detta Karin så hoppas jag att resan gått bra och att du har det bra i solen och värmen!
Vitsippe-Linda hoppas att rehabiliteringen går bra - tänker på er!
Många med svårigheter i vårt gäng just nu, hoppas att vi ändå kan stötta er på något sätt…
Med förhoppning om en skön söndag!
Ja, allting är relativt. Var och en av oss kämpar med det som står oss närmast och det tycker jag att vi ska göra även om det finns de som har det värre.
Ja det är många svårigheter i gänget här men det är oxå då som det är bra att tråden finns. Det är bra att vi kan hjälpa varandra. Jag hoppas att jag kan hjälpa någon av er eftersom det hade varit ett sätt att ge tillbaka då jag tycker att ni hjälper mig.
Imorgon blir det vägning och definitivt nya tag mot ett mindre jag
Kram på er!
Hejsan,
Jag har heller inte haft tid att skriva så mycket som jag vill under den senaste tiden.
Jobbet tar faktiskt mycket mer tid och ork än vad jag hade anat. Men det löser sig.
Jag har haft en mycket trevlig helg med ett par goda vänner. Tyvärr blev det ett par glas vin, men jag kan lova att jag njöt av varenda droppe.
Maten var helt OK eftersom vi var hemma hos mig och jag planerat allt.
Vikten är det lite si och så med, men vad gör det om hundra år. 
Vad tråkigt att läsa att du inte har det så vidare bra just för tillfället Eva.
Men jag hoppas verkligen att din syster har rätt. Självklart kommer det att vända för dig med. Jag håller tummarna mycket hårt.
Nu är det i varje fall dags att krypa till kojs, så att jag kan gå upp vid 5-tiden i morgon igen.
Massor av peppkramar til er alla
/Ullabritt
Jag vill tacka alla vänliga människor för medkännande ord, jag vill oxå förtydliga att jag har lite motgångar nu med arbetslöshet, hantering av familjeproblem, förhållanden överhuvudtaget, bästa vänner som inte är nära eller inte har tid pga egna svårigheter och sist mitt boende. Det ÄR mycket just nu. Det skulle vara ett lyft om jag hade flyt på ett plan i mitt liv.
Men det betyder inte på minsta lilla sätt att jag ser mej själv som ett offer. Man hanterar motgångar - de definierar inte vem du är. Jag har haft detta som motto i många år:
Livet är inte rättvist: Tack och lov! För isf skulle jag ha drabbats av jordbävning, förlust av familjemedlen, inbrott, rånöverfall, misshandel (och ett antal flera katastrofer som jag inte ens vill sätta på pränt) - minst ett par ggr i mitt liv. Men det har jag inte. Jag är väldigt förskonad. Jag anser mej vara en lyckligt lottad person. Men det hindrar inte att jag just nu känner mej lite kringränd av problem som jag måste lösa på ett eller annata sätt och jag vet inte HUR just nu.
Jag tänker dagligen på Vitsippan och undrar hur de har det. I jämförelse med det så känns mina problem väldigt värdsliga.
**
Den värdsliga vikten är på väg nedåt. Snart hoppas jag nå ursprungsvikten så att jag kan fortsätta att kämpa mot Delmål ETT!
Snart hoppas jag oxå att jag får SSS nya bok som jag beställt för länge sedan..?
Sitter här med en knepig förkylning… vaknade i natt av att jag svettades och hade ont i huvudet. Har legat i soffan tills nu när jag satte mig vid datornen stund. Svettas som efter ett ordentligt gympass och med ett tungt huvud och lite svidiga ögon.
Stannade hemma från jobbet och har datorn kvar på jobbet också, så det är vila för hela slanten idag.
Eva; jag har inte upplevt dig som ett offer någon gång utan tvärtom verkar du vara en stark personlighet.
Undrar också hur det är med Vitsippan och hennes man.
Gitsan: Jag blir trött på mej själv ibland som lägger alla mina problem på snälla människor som ändå inte kan göra något åt det. Det var jag själv som tyckte att jag började bete mej och prata som ett offer. Det HAR varit jäkligt jobbiga tio år som gått. Men jag har bestämt att 2010 kommer att bli förändringens år, det är nu det ska ske och jag är aldrig hjälplös vad som än händer.
