Karen's Own
Kroppkakor, isterband,''bilar'' och dack,bullar och choklad,och inte for att glomma ol!!For en svenska i exil var dessa oemotstandliga. Syrran kom over med frysvaska,och innerst inne ville jag val det,for inte hade jag berattat att jag dragit ned drastiskt pa mina kolhydrater.
Jag har jobbat hart denna veckan for att riktigt kunna kolla upp om kolhydrater verkligen ar sa hemskt
Och en stor skillnad ar ju att man blir SA TROTT.
Nya tag nu, och darfor borjar jag min lilla berattelse har, for att halla koll pa mig sjalv.
1 Ga ut i koket och gora aggmjolk till frukost.
2 laga stor skinka till middag
3 Stada.Ja jag vet inte nagot med kolisar att gora,men det behover vara med pa listan iallafall.
4Glomma det som varit och ta nya tag.
5 och inte allra minst, tacka alla som skriver pa denna siten,for nar jag laser blir jag Glad och Motiverad.
Det låter som en god erfarenhet att tänka tillbaka på! 
Lycka till nu!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Kopierar din lista. (Även om jag planerat en annan middag)
Har du berättat för syrran nu?

Tack!! Nu har jag klamt i mig min aggmjolk.
Nej!!
Hon bor med en gourmet som ater massor med kolhydrater och inte ger vika en tum, kanns som hon ar for trott for motstand!! Mannen ar stenhard pa VITT brod och annat. Jag gjomde ,really I did, kopa hem juice ( inte bra for tanderna heller for pojkarna, som skulle dricka det) och han gick ut och kopte ,och inte hade jag socker till kaffet heller
Sa jag namner ibland ''att for mycket kolhydrater ar ju inget vidare, pasta och ris tex Ok har ar ett LOFTE :: nar jag aker till Sverige i JUl ska jag beratta att jag lagt av med kolhydraterna (raskt rasslade det till i huvudet en lista over vad jag sager nej till i jul…hm , fast svenskt julbord ar ju Toppen!!!)eller kanske lite innan tom!!
Hej! Passa på att säga det innan, t.ex. i ett mejl, så kanske familjen hinner vänja sig vid tanken. Och köpa hem mer härlig julmat. Revbensspjäll, mmmm.

Ja, jag far nog borja namna det lite da och da! Forhoppningsvis med en god viktnedgang, det vore valdigt positivt. Far val borja springa lite mer igen, det sparkar nog igang kroppen tror jag.Iallafall ger det Mig varldens kick och det ar valdigt ''avslappnande''.
Har ni hort att vi har Britt sommar har,runt 17 grader varmt denna veckan, somliga gar i shorts!! Men inte jag!! passar bra ihop med julskyltningen overallt!!!
Låter jätteskönt med shorts och tomteluva…

Ååh! Vill också ha brittsommar!

Ja det är bra och förbereda inkommande gäster och även om man skall till nån på fika.Det var jag härom dagen och visste att det skulle bli smarriga bullar o tårta, men jag ringde o sa som det var, tog med mig lite grädde till kaffet och sen åt jag finncrisp med god fet ost.
Stämningen var i topp och alla glada.
hm har en sushi inbjudan i veckan och jag älskar sushi………

Ok, jag skickar over en del..vi kan ju dela
(sa fort det regnar sager min pappa vi har skickat over det!!)
Stadat klart nu,puh vad dammigt!! Och kaninfluffs overallt.
Ja kanske skulle satta mig och sola ute lite…
fast jag fick val sitta i en vecka for att fa nagra fraknar.
Jag ar inte saker pa det dar med info har i UK, att beratta innan menar jag. Det ar for konstigt och folk har inte hort om det lika mycket som i Sverige. Vill inte ge mig in pa langa diskussioner dar jag ar totalt ensam! Alla har ju gatt pa frukt,gront och no fat iden.

Hej Karen.
Om du vill skriva de nordiska bokstäverna kan du hålla ner vänster Alt-tangent och samtidigt trycka följande siffror i följd. Släpp därefter alt-tangenten, så står bokstaven där.
Alt + 132 = ä osv
134 å
142 Ä
143 Å
145 æ
146 Æ
148 ö
153 Ö

Tack Stig !! ……..men inget hande! Inte pa den har maskinen i allafall, ska kolla mannens laptop nar han kommer hem.
Om du tycker det är jobbigt att säga att du äter LCHF med allt vad det kan innebära med förklaringar och diskussioner med din släkt så är ett tips är att säga att du undviker raffinerade kolhydrater till förmån för mer naturlig mat och att du försöker äta lite mer grönt.

Karen
Vänster Alt-tangent och siffror på det numeriska tangentbordet till höger ska det vara. Små laptopps har ofta inte det.
Du kan ju även ställa in skrivbordet på olika språk. Jag har engelska, svenska och norsk bokmål.

