Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 21540 ggr
jenny1986
7

paprika?

Hej.

tänkte höra hur mycket "fel" e det i att äta paprika och gurka?

kan man småäta det utan att det ska kännas som om man fuskar?

mvh jenny

Wtn3
0

Beror på vilken gräns man har, min gräns där jag ändå går ner i vikt ligger på runt 30 gram kolhydrater, det är omkring ett halvt kilo paprika, eller ett och ett halvt kilo gurka. Tror med andra ord inte att det sabbar något att knapra lite paprika ibland, det är en utmärkt c-vitaminkälla.

jenny1986
2

tack. min pojkvänn sitter och mummsar chips och dipp. så jag tänkte att paprika och gurka och dipp till fredagskvällen kanske funkar istället.. mvh

Wtn3
1

Det funkar säkert jättebra, i så fall är väl dippen ett större problem ifall den är sockrad och full med tillsatser, men är den hemgjord på bra råvaror kan dippade grönsaker vara riktigt bra kvällssnacks.

mazen
5

Grön och gul som gäller, röd har nästan dubbelt med kh. Här har du en bra tabell när det gäller frukt och grönt

http://www.hertzmanfrukt.se/produkt.htm

Wtn3
0

Enligt Fineli har gul paprika mer kh än röd, och SLV ger också annorlunda värden jämfört med den tabellen, så det spelar nog ingen större roll. Röd och gul har dock mycket högre C-vitaminvärde än grön.

Zepp
1

Stavar av rätika funger oxå bra som snacks!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

linn47
0

Har ni några bra recept på dip till paprikan och gurkan?? Blev jättesugen på det till kvällen…Glad

mazen
0

Googlar man på paprika finns det massor, tex det här

http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=436

nyborjare08
0

När jag gör dipsås brukar jag blanda creme fraiche och majonnäs och ha det som bas. Sen kan man tillsätta vilka kryddor man vill, chilipeppar och vitlök eller dill och purjo eller lite tomatpuré och vitlök… kan varieras i oändlighet Glad

linn47
0

Creme fraiche och majonnäs…vilken bra bas! Tack så jättemycket. Ska testas ikväll om man kommer till affären i detta snöoväder…