Ny här
Är ny här sen en vecka ungefär. Har försökt läsa runt bland all information som finns och suga upp så många tips som möjligt. En del känns väldigt extremt, men jag kanske kommer dit så småningom också. Just nu känns det svårt att hälls kokosfett i kaffet:)
Började i alla fall igår och försöker att undvika alla kolhydrater. Endast ovanjord grönsaker, massor med protein och en hel del fett. Att hälla smör på allt känns otäckast, har ju i 20 år försöt minimera detta intag.
Vägde igår morse 79,4 kilo och är 175 cm lång. Hoppas jag kan gå ner en tio kilo och helst också bli lite bättre i min oftast förstoppade mage.
Fram till igår åt jag massor av pasta, ris och potatis varje dag. Nästan varje dag åt jag godis också. Tror ni att jag kan förvänta mig att det händer nåt snabbt? Är ganska otålig, men har lovat mig själv att hålla mig till det här i 4 veckor och sen utvärdera.

Kvinnor utan stor övervikt (då talar vi över 25 eller mer) är generellt (undantag finns) de som har svårast att få snabba resultat på vågen, men även de normaliserar sin vikt i sinom tid. Vad det beror på är svårt att säga, har man svältbantat i omgångar (jojo-bantat) kan kroppen vara otrygg och vill avvakta innan den släpper sina reserver när man börjar äta sig mätt på naturlig mat t ex. Så har du jojobantat eller av andra skäl har en otrygg kropp kan det ta tid.
Välkommen och grattis till ett kanonbeslut =)
Det kan dröja innan kroppen ställer om sig och man börjar gå ner i vikt har jag fått veta.. Jag hoppades på snabba resultat, jag åt stora mängder kolhydrater innan jag la om kosten, men så blev det inte! Jag har gåt ner 35cm i omfång men bara 3 kg i vikt. Är inte alls nöjd med det och håller på att "felsöka" mitt ätande.
Däremot måste jag säga att min mage har aldrig mått såhär bra 
När jag började i augusti hade jag som mål att testa en månad och se hur det gick. När viktminskningen uteblev valde jag ändå att fortsätta för jag mådde så bra av att inte äta kolhydrater. Jag har än idag inga som helst planer på att "gå tillbaka"! Tröstar mig med att läsa om andra som det tagit låång tid för att komma igång och väntar med spänning på at kroppen skall fatta att det är detta som gäller nu!
Medlemmarna här på forumet är jätteduktiga, hjälpsamma och supertrevliga så läs allt vad du orkar i gamla trådar och det du inte hittar -fråga på!
Lycka till!!
Hej! Jag är ungefär på din nivå, lika mycket övervikt och lika lång. När jag åt såhär i höstas så gick det ganska fort, (men så har jag fuskat i flera månader och gått upp igen, man är så smart)!
Dock har jag inte använt lightprodukter på många år och har inte jojobantat… Men man mår mycket bättre mycket snabbt, och det är värt mer en snabb viktnedgång, tycker jag!
Så tyckte jag inte innan jag började lägga om kosten, då var vikten viktigast, haha.