**
Periodisk fasta är intressant och funkar jättebra för alla som - liksom jag- bara sörjer för sej själv, som inte lagar middag åt sej själv var dag, och som kan styra sina måltider som det behagar. Noterade idag vid 10.00 att jag inte fick i mej maten jag tillagat (tonfiskröra) fastän jag var 'hungrig'. Det har nu gått 20,5 timmar sedan jag åt om man bortser från kaffe med kf och grädde imorse kl 5-7. Nu ska jag på ren test se hur länge jag kan vänta med dagens enda mål!!
Vad spännande det låter med periodisk fasta. Funderar starkt på att testa.
Men när jag tänker efter så har jag ju både gubbe och son som vill ha "riktig" mat varje dag. Men till påsk lutar det åt att jag blir i stort sett ensam hemma, och då ……..skulle det passa bra att testa.
Jag undrar också hur det står till med vitsippan och hennes man, samt givetvis Karin i värmen.
Dags att packa ihop för ett jympapass. Idag är det cirkelträning som gäller. Vi brukar köra det 2 ggr per termin, och det är mycket uppskattat.
Jag har även hunnit med en kort sväng till biblioteket och lånade en laddning ljudböcker. Det är helt underbart att ladda in i mp3 spelaren och plugga in under buss och tåg färd. Tar minimal plats och väger knappt något.
kram,
Ullabritt
UllaBritt, jag lyssnar också på ljudböcker till och från jobbet. Dessutom nu, när jag åkt på en förkylning så lägger jag mig, stoppar in hörsnäckan i öran och hinner nästan somna innan jag hört första raden.
Lånar också på biblioteket numer men när jag röjde i sovrummet hittade jag en del ljudböcker som jag gärna skänker mot fraktavgiften. Hör av dig om du är intresserad.
Gitsan,
Jag tar gärna emot dem. En bra bok kan man inte ha för mycket av. Helt underbart att lyssna på vid sänggående. Ge mig gärna en förteckning. Det är lite onödigt att skaffa dubletter.
/Ullabritt
Å´hej på er! Kul med lite aktivitet här igen!
Idag körde jag styrketräning för hela slanten. När jag gick därifrån var riktigt skakig, men otroligt nöjd. Fick en komplimang av en kollega som tyckte jag var stark och den kommer jag leva länge på. Idag har varit en mycket bra dag. Har ätit bra frukost, bra lunch och snart är det dags för en bra middag. Efter det väntar en kopp te och sedan sängen. Har sakta men säkert kommit till insikten att trots att jag äter rätt så äter jag för mycket. Förvisso kom jag till insikten redan i höstas, men som av en händelse så önskar jag att problemet löser sig själv, men nu får jag ta tjuren vid hornen. Jag får helt enkelt äta mindre om något ska hända. Magen börjar så smått kurra men jag ska "slänga" ungarna i bingen innan jag ska avnjuta min middag. Jag längtar oxå efter Skaldemans nya bok som jag beställt. Jag ser oxå fram emot lchf-magasinet som ska komma i mars.
För övrigt så tänker jag en hel del på er andra. Speciella tankar till Vitsippan-Linda. Jag hoppas verkligen att det går bra och att vi snart får ett livstecken.
Eva - du är en enormt stark och klok kvinna.
Karin! Mate! Hur är Auzzie?
Ulla-Britt och soderen - låter härligt med läsning. Ska nog sätta mig och läsa efter min middag.
Kram på er!
Kolla här : Hmm, försökte kopiera in en länk, men det fungerade inte. Får kolla lite senare hur man gör, men det handlade om faran med att väga sig varje dag.
För att få inspirationen på topp och ett målmedvetet sätt att verkligen minska i vikt har jag beställt en kostrådgivning via brev från monique=www.lifezone.se
Ska bli spännande. Det kommer ge mig den energi jag behöver för att köra järnet med både kost och motion. Jag tänker inte vara överviktig en sommar till. Nu kör jag järnet.
Någon som vill vara med?

Låter spännande! kan du inte berätta lite mer när du fått materialet om vad det innehåller osv…
Visst kan jag det!
By the way… Det verkar som om jag har lyckats ragga tag i samåkningskompisar till Stockholm så LCHF-kryssningen verkar bli ett faktum. Är det någon som vill dela hytt med mig? (har inte bokat biljetter än…) vill ha samåkning och hytt-kompis klart först =)
Halloj i stugan! Nu är jag äntligen tillbaka på viktbanan igen. Efter att ha varit riktigt noga i en vecka har vattenvikten släppt och jag är redo att börja min viktresa nedåt. Som jag tidigare berättat har jag skaffat mig en coach (Monique Forslund) som ska hjälpa mig med att hålla motivationen och inspirationen uppe. Jag är taggad tusen och nu ska inget få stå i min väg. Inte ens jag själv 
Härligt sepersl, att du är på G igen!
Jag har hittat ett sätt att mäta min viktnedgång istället för vågen (även om jag nog inte kommer att skippa den helt) och det är några ringar som ska hamna rätt på plats.
Jag har kännt mig "naken" alla dessa år när ingen ring har passat. Och det ultimata blir ju att "komma i" vigselringarna! Men det är det långsiktiga målet.

Härligt sepersi att du är så inspirerad!
Gitsan vilken bra grej att sträva mot "att komma i vigselringarna" 
Själv kör jag ju periodisk fasta under februari. Det har hittills inte gett några resultat på vågen men jag tycker ändå att det funkar väldigt bra. Jag "får lov" att äta mig mätt när jag äter och inte bara nöjd. Det är en mycket viktig psykologisk faktor för mig. Då har jag absolut inga problem med att vara utan mat under 18 timmar, en del av timmarna sover jag ju ändå
. Det enda som jag upplever som svårt är att få i mig allt kokosfett jag vill under den tiden…. För jag mår ju väldigt bra av kokosfettet ju och ska man äta mycket kf under kort tid så blir ju effekten illamående istället…
Nu ska jag iväg och träna taekwondo med hela familjen, ha en skön lördag!
LOL
Gitsan! Jag trodde först du pratade om bilringar - snacka om olika referensramar
insåg några ord senare vilka ringar du pratade om. Tack för ett gott skratt! Lysande ide att mäta framgång på!
Har precis ätit lunch och det blev typ moussaka. Färs och skivor av squash om varannat å sedan lite mozzarella på. Hyvlat smör i botten och sedan grädde i så det blir lite såsigt. Mums. Barnen och jag åt med god aptit. Nu bäddar jag ner mig i soffan med SSS nya bok
Kram
Bra där. Jag väger mig bara den 15:e varje månad. Det är ju det långsiktiga resultatet som har betydelse här och väger man sig ofta är det lätt att få panik om vikten skulle gå i stå, så att säga. Så, bra grej!

tänk vad hjärnan kan spela en ett spratt, tycker att det har tagit fart igen och att jag börjat gå ner lite mer, så glatt har jag sträckt på ryggen och gillat läget.
Provade därför att väga mig i går (hos vänner som har en ytterst snäll våg typ 3 kg för lite snäll :-) och döm om min förvåning då jag inte alls enligt kilo tabellen gått ner något!!!
Vart lite krokig i rygger igen
vilket ju är dubbeldumt!!! för tidigare känndes det ganska bra och nu bara för att en våg säger något annat så känns det inte bra !!!
Nä fram för mer VVV! 
Förstår inte vart tiden tar vägen?
Förut, när jag var arbetslös var jag rastlös och gjorde i stort sett inget, försvann dagarna också. Men nu när jag har en arbetsplats att gå till så försvinner dagarna bara. Ger mig av hemifrån vid 6 tiden och kommer hem stax innan 18.
Det blir väldigt långa "arbetsdagar" (ca 3,5-4 timmars resväg per dag).
Tur att jag har min mp3 spelare med en bra bok. Har jag tur så träffar jag på någon bekant på bussen eller tåget. Försöker ändå ha ett så socialt liv det bara går. Tyvärr blir mitt engagemang här på kif lidande.
Jag sa ju med bestämdhet att jag absolut inte ville leva utan att väga maten jag stoppar i mig. Nu har det visat sig att det fungerar aldeles utmärkt.
Jag har nämligen i stort sätt ätit grytor och röror, och då blir det en massa bök att väga eller uppskatta allt.
Min vikt går faktiskt ner lite, även om det inte går i den takt jag hade önskat.
Jag har även varit lite intresserad av periodisk fasta och hade tänk ge mig på det runt påsk när jag har tid och kommer att vara själv. Men har faktiskt insett att jag mer eller mindre hållit på med det de senaste veckorna.
Jag har lyckats med att äta 2 ggr per dag (ibland har det blivit 3).
Dock har mitt ätfönster varit lite väl stort. Det skall jag försöka jobba mer med följande veckor.
S-Linda,
Det hade varit riktigt roligt att komma med på kryssningen. Skall kolla upp möjligheten att få ledigt samt vad totala kostnaden skulle bli för mig.
Har ju ingen inkomst för tillfället utan "bara" aktivitetsstöd. Och det blir man ju inte fet på. Hi Hi! 
Gitsan, jag har inte glömt dig och boktitlarna, skall ta och kolla upp det under dagen.
Massor av kramar till alla kämpare.
/Ullabritt
Jag vet inte vad som hänt med tråden. Men det är väldigt lite aktivitet här.
Själv har jag ju inte tid med så långa inlägg nu för tiden. Och vad jag förstått så är det så för flera av oss.
Ha de gott,
/Ullabritt
Mmm, instämmer. Vad har hänt? Inte ska vi väl våga vägra varandra?!
s-Linda,
Nej, det hoppas jag verkligen inte.
Halloj alla ni andra, Var är ni?
/Ullabritt

