Nobban7 - på andra året, del 3
Min gamla tråd Nobban7 - på andra året, del 2 har blivit lång och trögladdad,
För det allra mesta äter jag ett kokt ägg och dricker en kopp kaffe med äggmjölk eller grädde till frukost.
På vardagarna brukar lunchen vara rester från gårdagens middag.
Vad jag för övrigt stoppar i mig och det som avviker från rutinerna kommer jag att skriva upp här.
Varje måndag morgon väger jag mig och noterar här hur det gårr under veckan.

Ner 0,2 kg senaste veckan. Verkligen inte dåligt med tanke på helgens festande.

Wow Grattis!!
Jo jag hänger med i denna tråden också 
Såg att det blev lite festande för din del! Själv har jag klarat mig bra denna helg men inte stått på vågen det får vänta till på torsdag.

Tack!
11 timmar syrrans 50-årskalas i lördags så igår var man ganska mör
Visst känner du dig väl mer motiverad nu när du håller liv i din egen tråd och ser att du har stöd?

Ja det gör jag verkligen, tänk vad en liten tråd kan göra! 

Lunch: Köttfärssås
Middag: Bacon, ägg och Brie
Och eftersom det fanns: Chokladtårta
En massa kaffe med äggmjölk

Middagen blev så god att jag nästan blev tårögd. Stekte två skivor lammstek och gjorde nåt slags gratäng på två små gula lökar, två stjälkar selleri, en bit ädelost och en skvätt grädde. Eftersom maken är bortrest räcker det till matdosan också.

Blev liksom inte nån middag idag eftersom jag inte hade tid. Stoppade i mig en näve makadamianötter till en av alla koppar kaffe med äggmjölk. Blev en med grädde också.

Och idag blev det liksom ingen lunch 
Lite Brieost och en näve macadamianötter.
Middag: Stekta kotletter med grädde och ugnsstekta grönsaker
Och bara två koppar kaffe med grädde och Bregott på hela dagen. Eventuellt måste jag ta en till innan det är läggdags.

Livet är så ibland och tyvärr verkar det påverka viktnedgången iaf för mig
Vi får se på ,måndag hur det har påverkat dig.
Försök att få i dig lite mer mat idag

Ja, idag blev det äta.
En jobbarkompis på annan ort har fyllt 50 och som tack för uppvaktningen bjöd hon på tårtor. Men till vår arbetsplats skickade hon ostar. Klok dam
. Alltså blev det ost till förmiddagsfikat.
Middag: Köttfärs, västerbottenost och bacon i ugn.
Chokladbit till eftermiddagsfikat.

Lunch: Fläsk med löksås
Några macadamianötter och ett antal koppar kaffe med äggmjölk, grädde, mjölk och Bregott.
Kvällsmat: Ostomelett, bacon

Ja nu har du ätit ordentligt 
Tur att inte jag skriver hur jag har ätit för nu är det helg och då blir det inte lika bra som iveckorna
Har just varit ute en sista sväng med vovven och kom då på att jag har inte druckit tillräckligt med vatten idag
och börja dricka nu så får jag inte sova ordentligt så jag får ta mig i kragen imorgon.

Jajustja! Man ska ju dricka också
Funkar bra på jobbet eftersom jag har vatten bredvid mig hela tiden och smuttar på (man behöver det som telefonist) men på helgerna glömmer jag det, är sällan törstig.

Fläskfilé med aromsmör och lite bearnaisesås
Hallonglass
En hel del macadamianötter och kaffe med grädde och Bregott.
Smakade en liten gnutta mintchokladkaka också

+-0 senaste veckan. Får vara nöjd med det 

FinnCrisp med pepparost idag igen.
Middag: Gratinerad lax (majonnäs, ägg och riven ost), kokt blomkål och massa Bregott.

Tror FinnCrisp blivit min nya chokladkaka. Det blev en skiva idag igen. Med centimetertjockt (nåja, nästan i alla fall) lager Bregott.
Middag: Kotletter med svampsås och en ostskiva

FinnCrisp kan jag äta 3 - 4 st på en gång med bregott och baconost på! Så jag såg till att paketet tog slut här om dagen och har köpt flatbröd istället och det är oöppnat än så länge. Sen får vi se hur det går 

Tja, flatbröd är inte alls lika gott så du behöver nog inte öppna det paketet. 

Nej det är inte lika gott = att jag inte äter bara för att det är gott
Öppnade paketet i dag men det är inte lika gott så det lär nog få stå i skafferiet

Tidig lunch: Några skivor stekt bacon med ost på
Middag: Tunt skivad rostbiff, stekt och sedan kokt med salt, peppar, lök och vatten. Inte mycket fett man oj så gott. Stekte förvälld rättika till.
Under dagen har det stoppats i någon ostskiva, en valnöt och några koppar kaffe med grädde och Bregott. Avsmakat såsen på ett par grytor också. Både lchf och annan.