God morgon
harlig ledig dag, hoppas den blir bra for alla.
-jag stadade,puh
-jag at battre (fast inte toppen)
Idag tar vi det lugnt.Alsklingen hem fran far away, solbrand sa klart!!
pojkarna ''trick or treatade'' med kompisar igar kvall,kom hem med massor av godis sa klart. de gar bara till goda vanners hus.
och idag ar den en typisk engelsk morgon….osregn!! Fast ganska skont att sitta har inne med en kaffe i varmen,och inte behova rusa upp annu.
Harlig sondag alla
Hoppas resten av söndagen blev lika skön som frukosten! Och att bara bra mat hittade ner i magen!
Det är bättre att byta tangentbordslayout än att använda alt-kombinationer

Nu blir min man inblandad i det har och da hoppas vi att det hander nagot ……
tack for forslag' snart hander det nog nagot har…….

#17 Tycker det går bra att läsa även utan prickar. Har till och med märkt att jag skriver så själv ibland

TAck nobban att det ar ok att lasa anda! For vi har bara laptops har i huset, sa an har jag inte fixat till nagra prickar!!
Och hur var eran mandag? Fran ledigt till 60 miles/timme har!! Jobbar man med fyra aringar sa gor man, ingen stilla stund har inte. Undrar hur manga ar jag pallar med det har?! har bara hallit pa med skola i tva ar, var ju hemma i flera ar med barnen, aldste med special needs, och laaaaangt innan dess jobbade jag som syrra.Men sa har full rulle i flera ar till, vet inte (ar 52 sa nagra ar kvar till pensionen!!)(om den finns kvar da!)
Borjade dagen med aggmjolk, te,kaffe,te,te,te,te…..hmm skinka ost rulle till lunch hade inget hemma att packa kvickt.nar jag kom hem….vafflor med gradde, mestadels very lowcarb.(cocosmjol,lite buck wheat(sadant som man gor blinier av)
nevermind. Ikvall blir det nagon slags kottfarssas,kanske indisk Keema,alla gillar det .
halsningar

Hej Karen
Fortsatt du utan prickor och bullar. Det ar faktisk ratt sott och kul:)
Bock wheat heter bovete ifall du vill veta det.

Karen äter du någon gång 3-äggs-omelett till frukost? Det känns ju väldigt engelsk. Förståss äggen blandade med skvätt vispgrädde 40%. Tycker själv det är det bästa att börja dagen med. Det håller hungern borta länge och magen känns så fin…..

Ja, jag brukar gora Scrambled eggs ganska ofta, med lite gradde och mycket smor. Fast idag blev det ju aggmjolk igen, men dar ar ju tre agg i den ocksa, sa jag hoppas pa att klara mig lange. Sedan har jag rokt makrill till lunch.

And Now….hjalper yngste sonen med mega homework. I religion, jatte massor med jobb ,fast det klarar jag iallfall battre an matten-ytor och dyligt kommer jag inte ihag speciellt bra!!Efter det har vi tydligen franska laxa ocksa,pust.
Vi fick kyckling ikvall,med broccoli! Och ett glas vin.hm jag vet det ar tisdag,men jag haller pa att ga sonder,sa det var medicin
ups, tva barn i skolan hemma med diagnostiserad swine flunsa! Vi far val se, var det den som jag hade for nagra veckor sedan eller ar det varre att vanta?!
Egentligen langtar jag bara till jullovet!!!
bums
Det låter som om du får repetera allt från skolan när du hjälper till med läxorna. Kan behövas ett glas vin efter det. ;-)

Karen .. eftersom du hjälper sonen så tror jag att du gillar det också på något sätt, fast det kan kännas också jobbigt då och då.

Karen…nu har jag oxå hittat hit…..

Hej Nenna, nice to see U
hur ar laget?
jag har just avslutat tvadagars firsta hjalpen kurs ,valdigt intensivt och valdigt kul var det ocksa!!
Idag ar det ''Bonfire night'' har ,och det smaller ordentligt av raketer runtom. Parties blir i helgen, ar bjuden pa tva pa lordag kvall.ojoj hur ska det ga. Fast jag vet ju att Lucy har en slow cooker som hon oftast anvander vid storre fester, sa det blir sakert god Beef borg.eller dyligt.
Ikvall lagar jag nog oax, iallfall till mig sjalv, maken ska ut pa middag, och barnen kan val ata skinkan sedan igar!! om det inte passar!!
Jag prenumererar forresten pa ''Allt om Mat'' jattekul!!! Ett bra recept pa lax dar forra numret, marinerad i nagot de kallar ''shemula'' ska nog testa dem med det eftersom spicy gar bra hem har.
HEj!

