Tider
Är jättedålig på tider för maten!
Hur stor betydelse har detta. Glömmer att äta när jag är ledig på dagarna och är själv hemma
Måste jag skärpa mig?
Ät när du är hungrig! Har du sett ett djur som kollar på klockan om det är dags att äta? ;-)
(förutom Skalman då)
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Haha nä det har jag ju inte gjort 
bra då måste jag inte ha dåligt samvete för detta
Alla tjatar på mig om regelbundenhet och att det är därför jag gått upp i vikt.
nix, timmelin, är det något jag märkt så är det att det där med matintervaller är väldigt personligt och kan dessutom variera över tiden för samma individ. Det har diskuterats rätt mycket om detta - mycket intressant. En tråd heter 7-timmarsmetoden (Svårt att gå ner i vikt?).
O då ska jag kolla den med, tack för hjälpen
Jag såg just att du är rätt ny här, timmelin, och vill därför passa på att tipsa om att mikaelj har skrivit en rätt lättfattlig faq: Vanliga frågor & svar. Den hittar du "fastnålad" i vänstra marginalen högt upp. Den är kanonbra att läsa igenom i den ordning som känns relevant för dig, för att få en bra baskunskap :)
Angående mattider: Vi brukar rekommendera att man lyssnar på kroppen. Ät när du är riktigt hungrig, men sluta när du är nöjd (inte mätt alltså, det blir man inte förrän en bra stund EFTER matintaget när man går på fettdrift).
I början kan det vara så att kroppen reagerar konstigt på grund av att signalsystemet är förstört. Det kan ta några veckor, till och med månader innan signalsystemet för Hungrig - Mätt fungerar perfekt.
Nu känns det som om jag vill komma igång just nu. Sitter på kontoret och bara har en värsta längtan efter att komma igång.
Sådan fungerar jag, gör allt till 100 procent i början. Men jag kommer att behöva er hjälp efter ett tag då jag har en tendens att ge upp. Hjälper ni mig då?
Jajamännsann :D

"men sluta när du är nöjd"
Någon här på forumet myntade ett bra uttryck, ät till du är ohungrig

Jag personligen äter tills tallriken är tom, om det innebär ohungrig eller proppmätt spelar ingen roll, äter jag mig proppmätt tar det längre tid tills jag blir hungrig nästa gång, man får välja själv vad man tycker passar en bäst.

Jag äter oxå alltid tills faten är tomma.. men numera har jag lärt mig bättre hur mycket jag skall laga till!
Bäst är givetvis på helger, när man kan äta när man vill och hur mycket man vill.. och jag står mig då bara längre tider!
Oftast äter jag två gånger på helgen och tre gånger på vardagar!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tänk er scenariot att det ligger två lejon och dåsar i skogsbrynet när en intet ont anade gasell trippar förbi.
- Du Egon… Ska vi?
- Njae, (sneglandes på solen) det är ju en hel timme kvar till lunch. Dessutom blir frugan så sur om jag kommer hem och redan har ätit.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#12 - :)))
(Maxiq, KiF's egen outsinliga skrattbank!)
* * *
(Skulle vilja gå på ett lejondop nå'n gång… för att se hur det går till när lejon får sina namn… )
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Det går väl till ungefär som vid ett vanligt dop… fast med en mycket modigare präst!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se