Lunch: Rostbiff med lök
Eftermiddag: Kokt ägg, majonnäs, stenbitsrom, nån ostskiva
Kvällsmål: Älggryta, rättiksgratäng, ett stort glas vin

Frukost: Bacon och ägg
Lunch: Älggryta, rättiksgratäng
Middag: Stekt fläsk, stuvad vitkål
Synd: 2 Dumlekolor

Att det går så fort att gå upp i vikt och så sakta att gå ner igen. 
+1,2 kg senaste veckan

Jaha, på jobbet igen och utsatt för frestelse: 2 Finncrisp med massor av Bregott.
Middag: Stekt lever, stekt lök, grädde, lite tomat och isbergssallad plus några lingon.

Finncrisp verkar ingå i min förmiddagsfika nu 
Middag: Laxpudding med smör, nån skiva ost
Några fläsksvålar till kvällsfikat

……men de är jäkligt goda 

#30 Jo, de är det men idag har jag varit ledig så då klarade jag mig lika bra utan
Middag: Pytt i panna, stekt ägg
Förutom i frukostkoppen, som innehöll äggmjölk, har det varit grädde och Bregott i mitt kaffe idag.
Några fläsksvålar till fikat

Jaha, blev TRE sivor finncrisp. Visserligen under berg av Bregott men ändå
Middag: Köttfärslimpa fylld med feta, oliver, soltorkade tomater, örter, cf och grädde. Lite sallad till det

Vad god mat du äter ska nog skriva ner det som låter godast och göra en meny av det till mig själv när jag hinner
och det är = aldrig….. Vet att jag ska tänka positivt ….ska försöka i morgon

#33 Har nog också tänkt skriva ner för att ha sammanställt men det blir liksom inte av 
Tidig lunch: Bacon och ägg
Sen lunch: Räksmörgås, skippade brödet
Middag: Köttfärslimpa

Ner 0,4 kg. Har tagit tillbaka en tredjedel av förra veckans uppgång alltså.

Grattis!
Hej!
Jag kommer och hälsar på härinne. grattis till viktnedång. Personligen har jag inte tillstymmelse till chans att äta finncrisp eller flatbröd det är chipssubstitut och jag kan äta hejdlöst - likadant med nötter så jag får äta nötter när det är jul eftersom det är en stark trigger för mig. Ska testa rättika har läst det på sina håll men
inte prövat ännu. Tack för den sparken i baken, ska göra Jansson till jul men på rättika istället. Jag är också telefonist men dricker inte vatteen trots det

#37 Tackar!
#38 Välkommen till mig och tack. Nej, jag borde heller inte äta finncrisp 
Jansson har jag gjort på skivad blomkål, blev alldeles utmärkt.

En Finncrisp idag.
Middag: Köttfärssås
På kvällen hade vi vår första lchf-träff för hösten. Till kaffet åt vi Hälsinge ostkaka med hallon och grädde.

Två finncrisp
Middag: Kyckling i kokosgrädde, lite blomkål

Blev nötbröd idag igen. Med Bregott och ost.
Lunch: Stekt fläsk med svampsås
Middag: Lövbiff med spenat och ost.
Några tuggor avocado till kvällsfikat

Några skivor skinka som pappa rökt till förmiddagsfikat
Middag: Stekt sej med äggsås

Middag: ugnspannkaka
Kvällsmål: Räkor, ägg, avocado och majonnäs

Upp 0,2 kg senaste veckan - inte kul.
Blev ett Finncrisp på förmiddagen. Med Massor av Bregott och ost,
Middag: Laxpudding a´la LCHF på studiecirkeln

Jo, finncrisp blev det 
Eftersom jag var ensam hemma till middag tröståt jag:
Entrecote med ädelostsås. Ingen dålig tröst 

Hejsvejs…..jag skulle kanske behöva skriva upp vad jag äter jag med….men jag är rätt trist när det gäller maten i veckorna…bor ju själv och det är inte så jätte kul att laga mat åt sig själv ….så jag gör det så enkelt, nyttigt och snabbt jag kan i veckorna …men till fest blir det lite roligare eller om mina två barn kommer hem….
För mig ser en vardag ut ungefär så här….
Frukost…..omelett på tre ägg, en skvätt grädde och salami eller bacon….och givetvis massor med smör…..
Lunch….Ty yoghurt med grädde, coccosflingor och en knivsudd vaniljsocker!! (vet inte bra )
Kvällsmat…oftas nån gryta på kött, kyckling eller fisk…stekt i mycket smör och cf eller grädde i såsen….
När jag skriver vad jag äter så känns det som jag äter jätte mycket mer än dig nobban7…men du är säkert inte så stor som jag är….
Kram nenna31

#49 Hejsvejs själv
Ta vaniljpulver istället för vaniljsocker, man tror att det är sött eftersom vanilj förknippas med sötma 
Storleken har ingen betydelse vet du väl. Men jag är bokstavligen bunden till mitt skrivbord hela dagarna så jag gör itne av med så mycket energi heller

Hålla…..
vaniljpulver???….jag kan inte påstå att jag rör mig så mycket ….är ju lite rörelsehindrad efter mina ryggoperationer….men men det bästa är när man hittar rätt/sin nivå…och just nu känns det rätt bra för mig…..bara jag inte äter för lite fett…..
Kul att du hänger med på utmaningensom Emea67 och jag…har du samma tankar och punkter??? du skulle ta bort en punkt har jag för mig…???
Gonattgonatt…..

