undringar
Har lite funderingar
Ni som inte haft sådan jätteövervikt eller haft ett normalt bmi, hur mycket har ni gått ner i vikt på en månad?
Fungerar det lika bra med lchf för oss normalviktiga som för de med högt bmi?
Hur påverkas ens träning med lchf dieten? Ni som tränar, hur har ni upplevt det?

Att äta sig mätt på naturlig kost innebär att kroppen själv reglerar sin vikt, den tar den vikt den vill ha, det innebär att om du är underviktig ökar du i vikt, är du normalviktig står du still, är du överviktig går du ner. Naturlig kosthållning fungerar utmärkt för att få den vikt man är avsedd att ha. Vad gäller träning kan man känna sig orkeslös i veckor/månader, det beror på att kroppen inte är van vid att drivas på fett, den är van att drivas på socker. Men när omställningen är klar vittnar många om att man får bättre uthållighet än man hade då man kolhydratladdade.

Jag vägde som mest 92 kilo till 176 centimeter.. det hände inget på tre månader.. men sen gick jag ner 7 kilo på sju månader!
Efter det har jag haft en platå på över ett år där jag pendlat mellan 85-87 kilo.. men nu ligger jag o pendlar mellan 85-83 så det rör sakta på sig!
Första halvåret orkade jag ingetting på träningen.. men sen släppte det och nu orkar jag betydligt mer.. men det märkligaste är att jag är så gott som återhämtad när jag väl har duschat o klätt om.. känns som om jag skulle kunna ta ett pass till!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag får testa och så vad som händer. Sen beror det ju också mycket på hur hög förbränning man har.
Köte en köksvåg idag på öb så att jag får någorlunda bättre koll på mängden mat. Men vad ätit en normal pörtion och ändå är lite hungriga?

Som regel står det på förpackningarna vad maten väger!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

För att göra mig mätt krävs 65-100 gram protein, 0-20 gram kolhydrater, och 100-180 gram fett, det har att göra med hur mycket jag rör mig, är jag passiv kan jag bli mätt på 2000 kcal, har jag storhandlat samt lyft lite skrot och tagit en promenad i skogen krävs 3000 kcal, man ska helt enkelt lyssna på kroppen. Är man mätt så äter man inte, oavsett vad klockan är, är man hungrig så äter man, även om man åt för en timme sen, nyckeln är att -lyssna på kroppen-…