Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 6215 ggr
eljope
0

Eksem/utslag

Jag började med lchf 1a januari och det har gått bra.

Efter ca en vecka började jag få utslag under brösten, sedan spred sig dessa ner mot magen i ett rasande tempo. De kliade och gjorde ont. Gick till läkaren, hon tyckte inte det såg ut som nån allergi men hon visste heller inte vad det var så jag fick kortisonkräm som jag skulle smörja in med. Efter ca 4 dagar med krämen blev det bättre men sen började det poppa upp nya utslag på samma ställe men också på ryggen och över hela magen och på sidorna.

Fick tid på hudklinik, 3 läkare stod och tittade på mig. Ingen visste vad det var. Ev nässelutslag, men dessa brukar förflyttas över kroppen, inte bete sig som mina gjorde. En biopsi gjordes men jag undrar nu…

Någon mer som fått utslag? Vad kan det bero på, något jag ätit?

Jag har under de senase 3 åren ätit GI inriktat, inga light produkter.

Smörjer nu med kortisonkräm igen och utslagen är på väg att försvinna men jag är rädd att de kommer tillbaka igen så fort jag slutat använda den.

Wtn3
0

Minns att jag fick irriterande nässelutslag lite här och var några veckor efter att jag börjat med kosten, jag gick aldrig till vårdcentralen utan väntade och såg om de skulle försvinna av sig självt, vilket de gjorde några veckor senare. Varför det blev så vet jag inte, kroppen som rensar ut gifter kanske, fast det är bara spekulation, kan ha med något helt annat att göra, jag ändrade iaf inget i kosten för att det skulle försvinna, körde på som vanligt.

eljope
0

Det var min första tanke också, hoppas det är så!

Var tvungen att få behandling då utslagen täckte i princip hela hudytan…usch hoppas jag slipper det igen.

Manuelak
0

Jag fick också utslag i ena armhålan och under ena bröstet efter c:a två veckor på kosten. Som tur var spred de sig inte. Jag hade besvär av dem i c:a 3-4 månader innan det gav sig. Dock syns utslagen fortfarande, liksom ärr. Jag sökte överallt efter svar på vad det kunde vara men det fanns bara gissningar. Hormoner, utrensning av gifter etc. Helt klart var i alla fall utslagen relaterade till kostomläggningen. Hoppas det ger sig snart på dig i alla fall!

ingrid-in-sweden
0

Ytterligare en till med utslag - som kommer å går. Oftast ihop med vikt´förändringar..

sepersl
0

kan det vara gifter som kroppen vill släppa ifrån sig nu när den får bra mat? En ren spekulation, men huden är ett stort organ och har du haftt någon latent i kroppen kan det dyka upp för att sedan försvinna. Jag håller tummarna för att det är så.

eljope
0

#5 jag hoppas att det är så, för det går så bra för mig nu, inte mycket till viktminskning än men sötsuget är mindre och det är huvudsaken.

vetitusan va jag skulle göra om det visade sig att jag är allergisk mot något..

Manuelak
0

Sådär tänkte jag med! Jag var helt övertygad om att jag fått äggallergi. Men det var det som tur är inte Rynkar på näsan. Jag var såååå ledsen för jag trodde jag skulle behöva överge kosten.

Ta det bara lungt och vänta ut jävulstyget Flört! Håller tummarna för dig!

[tick]
0

Jag har också fått utslag i omgångar och trott att det var nån matallergi som poppade upp, men det verkar som om det var min duschtvål jag (plötsligt) inte tålde längre. Bytte till lactacyd och då försvann utslagen direkt och har inte återkommit, ännu i alla fall.