Attans vad dyr den var….!!!!
får kolla efter det nästa gång…..
Tack nobban7

Jo, kilopriset är hiskligt men det är ju ändå ingen stor investering och man behöver inte mycket.
Idag har jag varit duktig och avstått finncrispen. Nåja, det var inte så svårt, vi var utan Bregott. (Undrar vem som ätit upp det?
)
Middag: Ädelostfylld köttfärslimpa

nobban7….så rätt du har …..
…..köttfärslimpa med ädelost låter smarrigt……
kolla in min tråd ( om du inte gjort det tidigare)….nenna31.s babbelrum 2 …….
kram…..

- koncentrera sig på att äta riktigt och lagad mat
- äggmjölk istf grädde
- dricka mer vatten
Hm, några ostskivor till "lunch", grädde i kaffet, drack nog inte något alls förutom ett par koppar kaffe före 17:00
Middagen blev i alla fall rejäl: Stekt fläskfilé med ugnsstekta grönsaker och bearnaisesås
En halv avocado på kvällen
Imorgon jobbar jag igen så då återgår jag förhoppningsvis till vettigare intag

Ja ha så det är inte bara jag som har problem när man är ledig
Igår drack jag en mugg kaffe med grädde men det var bara för äggmjölken tog slut men gjorde ny på kvällen, så jag har skärpt mig lite 
Idag har jag ingen färdig lunch mat hemma så vi får se vad det blir och så kommer den hemska helgen nu igen men som tur är är ärd et inga kalas eller andra festligheter 
Ha det gott mina vänner
Tassar in och kollar läget lite - trevlig helg!
Numer pensionär i Nynäshamn

Tack detsamma Margareta!
#57 Har heller inga festligheter inplanerade men med lite tur ändrar det sig 

Middag: Köttfärssås med ost
Några skivor bacon till kaffet

Lunch: Gjorde äggmjölk som jag blandade med en istärning buljong jag kokat på kräftskal. Hällde i en skvätt grädde också. Bra fisksopppa, tyckte jag, men maken gillade den inte alls.
Middag: Stekta skivor av lamm, rättiksgratäng (som jag numera gör utan ägg), ett par minitomater och ett par glas vin. Hallonglass till kaffet.

Rättika finns det att köpa året om och är det den som ser ut som en stro vit morot? Undrar om du gjort janssons på den och om du gillade det?

Japp. rättika ser ut som en stor morot. (Säljs ofta delad). Jag hasr nte gjort Jansson på den, däremot på skivad blomkål. Ser ju inte riktigt ut som Janson men smakar nästan bättre.

Lunch: Gjorde nötbröd på paranötter (bara 3% kolhydrater i dem) och åt som ostsmörgås. Mättande och gott. Hade lite salt och brödkryddor i smeten för rätt smak.
Middag: Stekt fläsk och kokt, hackad vitkål blandad med philadelphiaost, muskot och en gnutta tomatpuré. Istället för makaroner.
Till kvällsfikat gjorde jag ett nötbröd igen men med vaniljpulver och ca 25 g smör i smeten. Smaskens!
Jagande kompis dök upp med älglever som jag delat och stoppat i frysen för framtida bruk.

nobban7…..vad smarrigt det låter med nötbröd……har inte testat det ännu …är lite rädd för att det triggar min brödovana som jag hade tidigare…..så jag har varit lite försiktig med brödsubbstitut….
Bra jobbat ….kramar….

nenna31 - jo det är ganska lätt att överäta eftersom det är så gott men kan man låta bli att göra mer än en sats så är det inte så farligt. Se bara till att inte ta nötter med högt kh-innehåll.

Ja så var det ju viktredovisningen också - ner 0,4 kg senaste veckan

Otroligt! Hade slut på ägg till äggmjölken så det fick bli grädde och Bregott i kaffet under dagen. Och en halv skiva finncrisp med mycket Bregott.
På kvällen hde vi lchf-cirkel där vi åt Saffransdoftande fisksoppa och bröd med smör och ost. Till kaffet en liten bit nötbröd med smör i smeten.

nobban7……attans vad mycket gott du äter……blir avis ju….
Bra jobbat….

