sug...?
Hej,
nu är jag inne på min 4:e vecka med GI fas1 kost. Jag har gått ned något i vikt och känner mig pigg.
Något som är ett problem är mitt sug. Det försvinner inte. Jag är mätt i magen men munnen vill ha mer. Det känns som jag kan äta hur mycket som helst.
Är detta något ,men måste gå igenom som när man slutar röka eller kan det vara något som jag gör fel?
Hoppas någon vet!
När du blir sugen så ta lite fet ost, oliver eller något annat som är fet och tillåten mat. Det är svårt i början.
Jag undrar också om du äter något som triggar suget???
Skriv gärna ner vad du äter om dagarna så kan någon erfaren här på sajten kommentera och kanske se vad det kan vara som kan ge sug eller om det är något som du gör fel.
Hejsan!
Jag märkte ganska tidigt att jag får starkt sug av att äta ost. Jag älskar verkligen ost så det är lite trist. Vet inte vad det är som gör att jag inte kan äta det. Spelar ingen roll att jag väljer de fetaste ostarna och har smör till… Hunger-sug kommer iallafall….
Kanske har inte du detta problemet, bara en tanke från mig. :)
Mitt knep i början när suget blev övermäktigt var att ta vispgrädde med lite falsk socker. Sen gick jag över till några osockrade bär i stället. Numera klarar jag mig utan utom när jag ska festa till. Det blev som en avvänjningskur med gradvis nedtrappning.