Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2831 ggr
mezza
0

Ketos?

Har drömt mardrömmar kallsvettats och allmänt sovit dåligt kan dette vara ketos bekymmer eller beror det på 1dl björnbär som jag åt igår?

Har någon en ide?

Margareta
0

Snarare bären än ketosen om det inte är något helt annat som är orsaken?
Man kan bli lite speedad om man är i ketos och ändå äter kolhydrater i tillräcklig mängd…

Numer pensionär i Nynäshamn

mezza
0

Tack för ditt snabba svar!

Var kanske onödigt lycklig när jag läste att björnbär innehöll 5g kolhydrater..

det kanske är för mycket?????

Margareta
0

mezza: man kan inte säga det generellt eftersom vi tål så olika. Själv äter jag aldrig något med mer än 3% och jag äter helst ingenting med fruktos eftersom jag tycks tåla det näst sämst (sämst för mig är stärkelse).

mezza
0

Jag har läst många av dina inlägg och innerst inne så vet jag att den sorgliga sanningen för mig ligger nära din …

Jag vet ju tex. att jag gärna överäter frukt..

Det känns lite som ett sorge arbete att inse att man för alltid förmodligen måste avståGråter

Samtidigt ska jag inte deppa för när jag läser om er som hållit på länge så vet jag att det är värt det på något vis…

jag flinar lite åt att många saker du inte tål som jag läst olika tillsatsr och så tål inte jag heller och tyvär har jag inget bra kort på mig men vi är faktiskt ganska lika utseende mässigt också jag måste fixa ett kort så du får se…

Fast på det här trevliga stället kan man tydligen alltid få lov att känna sig som om man är med och duger!

Med risk att jag blir patetisk (är lite sorglig ikväll) TUSEN TACK FÖR ATT DETTA FORUM FINNS!!!!!!!!

Mervi
0

mezza: Här duger alla som de är. Därför är det så kul att vara medlem här.

mezza
0

Tusen tack igen!!!!

Ska fortsätta njuta av att duga!Generad

Margareta
0

mezza:
Det där lät så gulligt att jag blev lite rörd…Gråter
Lite tröst:
Ju längre jag äter så här, ju mindre saknar jag det jag får stå över, men visst har det varit en sorg. Största sorgen är hallon.

MEN som ytterligare tröst:
Eftersom hallon är det jag verkligen saknar, testade jag det i somras och även några gånger efter det (vi har massor i frysen).

Jag går inte upp i vikt av hallon (inte ner heller) och om jag sköter allt annat och äter massor av grädde till (vilket är LÄTT!) kommer jag nog kunna äta lite sen när jag har viktminskningen avklarad.

Jag har inte så bråttom ner i vikt, men visst vill jag också få det undanstökat och då får jag klara mig utan hallon under tiden.

Margareta
0

Ps Jag har en tanke om att låta hallon/blåbär/jordgubbar mfl vara tillåtet i måttlig mängd under den period jag kan plocka ute, men inte tillåta mig fler gånger att spara i frysen… det stannar upp ev pågående viktminskning, men det kanske det får vara värt…

mezza
0

Bra ide!

Det fanns ju inte så mycket frysar att spara i på stenåldern!

Pasi
0

Men de höga ketonnivåerna i början kan ställa till det med sömnen…med just svettningar, som du skriver. Jag fick det de 2 första veckorna….för att sedan långsamt normaliseras. Tog säkert 2 månader innan jag sov lika gott som nu…men jag mådde trots det väldigt bra.

mezza
0

Då kan man hoppas att det ger med sig inatt har jag inte varit lika orolig ialla fall .

Mervi
0

Är det bara jag som fryser, har alltid gjort det. Jag svettas aldrig, inte ens när det är varm ute. Skulle vilja vara normal och varm ibland. Flört Jag sitter på jobbet med en halsduk om halsen.

mezza
0

Åh nej då när jag inte svettas så vrål fryser jag två tjocka tröjor är det minsta….