Jo, men ibland får jag idétorka - då brukar det bli köttfärssås eller grillad kyckling 

Lunch: Stekt fläskkotlett och paprika
Middag: Kålpudding och några lingon

Middag: Gratinerad lax, lite broccoli

Middag: Modifierad Flygande Jakob
Några ostskivor

Var ledig och blev ingen ordning alls på ätandet.
Några skivor bacon och ost
Baconburgare (utan bröd, naturligtvis) på McDonalds
Stekt kotlett med surkål
Fläskschnitzel (lyfte bort all panering) på Tönnebro på senkvällen

Surkål så gott jag måste skriva upp det på shoppinglistan 

Idag blen det grädde och Bregott i kaffet igen 
En halv snickers-kola
ett antal skivor ost
Biff Stroganoff
Ett halvt nötbröd med prästost och Cambozola. Ett par munnar hemskt rödvin också. Det som var kvar i flaskan hällde jag i istärningspåsar, förhoppningsvis funkar det bättre att ha det i maten

nobban ….tycker du är bra på att äta bra …..alla dagar funkar det ju inte alltid som man tänkt sig….men det kommer ju alltid en ny dag….kör hårt….
Peppkramar….

Tack! Tänk om det kunde synas på vågen vad bra jag äter också 

Lunch: Bacon och ost
Sen gjorde jag Chokladtårta och slickade ur kastrullen. Tänk så mycket smet det blir kvar sen man hällt ur den 
Middag: Fläskfisk med rättika istället för blomkål
En bit Almondy chokladtårta (38% kolhydrater). Kommer nog att synas på vågen, misstänker jag

Motvilligt redovisar jag veckans resultat: + 0,6 kg

nobban7…….
Min slutsats…..druckit för mycket ….och kissat för lite …..
Jag har redan glömt vad du skrev i inlägg 80….?????….
peppkramar….

Towa Carsson sjöng: Alla har glömt, men inte jag…
Nåja, jag ska nog dricka, och kissa, ännu mer så kanske det rättar till sig

Middag: Hade lchf-cirkel igen och gjorde ugnspannkaka med fläsk istället för bacon. Några lingon till det. Vi konstaterade att man inte alls behöver koka lingonsylt och att ma ninte ens behöver lika mycket lingon när man äter bären osötade.
Till kaffet blev det Chokladtårta med vispgrädde

Lunch: Bacon o ägg
Middag: Kyckling i kryddig kokosgrädde, ugnsstekta grönsaker
Två rutor 90% choklad till kvällsfikat

En bit brie till fikat på jobbet
Middag: Köttfärs, aubergine och ost i ugnen.
Chokladtårta med vispgrädde och en bit nötbröd (som jag inte orkar ta fram länken till just nu)

Var ca 12 timmar mellan dagens första och andra kopp kaffe. Otroligt, jag är kanske inte så beroende som jag trott?
Middag: Entrecote, rättiksgratäng ett par körsbärstomater, en liten bit Chokladtårta och hallon med turkisk yoghurt och grädde.
Tog en Reisenkola också. Den smakade verkligen absolut ingenting. Blev lite besviken över det, mindes den som väldigt god.

Middag: Grillad kyckling, ett par körsbärstomater och några ostskivor.
Kaffe med en ruta 90% choklad i tillsammans med både äggmjölk och en skvätt grädde. Gott!

Hm, vet inte om det är så bra jobbat - har gått upp 0,6 kg senaste veckan. Antingen ska jag bli mer restriktiv i kosten eller också ska jag sluta stressa. Lika svårt båda delarna.

Middag på lcfh-cirkeln: Vitkåls"makaroner" med stekt fläsk. Kaffe med grädde och smör.
En köttbulle och en skiva ost därutöver

Lunchen blev lite konstig idag. Jag hade påbörjat min matlåda som innehöll köttbullar då jag blev utbjuden på restaurang, Bacon och ägg.
Middag: Några köttbullar.
Till kvällsfikat: Ost

tjing…så tokigt det kan bli….men bacon o ägg är ju inte fel heller….
gjorde, åt och njöt av nötbrödet idag….
Jag gjorde i en liten långpanna på sex ägg…..skar i rutor och delade …åt med philadelfiaost på….smarrigt värre….kommer jag göra många gånger igen…tack

Tack nenna 31. Även om jag inte kan ta åt mig äran av att ha uppfunnit nötbrödet
Lunch: Köttbullarna som blev över igår
Middag: Stekt fläskfilé med bearnaisesås
Kvällsfika: En ruta 90% choklad till kaffet

Lunch: Bacon och ägg
Middag: Köttfärssås och ost
Till kvällsfikat: Ost

"Lunch": En ruta 90% choklad
Middag: Köttbullar och surkål
Och ett par skivor ost till kvällsfikat

Om det du skriver här, är vad du äter, så förstår jag inte hur du överlever. Hur mycket är köttbullar tex., eller bacon och ägg?

