OT - OS MMX
Nu börjar den stora högtiden för oss soffsportfånar! Två veckor med stenknuffande, brädlappsglidande, skenmanövrar, flaggsvängande, träffpunkter, kälkåkning, puckjagning, långhoppning, snöhögsundvikande, planksnurrande och isiga rundturer.
Det här är den officiella tråden för att diskutera hopp och flopp, knall och fall, snö och tö, pist och sist, valla och Kalla, dopning och sopning, skrinnare och vinnare och allt annat som hör till ett vinter-OS. Går det dåligt för Sverige kan vi alltid skylla på gröten de äter ocn går det bra får vi skylla på något annat…
Prata på! 
Edit: Här hittar ni det kompletta OS-programmet med alla svenska deltagare.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Hmmm… jag funderar på om jag ska se invigningen inatt. Och om jag ska se den, om jag då ska försöka sova i tre timmar eller hålla mig vaken. Fast innan jag har hunnit funderat klart så kommer säkert klockan att vara tre ändå så… 
Ja eller så sover du ut och ser reprisen som börjar kl. 11 i stället. Tänk på att du ska orka i mer än två veckor.

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Tråkigt med killen som dog men lägger man sig på en kälke som i stort sett består av ett par skridskoskenor med ett A4-papper emellan iklädd en sparkdräkt med ett äggskal på huvudet och åker i en iskana i 140 knyck så tar man vissa risker…
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Jag spelade in invigningen och gick och la mig. Så nu kan jag titta på den och snabbspola förbi alla trista saker. 
Höjdpunkterna:
- Sverige kommer in
- Elden tänds
- Sverige går ut

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Tack maxiq. 
I kväll blir det kämpigt för oss melodifestival/sportnördar! Andra deltävlingen samtidigt som damernas viktiga hockeymatch mot Schweiz börjar kl. 21. Bara det inte blir förlängning i Melodifestivalen eftersom det blir nog med zappande mellan hockeyn och damernas skidskyttesprint som börjar med kl. 22. Värm upp fjärrkontrolltummen ordentligt så du inte sträcker den!
P.S. Jag har lagt in en länk till det kompletta OS-programmet i #0
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Nu har det börjat på riktigt med tjejerna som fajtas med klubba och puck! Äntligen lite action! Dessutom 1-0 till Sverige än så länge!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

och nu har skidskytten börjat
Japp! Nu är det zapp som gäller! Fast nu är det hockeypaus (2-0) så då blir det skidskytte i 18 minuter. Vid en tidigare tävling i vinter så sa kommentatorn att ACO hade skjutit prickfritt. Är det bra det?

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
3-0 till Sverige! Nu blir det Guld! :-P
I skidskyttet var det långt till guldet idag… :-(
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

de skött ju bra, men åkte inte snabbt i spåren. kanske är de vallafel
Kanske dags att lägga alla skidskyttetävlingar inomhus för nu har svenskarna kommit på att det kan snöa på vintern - i Kanada! De kanske kan begära att arrangörerna "skjuter upp" *fniss* tävlingarna när det snöar?
Annars hände det inte mycket idag. Kvällens höjdpunkter i kväll, enligt Aftonbladet, är puckelpistkvalet (som är en av de tråkigaste "idrotter" som finns och går ut på att köra fort utför en backe där någon skottat upp en massa snöhögar, men inte för fort för rätt som det är kommer det ett hopp då de ska snurra några varv och sedan poängbedöms hoppen men även själva svängandet) samt 02.30 då Tre Kronor tränar! :-O Stoppa pressarna!
"Om Gud hade velat att vi skulle åka puckelpist hade han låtit det snöa i högar"
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Åååh! Jag höll ju på att glömma den spännande damhockeyn:
Kanada-Slovakien 18-0
USA-Kina 12-1
Riktiga nagelbitare! :-|
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

men idag blir det väl guld?
Vad/vilken tror du mest på?
19.00 Skidor, damer 10 km fristil (Charlotte Kalla, Anna Haag, Britta Johansson-Norgren, Anna Olsson)
19.00 Alpint H Störtlopp (Patrik Järbyn, Markus Larsson, Hans Olsson)
21.30 Skidor, herrar 15 km fristil (Marcus Hellner, Johan Olsson, Anders Södergren, Daniel Rickardsson)
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

hoppas på sverigs första guld i dag då. kalla är ett hett tips. herrarna vet jag inte .

Kalla var ett hett tips och hon grejade guldmedaljen
Det kan man Kalla för ett GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUULD!!!

Nu får vi hoppas på ett till guld av Hellner i kväll. I störtloppet gick det mest utför för våra fjällturister… :-(
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
HELL-ner till fjärdeplats… :-( När guldet blev till grus.
Vi får väl gratulera Deo Cologna istället!
Hockey kl. 4 i natt, jag ställer videon, kliver upp en timme innan jobbet och snabbspolar mig igenom matchen. Det är taktik det! :-P
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Mera GULD!
Hejja Ferry!
Ferry går på LCHF!! 
Kolla mazens tråd!

sånt gillar vi
Himmel och omeletter!! Guld och bronze.. Silver igår!! 
Nej!
De vallade bort guldet i sprint-stafetten, vilket dåligt glid de hade, dåliga växlingar också, de var dock betydligt starkare än alla andra. Nåja ett silver är ju inte fy skam.

Att ligga i suget efter kostar betydligt mindre energi…
Men som sagt det är banne mig inte fy skam av bägge debutanterna !!!
Medarbeterare på Kost
Stämmer det - ryktet som säger att tjejerna tog guld??
Nope, det blev bara silver. 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Ahaaaa.. Tycker det var jättebra ändå!! 
Så här i efterhand tycker jag att min reaktion var lite överdriven, men jag var så säker på att de skulle ha tagit guld att jag blev lite besviken faktiskt. Om tyskorna hade haft samma glid som svenskorna så hade de haft svårt att ens ta medalj, men vallning är en del av sporten det är bara att acceptera.
Riktigt trist dock att de svenska damerna har blivit sjuka, skidstafetterna är höjdpunkten under hela OS tycker jag. Nu försvann en säker medaljchans helt och hållet, de var guldfavoriter i mina ögon. Tur att de fick en medalj på sprintstafetten i alla fall, det duger som plåster på såren.
Jag tycker att det var synd att Tre Kronor inte kunde Slå vak igen…
*f'låt* 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

#30 Underbart med uttryck ;-)
"Nu försvann en säker medaljchans …"
Kan en medaljchans verkligen vara säker, eller en "chans" över huvudtaget; eller kan det vara så att alla chanser är säkra?
*Lättroad i den nattliga tröttheten*

Felsägningarna haglar bland kommentatorerna men den bästa dock är Bengt Bludrups klassiska: "Och här kommer nummer 17 med Sven Tumba på ryggen.
Min personliga favorit är: "Det ser mörkt ut på Cameruns avbytarbänk."

Tror det var Arne Hegerfors som kläckte ur sig den.. nåt fotbolls-VM på 90-talet.
Jag gillar den här: "Matchen slutade 0-0. Periodsiffrorna var 0-0, 0-0, 0-0.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Hockey slutade jag bry mig om efter OS 2002, den sporten dog i mitt hjärta då.