Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3456 ggr
lchflchf
0

Mat på stan

Hej!

Det känns som att det krävs rätt mycket planering med maten när man äter LCHF. Planering är inte alltid min starka sida. Hur gör ni när ni blir hungriga på stan? Vad kan man köpa när man är på språng och inte kan laga till något.

nyborjare08
0

En bit ost och/eller ölkorv till exempel.

Wtn3
0

Ölkorv, småost t ex babybel, en burk macadamianötter om man har ett Lidl i närheten, annars köper jag en kebabtallrik med bara kött och grönsaker, skippar såväl sås som pommes, rätt få verkar ha koll på vad såsen innehåller, om den är sockrad eller om det är massa lightprodukter med E-nummer i den.

nr-9
0

#2 Kebab"köttet" är ju fullt av E-nummer det med…

Wtn3
0

Visst, men det är gott med kebabkött, det är det inte med fettfria såser.

Coturnix
0

Fiskbilen/ vagnen! De har ofta rökt makrill med mera!

Cowboy
0

De andra förslagen är säkert bra men jag kan tipsa om att på Burger King kan man få sin hamburgare på en tallrik utan bröd som alternativ.

Inte heller är det problem att få en varm korv utan bröd (i papper) även om det inte finns på listan.

Det verkar som det har blivit accepterat att det finns de som inte vill ha bröd.

evacarina
0

kebabsallad eller en go köttbit med sallad, skaldjurstallrik/sallad, pizzafyllningen, hamburgare utan bröd o pommes

kaisakavat
0

Vilket café som helst som har mackor. Fråga om du får beställa en tallrik pålägg, alternativt köp en macka och lämna brödet.

Annars finns ju salladsbuffeer lite här och där.

lchflchf
0

Söta ni är tack för alla tips :)