Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 10605 ggr
parsley
18

Halv-OT Hur montera en kolsyremaskin?

Jag har fått en kolsyremaskin av en person som inte använder den och aldrig har använt den heller. Wassermaxx heter den, så det är ingen Soda Stream, om det nu är någon större skillnad på dessa märken.

Googlar man på "wassermaxx manual" så får man upp en övertydlig instruktionsbok som jag inte förstår. Jag har kommit så långt att jag plockat maskinen i två delar. En del ser ut som en stupränna eller ett långt rör. Denna del har jag lagt åt sidan. Den andra delen är det sk maskinhuvudet där kolsyrepatronen ska fästas.

Jag har tagit av den gula korken på kolsyrepatronen och satt på en grå adapter samt plockat bort diverse tape (röd) från kolsyrepatronen.

Nu ska kolsyrepatronen fästas i det sk maskinhuvudet upp och ner på något vis och det klarar jag inte. En säkring av något slag är inblandad och en röd kork.

Någon som kan förklara hur jag ska göra?

Floydian
0

har en sådan själv, grejjen hur man fäster patronen i huvudet är att man puttar upp den vita ringen, sticker upp toppen och sedan går den vita ringen ned och låser…

maxiq
0

Jag har en SodaStream själv så jag kan inte hjälpa dig för jag bara gängar fast patronen så är det klart!

Jag fick dock dagens bild-i-huvudet eftersom hela din rubrik inte syntes på min lilla skärm utan det stod bara "Hur montera en ko"

Skrattande

parsley
1

Jag har fixat det, men vattnet från den smakar TREO. Vanligt kranvatten är godare, för att inte tala om flaskvatten från affären. Glad

Ha det bäst medmänniskor!