Tills jag blir nöjd

Och en hel del kaffe med äggmjölk häller jag också i mig. Det räcker för att överleva

okej, bara du är nöjd så

Jo, visst är jag nöjd! Jag äter energirik mat så det är ingen risk att jag ska svälta. Dessutom tycker jag alldeles för mycket om mat för att det ska vara någon risk
. Om du läst hela tråden ser du att det förekommer en hel del bakverk också. Bara för att det är gott.

Lunch: Köttbullar och surkål
Middag: Lövbiff med spenat och ost
Kaka enlligt #6 i den tråden
Några skivor ost
Nattkaffet blev ett par koppar med grädde och Bregott

Ner 0,6 kg senaste veckan. +-0 på två veckor, alltså.

nobban7…..Tack för titten på min blogg….blev jätte glad att se dig där…
Nötbrödet har blivit min lunchfavvis….glad glad….
jag ska väga mig för första gången på en månad på fredag….ska bli spännande att se om det hänt nåt….
Hoppas du inte känner dig missnöjd med vikten….det kan ju hänt mycket på dina mått….
kram och lycka till…
nenna31

Ah, tack själv. Roligt att man kan glädja någon så enkelt 
Nej, jag känner mig inte missnöjd med vikten - istället för att sakta gå upp går jag ju sakta ner. 

Till frukostäggulan fick jag en bit rökt ål
Middag: Senapstekt fläskfilé som fick puttra i grädde, en halv tomat
Ett par skivor Finncrisp med massor av Bregott under dagen
På kvällen blev det grädde i kaffet och Chokladtårta med vispgrädde.
Nu har det blivit för mycket grädde, känner mig lätt illamående

En bit rökt ål, finncrisp och Bregott till förmiddagsfikat
Middag: Stekt fläsk, ädeloststuvad broccoli
Chokladtårta med vispgrädde
En skiva ost i okynne

nobban7…duktig du är….jag hoppas du inte tog illa upp när jag skrev om vikten…många blir inte glada om de inte går ner i vikt varje vecka…..håller med dig …..jag äroxå glad varje vecka jag inte går upp…..jag ska väga mig på fredag första gången på en månad…..får se om det hänt nåt på den sista månaden ….håll tummarna…lyka till…kram…

#102 Nej, jag har inte följt hela din tråd, men jag blir orolig när jag läser vad du äter här, trots bakverk. Måste vara till en ? 40 ?-kilos liten människa. Får du i dej 50 gram fett per dag? Du får ursäkta att jag reagerar, men det ser vansinnigt lite ut!

nenna31 - klart jag inte tar illa upp!
cnidaria - jodå, jag får i mig 50 g fett från äggmjölken varje dag. Dessutom äter jag frukost och lunch men eftersom frukosten alltid är ägg och lunchen nästan alltid är rester från gårdagens middag brukar jag inte skriva upp det. Så jag äter nog snarare för mycket än för litet. 

Ett Finncrist med massor av Bregott till förmiddagsfikat
En bit Daimtårta
Mycket sen middag: Minutbiff med bearnaisesås, kaffe med Bregott och grädde och Chokladtårta

Lunch: Stekt fläsk
Middag: Tja, då blev det strömavbrott. Tog en bit Chokladtårta innan jag stack på ett möte. Fick några ost- och skinkrullar där.
För övrigt är det kaffe med äggmjölk som räddat dagen.

Till förmiddagsfikat blev det en bit Chokladtårta
Till eftermiddagsfikat Finncrisp med drivor av Bregott
Middag: Grillad kyckling
Nu tänker jag krypa i säng. Om jag vaknar mer idag kanske det blir lite mer kaffe…

Lunch: Bacon och stekt zucchini
Middag: Fläskfilé och ostronskilvling i grädde
En massa ost och nästan fyra mörka Toblerone under dagen

Middag: Nötstek och surkål
Några ostskivor under dagen

Ner 0,4 kg senaste veckan 

nobban7……grattis…skönt……
Visst är det en underbar kost vi äter….??!!
kram från nenna31

Tackar! Japp, det är en underbar kost 

nobban7…..Hur mycket har du tappat totalt och hur länge har du hållit på ??
Jag har kört den här kosten i nio månader….-19,3 kg och - 25 cm i midjan….jag är kanonnöjd….Allt detta utan dåligt samvete eller hunger….För att inte tala om alla hälsovinster….

nenna31 Hm, det låter så ynkligt om jag säger det
. Har snart varit lchf:are i två år och just nu väger jag ca 8 kg mindre än vad jag gjorde när jag började. Har gått upp ett par kilo sen i somras. Men jag trivs och mår bra och dessutom har maken gått ner ca 40 kilo så vi har inga planer på att ge upp 

Ojojoj…..kanonbra gjort av er båda …..ge din make en grattiskram från mig …..det är väl inte ynkligt med 8 kg…..det beror ju lite på vad man har att ta av …och hur enkelt man har för att tappa i vikt ….vi är ju alla olika …
Bra gjort kram från nenna31

Jo, jag klagar inte även om jag skulle vilja tappa nåt kilo (eller cm) ytterligare.
Det är lite kul med maken, han har alltid varit väldigt fysiskt aktiv och alltid överviktigt. När han minskade ner aktiviteterna ökade vikten snabbt men sen vi började med lchf har han stadigt krympt och trots att han vägt mindre ibland har han inte varit smalare.