Jag är här
!
Har inte haft så mycket att skriva bara, vikten står helt stilla och jag jobbar på att inte tappa modet utan bara kämpa på och envist jobba mot ett mål som inte kommer ett dugg närmare….. Visst jag mår bra på alla sätt och vis men mycket vill ha mer.
Kanske ska ta och vägra vågen ett tag jag med, för den gör ju ingen glad!
Eva, om du läser så hoppas jag att du har det så bra du kan med all turbulens omkring dig.
Hur gör ni andra när motivationen tryter?
Här är jag!
Har varit på gymmet idag, och är sååå nöjd. Kroppen ömmar lite här och där och då känner jag att jag har gjort nytta 
Aktiviteten vid datorn kan nog variera hos oss alla och kanske är det en down-period just nu hos några. För visst har vi mycket mer att "prata" om än vad vågen visade i morse?!?
T.ex kan vi ju berätta vad vi mår bra av just nu.
Jag mår bra av mitt gymbesök, och att jag har fått intressanta och utmanande uppgifter på jobbet!

Härligt Gitsan, bra initiativ!
Just nu mår jag bra av Charlotte Kallas OS-guld. Annars mår jag bra av mitt jobb där jag får engagera mig i att få andra människor att trivas vilket jag älskar

sånt gillar vi

Hej!
va bra initiativ Gitsan!
Jag är otroligt glad över att jag klarar av att hålla mig från kolhydratsmat på jobbet och att jag sakta sakta börjar lyssna på kroppen i stället för att trycka in mer och mer mat!
sen måste jag säga att vågen står still men om jag ser bortom det så är vinsterna enorma 

det ska bli roligt att se vad vågen visar när denna månad är slut
härligt att det finns härliga människor här!
Jag tänker på Eva och jag tänker V-Linda. Kram på er!
Vad jag tänker när motivationen tryter. Ja, då försöker jag tänka att jag ska vara glad och tacksam för det jag har. Jag har ett jobb jag trivs med - inte alla förunnat, lever med en bra man - fast han går mig på nerverna ibland
, jag är grymt stolt över mina skitungar
, otroligt nöjd över hunden, bor i ett fint hus etc. Detta är min vardag som jag alldeles för ofta tar för givet. Jag har det bra och mår bra. Detta! ska jag försöka prisa varje dag.
Sedan är jag otroligt stolt över mig själv som verkligen prioriterar mig själv=träning trots heltidsarbete och att jag är hemma kl 16.30 varje dag så jag verkligen hinner vara med mina barn oxå. Mitt enda dåliga samvete är för mannen. Vi hinner inte riktigt med varandra just nu, men på onsdag ska vi gå på dejt
.
Kram på er!

