midda,midda..
Vill ni veta vad jag åt till middag idag? Här får ni det vare sej ni vill eller inte!! Jag stekte en laxfile, kryddade med salt,peppar och torkad dill. Hällde på en skvätt grädde på slutet och lät det puttra. Under tiden kokade jag en näve gröna bönor (Harry Kuvert, som vi brukar säga..). Blandade ett kryddsmör med paprikakrydda,pressad citron, salt och peppar.Så..bara att servera med ett glas vatten med citronskiva!! En riktig lyxmiddag för mej och sonen, vardag till trots.
ps,stekte en extra file som jag delade ner , gjorde en omelett o la det i matlådan tills imorrn..ds
Vad kan vara godare än lax i alla former.
Suveränt gott låter det blev lite sugen faktiskt…
Jag är helt ensam hemma och tänkte lyxa med att SLIPPA laga middag, men det där var svårt att motstå - jag gillar lax och har det hemma + att det såg snabbt och lätt ut…
Numer pensionär i Nynäshamn
Låter väldigt gott, ska göra det i helgen, jag ska äta biff med bacon och ost och vitlökssmör………….
O så gått det där lät! Och jag som precis hade sån tur så jag FICK lite färsk lax av en bekant i dag!
Nu vet jag vad jag ska laga i morgon! Kommer t o m att tillaga haricots vertes också, men dem låter jag Baerta äta…
Mums vad gott det låter. Mätt blir man ju också.
Hej alla laxätare!
Kvällens familjemiddag bestod av ugnsstekt laxfilé med citron och persillade i massor med smör. Tillbehör samma Harry Kuvert som nämdes ovan fast ugnsstekta med bacon virad runt. Fantastiskt gott!
Annars brukar jag göra en avokado/äpple/rödlök sallad med vinägrette till laxen men nu äter jag ingen frukt alls så det får vara. Persillade är också gott att blanda i Creme Fraiche och en dutt citron. Just denna kryddblandning är gjord av en örtträdgård och innehåller bara persilja, vitlök och salt, vet inte hur den man köper i vanliga affären är. LM
Jag köper Persillade i Hötorgshallen om jag någon gång passerar där… och Rouille…. båda jättegoda… och naturliga….

Margareta - Efter din rekommendation så har persillade blivit en klar favorit hos mig (kockens)!

Kul att kunna inspirera till en god middag. jag lagar ofta mat på en höft, med detsom finns hemma. Bacon , biff o vitlökssmör..mmm, gott, gott..Ibland blir det långkok oxå, häromdan kokade jag en fläsklägg, länge,länge. jag år broccollimos, familjen romos..en glömd delikatess.. Persillade låter ju kanongott. Det är svårtatt hitta en bra kryddblandning nuförtiden, tycker jag..

Vad är Persillade? Någon slags ört-/kryddblanding? Var kan man hitta det? Eller gör man den själv?

Persillade finns färdig av flera märken…..persilja, vitlök, salt….god blandning!
Jättegod till allt
!!!