Puh, antligen Fredag eftermiddag, efter jobbet efter en jobbig vecka annu en! Sitter har med en aggmjolk for att kunna klara mig till middagen, och har gjort en variant av den till pojkarna fast med lite chokladglass i
Maste nog dammsuga runt lite om en stund, med det ar allt jag kommer att gora .
Lite fredags mys at oss alla hoppas vi!

Sanningen ar '''I've been a bad little hobbit Sneaking around……..'' och atit massor med K mat som man inte skulle……
Men hej hopp har sitter jag nu med en smaskig Aggmjolk igen, solen stralar idag och jag tror att jag kan tanka mig att ut och Lunka lite. For det ar nog det ocksa tror jag. Nar jag nu inte sprungit pa lange, da kommer molnen i skallen fram, och dessutom gar jag inte ner i vikt. Fast framfor allt mar jag battre overlag om jag tar mig ut och ror pa mig lite till\Sa innan kvallens utsvavningar (!!!Jag har planer pa bra kost da ocksa,) UTi SOLEN!
Hur har ni andra det??

Låter som en bra tanke. Hoppas du kom ut på din lunk och att det inte fanns fler K-saker som lockade. Låter skönt att ni fortfarande har trevligt väder. Här är det fuktig och kall november.

Maia, jag var ute och lunkade, inte langt, men en start iallafall.Och Sedan en sadan dar trevlig,mysig fest med goda vanner hela kvallen.Barnen stora nog nu att forsvinna och leka nagonstans sjalva.Harlig kvall. Hm,mycket vin ,sa nu vilar jag!!
Maten var chili,och jag skippade ju riset att det andra sa det gick bra.
Tillbaka till regnet idag! Nevermind.
Så bra att du fick utnyttjat solen igår när nu regnet kommer tillbaka. Låter gott med chili. bra med lite middagstips. ;-)

Duktig flicka idag, aggmjolk pa tre agg och smor imorse hallit mig matt tills jag kom hem, och drack en till. En bit ost till fikat bara tidigare. Ikvall blir det Steak med lite gront
och vitlokssmor,mums.
Sa har ar det;arligt talat;Jag har borjat JUL handla!! Mest blir det over natet, for jag har inte ork eller tid och springa runt. Sa mycket battre att sitta hemma med en kopp kaffe i lugn och ro an ranna runt i hur manga affarer som helst utan att kunna bestamma sig.Ingen langtan alls. Har i uk kan man fa tag pa ganska bra priser om man letar, handlar mycket pa eBay t ex garna klader .mm
maste kora pojken till tennis,vi hors
Lite kul att du skriver utan prickar. Det blir ju lite olika betydelse om du varit mätt eller matt, hahaha! Jag skulle gissa på mätt, va? Brukar bli så med äggmjölken. Hoppas resten av dagen blev bra också!

Hehe, yes, bade matt och matt
egentligen !! Tack Maia, proppfull nu efter en stor steak, (mannen fragade smor PA stegen what's that? Bara vitlokssmor,inget konstigt eller hur?!)
Hur har ni det?

Hej pa er,
Gott nytt ar, hoppas ni haft en god start ?? Inte bara en mork och trakig Januari med rakningar, forkylningar och depp?? Good!! For nu borjar det bli lite ljusare igen, och for mig kanns det direkt.
Manga langa veckor av dumt atande har, oftast en fraga om ork, men nu borjar orken komma krypande igen, och jag ar motiverad och hoppas igen.
10kg behover jag ga ned!! For att bli glad, ma battre, och for att kunna komma i nagra av mina klader forutom mjukisbyxorna.
So here we go again. God Start till oss alla,
kram
Karen

Tack!!
Har ligger jag pa soffan och hostar, det ar ju mest kosten som raknas tol!!

Karen, du äter väl D3-vitamin … då slipper du hostan och allt annat som hör till.

Yes, det gor jag men..jag har dubblat dosen och hoppas pa battring!!
Och sa gar jag har och vantar…maste beratta for det kanns battre att prata om det…. hittade en knol i hogra brostet forra veckan…doktorn sa att han skkulle skicka ''fast forward''remiss till brostkliniken. Men jag far anda vanta tva veckor tills jag kommer dit!!! Angest angest!! Kanske ar det allt sockret?!!
Vem vet , anyway,,, sa jag dricker vin och vantar, fast jag ar ganska duktig med kosten faktiskt, det faller sig ganska enkelt ,och kanns bra att ata lchf!!
har faktiskt saknat er, att skriva och fundera ''over granserna''
take care,
Karen

Karen, det kan vara (hoppas jag) en fettknöl … Jag har faktisk läst i en läkartidning om att cancer dör om den inte får kolhydrater … och idag de flesta dör inte av cancer - speciellt inte om bröstcancer om det skulle vara det.