Elitidrottare
Har en tonåring som är elitidrottare
Hur fungerar lchf för henne. Eftersom hon är elitidrottare så har hon ingen övervikt
och har inte ens dom tendenserna eftersom hon är lik sin pappa
Tja vad vill hon ha?
Lchf =
Näringsrikt
Energitätt
Vitamin och antioxidant rikt
Lchf innehåller även de två enda energityperna vi behöver för att fungera och må bra dvs fett och protein. Visst kan vi leva på kolhydrater med, men vi kan inte leva utan fett. Vi kan dock leva mycket bra helt utan kolhydrater.
Lchf bidrar till mindre inflamation i leder och kropp.
Lchf ger inger mjölksyra i musklerna vid idrott.
Lchf ger en bra uthållighet.
Lchf ger en bra hormon värden som hjälper till att bygga muskler etc.
Lchf är ett självklart val om man vill nå sina mål.
Köp boken Istället för doping den handlar om att träna med LCHF och skall vara riktigt bra.
Tack för tipset.
Ja den boken ska jag kolla efter i bokhandlen. Verkar ju jättebra.
Blev imponerad av det du skrev om att lchf ger mindre inflammationer, hon har just nu problem med en inflammation i en handled.
Då kör vi kosten till hela familjen
Björn Ferry äter visst LCHF, så det verkar ju funka på en hyfsat hög nivå. Men det kan ta 3-6 månader att helt ställa om till fettdrift, så en rätt lång tid kan hon känna att hon inte riktigt har samma ork. På elitnivå kan det vara för lång tid att vänta, kanske.
Va häftigt att han äter lchf. Coolt
Ja får göra det under den säsongen då tävlingarna är mindre.
Sakta introduktion kanske

Skilj bara på LCHF för bantare och för idrottsmän.. en frisk ung idrottare skall inte äta lika lite kolhydrater som en inaktiv bantare!
För idrottsmän an någon dignitet brukar problemet vara annorlunda.. de har oftast större problem att få i sig all den energi de behöver!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#5 Nja spelar väll mindre roll egentligen, man man behöver ju inte vara jätte strikt kanske.
Men man behöver ju deffinitivt inte hålla igen utan man skall ju äta mycket.
Jag kan ju tänka mig att det är något viktigare för Idrottare att hålla koll på sin kost under LCHF, då dom MÅSTE vara i ketos för att få del av dessa positive egenskaper.
Att hoppa in och ut ketos mellan träning och tävling blir troligen klite som att gå in i väggen varje gång kroppen skall ställa om sig.
Så visst kan idrottare äta mera kolhydrater än svensken och ändå ligga i ketos, men håll koll på att ni ligger rätt och hur ni skall äta annars kan det bli trögt.

Som sagt vad.. man kan fundera på hur mycket kolisar Ferry bränner och jag tror inte det är så viktigt för elitidrottare att vara i ketos.. utan mer att få kroppen att maximera sin fettoxideringsförmåga!?
Oandra sidan kanske de bränner av såpass mycket att de är i ketos iallafall??
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Sen beror det ju på vilken typ av idrott det gäller oxå…
ketos under tävling är sällan nödvändigt. Är det uthållighetsidrott så är det primära att jobba upp fettförbränningen under träning.
PB (Primal Blueprint) kanske kan vara ett alternativ ?
http://www.marksdailyapple.com/jonas-colting/
Kör själv ungefär efter det minus nötter och frukt men det väljer man ju själv. I princip alla kolisar jag får i mig kommer från väl valda grönsaker. Och på min nivå som ändå är ketogen så kan jag trycka i mig 1kg grönsaker om dan om jag vill.
Medarbeterare på Kost