Tårta
Nu ha jag frossat.
I stället för lunch har jag ätit tårta. Supergod.
Jag skall göra den till julafton men jag kommer inte tala om att den är gjord på vitkål och ägg. Jag hade vispgrädde och hallon samt riven 70%
choklad riven på.
Jag har skrivit om den tidigare.
Tårta på vitkål, låter verkligen skumt…
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag letar & letar…..men jag hittar inget recept på din tårta!
Hur gör du den?
Margareta jag håller med dig, det låter lika konstigt, som att man går ner i vikt av att äta fett. Jag kommer inte ihåg var jag skrev den men här kommer min "tårta" igen.
500 gr malen vitkål (med kniv i matberedare)
8 ägg( ett i taget)
1/2 - 1 dl dl tjock grädde
1/2 dl sesamfrön
kardemumma efter smak (man kan även ha nötter i om man vill)
Smörj en form med löstagbara kanter
Grädda i nedre delen av ugnen i 175 grader ca 1 tim
Om man vill kan man ha i sötningsmedel jag föredrar utan.
Vispa mycket grädde eller cream fresch och ha på kakan.
Bär helst hallon.
Sim salla bim en tårta.
Man kan säkert exprimentera vidare med denna vitkålstårta tex smält smör i smeten eller olika fyllningar smarra på och bjud och njut
PS Jag har tänkt göra en "smörgåstårta" och ta en annan krydda i smeten
Kanske en brödkrydda så blir det mer brödsmak.
Hör gärna av er om denna kaka.
Jag aktualiserar detta skojiga och ovanliga recept, som sjunkit långt ner i receptbanken. Någon som testat förutom tessie? Låter ju helt fantastiskt!
Verkar skumt med vitkål i tårta…. men å andra sidan så verkade det för ett år sedan skumt att äta 75% fett….
Ska pröva,,,,, 
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"
Tror jag ska bjuda på den när jag fyller år…

Haha, sambon fyller år på torsdag, han kanske ska få sig en vitkålstårta? 
Man borde prova, idag har jag varit sötsugen på e.m & det blev faktiskt lite choklad 86% 1,5 bit och lite vispgrädde - det kändes som värsta upp jacket så jag fick lugna mig med tre skivor ost efteråt…då kändes det genast bättre!
Sorry (för mig)!
Jag har testat 2 gånger med förhoppning att det skulle vara något men antingen har jag misslyckats eller så har jag helt andra smaklökar för det föll inte mig på läppen. Smakade förmycket vitkål (fast jag gillar vitkål så det borde ha varit ok) och så blev den lite svampig i konsistensen. Ingen i familjen gillade det men jag kan ha gjort fel. Ska testa en gång till, tredje gången gillt ;-). Jag är en sådan som hellst inte lagar efter reccept så jag kan nog ha höftat till det om jag känner mig själv rätt. Andra testet gjorde jag med kanel i smeten (älskar kanel) men bara lite bättre var det.