Jag läser också! Vet inte riktigt varför det vart en liten svacka i aktivitetetn, jag har ju tid att gå in och sitta och läsa alla inlägg, då borde jag ju ha tid att skriva också…
Har haft praktik i ett par veckor, barnen har nu sportlov och sen blir det en månads praktik till. Känns otroligt skönt att vara ute i verksamhet (mellanstadiet) och göra något relevant. LÄngtar tills jag blir klar lärare! Har varit spännande praktikperiod - det jobbar en lärare på den skolan som har en intressant grundsyn på det här med undervisning, d.v.s. enligt mig har hon ingen pedagogisk tanke alls och gjorde förra veckan det olämpligaste jag sett i skolmiljö, utan att gå in på det närmare. Det är lite skrämmande att se att en del personer som verklgien inte passar till lärare ändå jobbar som det.
Annars så mår jag bra, tränar och äter kokosfett och står i. Toppade mina marklyft förra veckan, 75 kilo! 
skriver mer på min blogg numer också, har kommit in i bloggandet igen, efter en tid av.
Ha en härlig tisdag hörni!
I morse, när jag åkte till jobbet hade jag en otroligt vacker utsikt från pendeltåget. I väster låg Södersjukhuset på ena sidan vattnet och Globen på den andra och däremellan, i horisonten, höll solen på att gå upp! Och klockan var bara 7:30.
Småfåglarna kvittrar mer och mer, trots att det fortfarande är kallt och skatorna har börja bygga på sina bon.

låter helt underbart gitsan

Idag har jag njutit av ett taekwondo-pass med hela familjen; mina barn 4 och 6 år gamla samt maken. Härligt att träna tillsammans =)
Sen spanade jag in mina muskler på axlar, skuldror och över armar på gymet i morse och shit alltså - det börjar se riktigt bra ut! Det gör mig oxå glad idag =)
Jag är inne här och läser ofta…men jag försöker göra mig av med min största stressfaktor; skriver inte så mycket om "må bra" innan jag lyckats med det. Men jag håller koll på tråden.
Effie; hur är det med dig?
Gitsan, tack för omtanken. Jag mår bra - men det är vissa saker som tar mycket energi, och som jag borde göra något åt…men det går så segt. Konflikträdsla, bl.a. - även om jag vet att inget blir bättre av att skjutas på.
Fast jag brukar säga att jag är typen som tar stora beslut i tre steg: Först bestämmer jag mig för något, sedan bestämmer jag mig för att göra det, och slutligen gör jag det. Trodde i o f s att jag nått det där tredje stadiet för länge sedan den här gången; i vilket fall är det nära.
Sista fredagen i månaden=vägdag. Det gick vägen. Jag har gått ner 1,3 kilo i februari och det är jag riktigt glad över!
Nu återgår jag till att väga mig varje fredag ett tag framöver eftersom det kommer att bli mer motion from nu. Då kan det vara intressant att se hur det kan påverka vikten. Ju mer det påverkar den i positiv mening desto mer taggad lär jag bli.
Grattis Gitsan,
Kul att din nål visar nedåt. Min står och stampar på ungefär samma vikt vecka efter vecka.
Det är nog dags att börja väga all mat igen.
Synd att det är så lite aktivitet här på tråden. Jag går i och för sig in och kollar var eller varannan dag, men får ingen inspiration att skriva något. Det tycker jag är synd, för vi var ju ett så glatt gäng här. Även om jag ej träffat er, så kändes det som om ni var mina vänner. (givetvis är ni fortfarande mina "vänner").
Sitter och har avnjutit en finncrisp med smör och ett tjockt lager kycklinglevermouse, samt en stor kopp te med kf.
Funderar på vad vi skall ha för middag idag, men har inte direkt någon bra idé. Blir till att gräva i frysen. Känner absolut inte för att sticka iväg till affären.
Ha de gott
/Ullabritt
Grattis säger jag också. Jag är också ofta inne här och läser. Vi får väl ha en liknande tråd för mars - må bra med våg, eller nåt? Jag tänker skaffa mig en våg när jag tror på att den visar trevliga siffror; tills dess använder jag måttband. Går och hoppas på att min äta-två-gånger-om-dagen-metod ger resultat. Motion tänker jag börja med när det går att vara ute utan risk att halka och bryta benen…mitt mål då är att ta mig till jobbet till fots lika snabbt som med buss (det kommer att ta ett tag innan jag är där)
Effie, och alla andra, jag har precis startat en tråd för mars. Haka på om ni har lust!

Haha… Våga Vägra Viktväktarna läste jag in intuitivt 
Medarbeterare på Kost