Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 882 ggr
DaMum
0

Fonder

Hej alla!

På förekommen anledning så är jag på jakt efter bra fonder att söka medel ur. Ändamål: rekreation för ensamstående, funktionshindrad mamma och funktionshindrat barn (ADHD).

Jag brukar kolla på Länsstyrelsens hemsida, men får c:a en miljon träffar när jag söker på t ex "rekreation" så jag orkar aldrig läsa igenom alla kriterier.

Känner någon till något bra? Det gäller främst att försöka rädda sommaren nu.

Tack på förhand!

Margareta
0

Prinsessan Victorias fond är den jag spontant tänker på.

Vi bor ju i samma kommun, så jag kanske kan fråga om jag möter henne på ICA…

Nej men allvarligt, så tror jag absolut ni kan söka där.

Numer pensionär i Nynäshamn

Tanten
0

Har du kollat på bibblan? Ibland har de häften med adresser till fonder av olika slag.

Mervi
0

Det finns faktiskt något som heter Fonder & Stipendier i Sverige och det ges ut en gång per år, den nyaste är 2006/2007 och finns i de flesta bibliotekt. Kanske lättare att hitta i en sådan.

DaMum
0

Tack så mycket, ska försöka ta mig till bibblan snarast! Och jag ska kolla Victorias fond också!

Kram!

Bengt-Olov
0

Hej DaMum! Utan att vara allt för säker (mer än att känselspröten ändå verkar vara det), hur skulle det vara att först och främst pröva att i möjligaste mån försöka uppnå en hyfsad balans av intaget av de fleromättade fettsyrorna för barnet!? För egen del tror jag att en snedbalans av detta, är huvudanledningen till inte bara autoimmuna sjukdomar, utan en mängd av olika mentala defekter. Troligen att de senare uppstod redan i livmodern, men att problemen ändå mindras av en hyfsad balans i levande livet… Sök gärna stipendier, bara du inte glömmer det rätta födointaget, men det gör du kanske inte… Lycka till!!

magma
0

Bengt-Olov: Nu har du tappat bort mig helt och hållet! Räcka ut tungan Vad har stipendier med fettbalansen att göra? :O)

Pasi
0

Jag tror Bengt-Olov blivit snurrig av allt smör! ;)

Bengt-Olov
0

Haha!! Ursäkta jag avveka från ämnet. Man har väl sina preferenser… Har liksom mer fokus på själva problemkärnan, än omvägar att komma till rätta med problemen… Nog för att jag förtstår DaMums problem och fokusering just i detta inläggt, är jag ändå helt missförstådd? (Är annars knappast känd för att smöra…)