(Lunch: Nötstek, surkål)
Ett par skivor Finncrisp med mycket Bregott
Middag: Köttfärssås, ost

Oj, var visst trött igår - glömde skriva 
Finncrisp med Bregott på dagen.
Middag: Biff med lök som fått smälta i smör och rödvin. Lite tomat och isbergssallad

Middag: Årets första julbord. Höll det väldigt LC men det blev inte så mycket HF - litar inte på restaurangsåser. Sen blev det väl kanske lite snaps och whisky också 

Middag: Köttfärssås och ost
1 pecannöt

nobban7…låter som du hade det trevlig på julbordet…..
Man ska leva….och njuta av livet…..kram på dig …

Blev stekt ägg till frukost idag. Men ingen äggmjölk i kaffet på hela dagen, bara grädde.
Har försökt göra hyfsat acceptabel glögg, pepparkakor, Janssons frestelse och bakelser och smakat lite här och där.
Middag: Stekt fläsk med gräddkokt grönkål.

Lunch: Bacon och ost
Supé: Skinka, pepparkakor, Janssons frestelse och bakelse. Det som inte alls var lchf var gin o tonic och lite smågodis. Ett par glas vin blev det också.
Ingen äggmjölk igår heller, bara grädde och Bregott i kaffet.

"Lunch": lchf-pepparkaka med vaniljkräm
Middag: Köttfärs, aubergine, paprika, beranaisesås

Upp 0,8 kg senaste veckan. Men det är smällar man får ta efter två julfester 

Middag: Kalops och isbergssallad

Middag: Variant av Flygande Jakob

Middag: Bacon och ägg

Har tillbringat några dagar i Zürich. Måltiderna har funkat rätt ok men det har blivit en del choklad, det är ju något man bör smaka när man är i Schweiz. Och jag ångrar mig inte. Sött, javisst, men ack så gott.
Idag var vi tillbaka i gamla vanor igen.
Middag: Pastasås med ost.

Upp 0,6 kg senaste veckan.
Lunch: Bacon, musslor och lök
Middag: Biff, bearnaisessås, stekta grönsaker
Ost

Middag: Kålpudding, några lingon, ett par minitomater och en skiva ost

Oj, hade visst lite mycket att göra igår - glömde skriva vad vi åt.
Middag: Laxpudding

Middag: Köttfärssås, ost

Blev ingen lunch idag men provsmakade tryfflar och paté som jag gjorde inför morgondagens julfirande.

Lunch: Ägg och bacon
Middag: lchf-vänlig sill, gravad lax, senapsmajonnäs, räkor, ägg med stenbitsrom, skinka, Paté, revben, långkål, rödkål, omelett med kantareller, Jansson både på blomkål och rättika (den på blomkål var godast), Keso ala Malta, hallon, grädde, en tugga ostkaka, chokladtryffel, några snapsar.

Frukost: Jansson, paté, Keso ala Malta
Middag: Kotletter, stekt zucchini och paprika, grädde
Lite chokladtryffel - och kaffe naturligtvis

Ner 0,2 kg senaste veckan

Middag: Kyckling i kokosgrädde
chokladtryffel

Middag: Köttbullar, långkål
chokladtryffel
Eftersom det redan finns en tråd om långkål skriver jag bara här hur jag gör. Långkål har funnits på mitt julbord i många år. Lite skamligt, sådär. "Men till jul kan man väl få unna sig, det är ju så gott."
Nu är den ju det bästa man kan äta i grönsaksväg, rent tillredningsmässigt. 
Koka grönkålsblad i skinkspad (eftersom jag ugnsbakar skinkan blir spadet koncentrerat och tillräckligt salt. Ta upp kålen, krama ut vätskan, hacka och stek kålen i rikligt med smör. Häll på grädde som får koka in lite. Krydda gärna med peppar.

chokladtryffel och några ostskivor

Men snälla nobban7
Vad gör du nu?
Du ska äta fett.
Inte hänga här på Internet.

