Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5052 ggr
chapp
0

Tre år idag!

Åren går… För tre år sedan bläddrade jag i Läkartidningen och råkade hamna på en artikel om en läkare som jobbade på vårdcentral i Sundsvall och som sa att en viss kost utan kolhydrater och med mycket fett kunde lindra magproblem. Jag testade (jag hade ju testat allt redan men ok då!) och fick mitt livs chock när jag även började gå ned i vikt och blev av med min huvudvärk/migrän/mensvärk. Nu kommer jag knappt ihåg en tillvaro med värktabletter och sängliggande,med paltkoma och svajigt blodsocker och allmän trötthet och irritation. Nu när jag skriver om det kommer jag ihåg det, inte kul minnen.

Jag kan faktiskt inte komma på en enda negativ grej med kosten. Skulle vara att jag inte blir Kate-Moss-smal då, men man kan inte få allt.

Jag är väldigt tacksam över att ha en så frisk kropp. Det är få jag känner i min ålder (41) som är lika frisk som jag, om jag får sticka ut hakan lite. Jag tackar och tar emot. Hunden tackar nog också för alla goda köttben han fått äta de senaste tre åren.

Andina
0

Det är alltid så inspirerande att läsa "solskenshistorier" som din! Tack!
Härligt också att det blev så mycket "positiva överraskningar" också när du startade din LCHF-resa.

Jättegrattis till ditt 3-års-jubileum!!! 
Blir det en smörtårta efter maten ikväll? ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Wroncan
0

Vad härligt att läsa ditt inläggGladVilken tur att du bläddrade i den där tidningen för 3 år sen. Jättegrattis till dina fina 3 år med bra hälsovinster=)

marieliden
0

Härligt Flört! Vad skönt, att slippa värk är ju underbart, och sen piggna till på köpet. Grattis!

Margareta
0

Grattis - jag minns när du kom till oss som en frisk fläkt.

Då hade vi inte så många medlemmar som nu - jag tror jag hade koll på de flesta då.

Det är alltid så roligt när gamla medlemmar skriver och berättar hur bra det går.

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Grattis till treårsdagen. Skrattande

chapp
0

Glömde att skriva också hur mycket forumet betytt under tre år. Jag är fortfarande inne åtminstone varje vecka! Kul att veta vad som pågår och få uppdatering av sin kunskap, det kan jag inte vara utan eftersom jag är väldigt nyfiken av mig.

Och tänk att det finns folk som också hänger kvar här efter alla år, som man känner igen (Mervi) och inte minst Margareta som startade det hela. Det är vad jag kallar kontinuitet. Trägen/trogen vinner!

Tisdag
0

Grattis på treårsdagen! Glad

dejsi
0

Roligt att läsaSkrattande

Luccy
0

Grattis på 3-årsdagen då blire väl extra mousse ikväll kan jag tro???

LottS
0

Halloj, treårsjubileum här också (igår)!

Jag minns att jag led av allt möjligt - fruktansvärt svängigt blodsocker, magsmärtor, ledsmärtor, extremt torr hy… det var mängder med besvär som försvann på direkten när jag bytte kosthållning. Idag är jag 49 och tokfrisk, skulle aldrig någonsin kunna byta tillbaks till det förra livet!

Andina
0

Grattis till dig oxå, LottS!

Peppande och inspirerande att läsa om er som hållt er kvar på banan och mår sååå bra!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Effie
0

Grattis båda. Jag kom på att jag ätit lchf i tre år, jag också, strax efter nyår. Och hållit till på KiF inte riktigt lika länge, men jag hittade hit efter ett par veckor. Haft (och har) väldigt trevligt här, och även de gånger jag träffat KiFare IRL.

Jag led väl inte av något särskilt innan jag hittade lchf (förutom övervikt, och den är kvar; jag söker min väg neråt fortfarande), men det blev ändå så många små förbättringar (sömnen, hyn, utebliven paltkoma, humöret, bihålorna, magen…) att jag fortsätter.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet