frasigavåfflor sökes
Någon som har ett recept på våfflor som blir frasiga?
Svårt att göra våfflor utan ngn typ av mjöl antar jag? Annars är ett tips att leta bland recepten här till vänster.
Man skulle kanske kunna använda fläsksvålar, som går att köpa i vissa butiker.
Borde testas
Jag har gjort våfflor som blev riktigt frasiga.
Till dem använde jag ägg,smält smör,grädde och ett proteinpulver(kasein) med vaniljsmak som heter Nightpro(från Gymgrossisten).
Kommer inte ihåg exakta mått men jag vevade ihop på en höft till en ganska tjock smet(kaseinprotein tjocknar ordentligt).
Mumsfilibaba!

Våfflor på fläsksvålar är nog inte så jättegott..
Hatar cancer och älskar vårlökar.
vet att det finns en massa recept, men det varkar som om de inte blir så frasigt, och det är ju det som är våfflor…så då undrar jag om det är ngn som har ett sådant recept
för att slippa komentera i alla olika recept…
Jag brukar använda vanliga kokosflingor (ICAs ekologiska förstås), men de passar bara till söta pannkakor. Brukar rulla i lite Gräddgott eller nåt annat, eller varva pannkakor med sötad grädde (kardemumma i är super!) och tinade bär till en LCHF-pannkakstårta :) (god att äta lite halvfryst också)
I tråden "Pannkaksdieten" (grupp; Vi som vill gå ner i vikt) - finns sassas recept på pannkakor gjorda med husk (fiberhusk ?) istället för mjöl. Fått många lovord.
Jag har gjort pannkakor med Po-fiber, blev frasiga (nygräddade) och goda, smakade som vanliga pannkakor. Gick bra att steka - höll ihop bra, lätta att vända. Borde gå bra att göra våfflor av sån smet. Ska testa…

2 ägg
1.75 dl mandelmjöl
1 dl grädde
3/4 tsk bakpulver
2 msk smält smör
nypa salt
½ tsk vaniljpulver (ekologiska)
- smält smöret
- vispa ihop övriga ingredienser och häll i det smälta smöret precis innan gräddning.
Räckte till 5 laggar, jag blev mätt på 2 st med vispgrädde och hallon.