På jobbet blir det åtta timmar om dan
så att sitta vid datorn är jag rätt van
men jag befarar att du har rätt
jag hänger för mycket på internet
med fettet är det knappast nån fara
på den äggmjölk jag blandar skulle jag mig klara
När du nu är här i tråden hos mig
vill jag passa på
att önska god fortsättning till dig
och frun också

attans vad ni är duktiga på rim….:)
God fortsättning på julhelgen…
kramar från nenna31

Frukost: Skinka
Lunch: Mer skinka, ost, Paté
Middag: Laxpudding a´la LCHF. Blandade i färsk spenat också.

Frukost: Äggula och skinka
Lunch: Paté
Middag: Stekt fläsk, gräddkokt broccoli
Ett par skivor ost och ett par chokladpraliner.

Frukost: Ost och skinka
Lunch: Tacofärs
Middag: Kyckling, blomkål

Middag: Bacon och äggröra

Lunch: Oxfilé, bearnaisesås
Middag osv: Creme ninon, kronärtskocka m smör, lax m kokossås, isbergssallad, oxfilé, rödvinssås, ugnsstekta grönsaker, pannacotta, ost, oliver, paprika. Vitt, rött och mousserande vin, en drink och ett glas likör (ruskigt sött).

Lunch: Bacon, ägg
Middag: Stekt torsk, citronsås, en körsbärstomat
Lite ost och lite mascarpone

Mat: Köttfärslimpa
Ost, en halv chokladpralin, ett litet glas vitt vin (ganska sött)

hipp hipp hurra …bra jobbat …jag ställer mig inte på vägen förren helgerna är över….jag är feg…*L*
grattis

Tackar! Men jag gick ju upp före helgerna…

Lunch: Stekt fläskkött, ugnsstekta grönsaker
Sen: Avocado, majonnäs, kaviar, ost, lufttorkad skinka, nötter, choklad, mandel, socker (hiskligt godis som jag stoppade i mig flera bitar av ändå)

Middag: Janssons frestelse på kålrabbi (bästa hittills, sa maken)
Lite ost, lite skinka och en chokladpralin

Middag: Oxfilé, kantarellstuvning
Ost, julskinka, ägg, lufttorkad skinka har också ätits

Lunch: Fläskstek, Zucchini
Middag: Ugnstekt lax, spenat
Lite ost och skinka dessutom

Middag: Festrätt av julskinkan

Lunch: Kokt ägg, majonnäs, stenbitsrom
Middag: Fiskgratäng, lade med lite broccoli i formen och struntade i rättika
En ruta 70% choklad och några skivor ost

En bit rökt ål till frukostägget
Middag: Fläsk med löksås
Ett par macadamianötter

Upp 0,6 kg senaste veckan 

Opps….nobban7 …..det är bara vatten…säkert har det att göra med din kvinnlighet…
…Kör hårt…pepp.stöttkramar…
nenna31

Jamen visst är det konstigt att man går ner ett hekto i taget men när man går upp då är det kilo?!

Några (och några till) macadamianötter

nobban7…håller med dig …jag har +at min våg över helgerna med hela 1,1 kg…men va fasen….. nu är jag på banan igen …fuskade inte så jätte mycket i helgerna med tror det blev lite för lite fett och dåliga oregelbundna vanor …det kan störa min viktnedgång…Men det är skönt att vara på banan igen …
pepppeppkramar…kör hårt 

nenna31 - det är bara vatten 
Jag har mer eller mindre bott på toa idag så mitt vatten borde ha försvunnit men jag är inte alldeles säker på att vågen instämmer, det visar sig.
Middagen idag blev en enda salig röra av ost, skinka, nötter, lax, Gustafskorv och kaffe. Dvs ingen middag, bara plock av det som fanns.

Lunch: Grillad kyckling, smör och bearnaisesås
Middag: Ädelgryta (orkar inte leta länken själv)
Lite nötter och en skiva lax

Middag: Lite bacon och ägg

nobban7…du kämpar på som vanligt…hoppas det går bra …tappat några kilo till???…
Ha en skön helg ät fett o bli lätt….
nenna31

tack detsamma nenna31!
Njae, jag vet inte om man kan kalla det kämpa - jag äter mat (nästan) varje dag
och kilo tappar jag inte men kanske något hekto. Vi får se på måndag

Lunch: En pytteskivalax med philadelphiaost. Ett par ostskivor
Middag: Fläskkotlett med långkål
En ruta choklad till kvällskaffet

Lunch: Kokoskakor. Men jag gjorde i plättlagg i ugn på 1 ägg, ca 60-70 g smör och ungefär en dl kokosflingor som jag mixade till mjöl.
Middag: Köttfärsbiffar, stekta champinjoner

Mat: Lammstek, blomkål och tomatsås (plus en massa smör)
Några ostskivor och några skivor Gustafskorv.

Ner 0,2 kg denna vecka

Grattis …bra jobbat…Lycka till i fortsättningen…Kram..

Middag: Pastasås, ost
En ruta 85% choklad

Eftermiddagsfika: Puma (Ost-o skinksmörgås utan bröd)
Middag: Fläskfilé, bearnaisesås
Ett par ostskivor, en ruta 85% choklad

Middag: Lax med kokossås, broccoli
En skiva Gustafskorv.

Torsdag:
Ägg till frukost som vanligt.
Lunch: Hamburgare utan bröd på Burger King
Middag: Några skivor tonfisk, sallad, Kalventrecote, smör, stekt svamp, mousse på vit choklad, en kräftstrjärt, några wasabiärtor, ett glas bubbel, ett glas vitt, ett gas rött
Fredag:
Frukost: Kokt ägg, ost, gurka, ett par skedar yoghurt.
Lunch: Fläslfilé, sparris, bearnaisesås, lite tomat och lök
En ruta 85% choklad, en mun likör, en liten drink

Middag: Oxfile, sallad, bearnaisesås
Dessutom en hel del ost och några skivor Gustafskorv

Middag: Fläskfilé, ugnsstekta grönsaker
Ost och flera bitar Schweizernöt 

Upp 0,2 kg senaste veckan. Tror det går åt fel håll nu 

Middag: Stekt fisk panerad i ägg och nötter. Äggsås, smörslungad spenat
Mer nötter

Middag: Ädelostfylld köttfärslimpa, stekt aubergine

Middag: Stekt fläsk med löksås, ett par körsbärstomater

Middag: Fläskfilé och surkål

Brunch: Fläskfile och surkål
Middag: Rullader med bacon och fetaost, ett par körsbärstomater
ett par skivor Gustafskorv, lite ost och macadamianötter

Idag har det slunkit ner lite av varje: kokt ägg, Pyttipanna på lövbiff, bacon. lök och kantareller. Ost. 4 bitar Toblerone. Ett antal konstiga lchf-biskvier (äggvita, mandel, grädde, choklad) några Chilicheese-bollar

Lunch: Stekt ägg
Middag: Kyckling i kokossås, stekta grönsaker
Några ostskivor och lite Gustafskorv

Ner 0,4 kg senaste veckan. Överraskande trevligt 

Middag: Nötstek, kokta morötter, sallad och gräddsås
Några ostskivor

Middag: Köttfärssås, ost, lite sallad

Fika: Brieost, en halv skiva lufttorka skinka
Sen middag: Lax under räkosttäcke
Flitig som en myra!
Följt dig i tråden, du kommer nog att gå ner mycket ännu fasten de tar sin tid.
Grattis till viktminskningen.

Tack. Lottalis!
Det har gått trögt hela senaste året men hade jag levt som tidigare hade jag troligen gått upp några kilo istället för ner så jag är nöjd ändå.
Jag har inga problem att hålla mig till lchf och tror att en av anledningarna kan vara att jag inte försöker hitta ersättningar till kolhydraterna, vi äter det vi äter helt enkelt.

Lunch: Ett par skivor Gustafskorv
Middag: Fläskfilé, gräddkokt surkål
Några skivor ost

Brieost till fikat
Några ostskivor

Lunch: Ett par skivor Gustafskorv
Middag: Fläskkotlett, stekta grönsaker, bearnaisesås
Nån ostskiva

Blev inte nån lunch, kaffe med nån ostskiva bara
Middag: Kålpudding, lingon
En hel del macadamianötter

Och så var de fyra hektona tillbaka 

Middag: Biff med ädelostsås och sallad
En bit Brieost

Lunch: Kålpudding
Middag: stekt fläsk, ädelostsås med purjo och örter
En bit ost

Några macadamianötter

Kvällsmat: Ett par grillade kycklingben och några macadamianötter

Lite Gustafskorv. ost och macadamianötter under dagen
Middag: Ugnsstekt lax med ägg-majonnästäcke och sparris

Middag: Entrecote, Stekt svamp. lite sallad, rödvinssås, ett litet glas vin och 3 dumlekolor till kvällskaffet

Ner 0,4 kg igen. Känns som om jag står stilla nu.

Middag: Nötstek i grädde, smörkokta morötter
Några macadamianötter

En ostskiva

En ostskiva

Fredag: Ägg till frukost, ost till lunch, grodlår, ankbröst, lite grönsaker och vin till middag.
Lördag: Tonfisk med smör till frukost, ankleverpaté, rumpstek med gorgonzolasås, ost och vin till middag.
Söndag: Ägg till frukost, Chicken korma till lunch, Kronärtskocka, blåbär och grädde till middag.
Måndag: Ägg till frukost, osttallrik till lunch, tapastallrik till middag.
Eventuellt har det trillat in lite nötter och nån chokladbit också…

Frukost: Kokt ägg
Lunch: ett par skivor Gustafskorv och ost
Middag: Tacofärs med sallad och ost

Middag: Kyckling i senapssås, kokt broccoli
Några skivor ost, ett par nötter och en ruta 85% choklad