Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-soppor-såser
Läst 1717 ggr
[Saiva]
0

Gorgonzolasås

Gorgonzolasås

3dl grädde
100g gorgonzola (väl mogen)
1 liten vitlöksklyfta (om ni vill, jag gillar vitlök Wink Det går utan också)

Koka upp grädden och tillsätt vitlök och gorgonzola. Låt det stå under omrörning tills osten har smält. Salta om ni vill det, men det är inte nödvändigt.

Klart att ha till kyckling eller annat kött Wink Jättegod!

Fibblan
0

Mmm…jag dreglar nu…*S*

bantarirren
0

Guuu va de lät gott.Måste jag testa…..Räcka ut tungan

Jag blandade majjo o turkjogge med färsk hackad chili till laxen i går det blev kanonsmarrigt

Margareta
0

Du är en pärla SaivaKyss

Nu har jag suttit och gottat mig i det ena receptet efter det andra och det blir bara bättre och bättre, var ska det sluta?

Helt otroligt suveränt säger jag bara!

Numer pensionär i Nynäshamn

[Saiva]
0

Hihi, tack GeneradSkrattandeCool

holygittan
0

Kom att tänka på ett recept jag fick förra året av en kollega vars son är kock. Jag gjorde det bara en gång för att jag på den tiden räknade den som så syndig… Vitlökssås, med en hel vitlök ( ca 10 klyftor)?  en massa smör och grädde…

Himmelskt god…

ska se om jag kan rota fram receptet. Sås är ju väldigt användbart när man äter lowcarbKyss

Margareta
0

Den här såsen skall jag ta med mig som blomma när jag åker på grillfest nästa söndag…

Numer pensionär i Nynäshamn

Skaldeman
0

Jäkla trevliga recept du kommer med, Saiva! Får jag låna några för min kommande kokbok?

Sten Sture

Gittan-Xyz
0

Ge ut en egen kokbok, vetja, Saiva! Egentligen tycker jag att det är lite fel när författarna (bl a Litsfedlt) tar recept från forumen, dessa recept har vi ju redan. Lite dåligt faktiskt.

Mervi
0

Tack Saiva, denna kommer jag absolut laga, enkelt och ljuvligt.

Glad

bantarirren
0

Men Gittan ,det är ju inte alla människor som är inne på ALLA dessa forum.

Kia
0

Denna sås åt jag ikväll med en bitt stekt fläskkarré och la även en klick hemagjord persiljesmör på….. Åhhhh vilken god sås mmmm

Sotlugg
0

Det var en kanongod sås men lite väl rinnig. Ska man kanske vispa grädden först innan man kokar den?

Pasi
0

Du kan minska gräddmängden o öka ostmängden… eller koka ihop grädden lite först….reda med äggula (ta bort från värmen o blanda i 3 äggulor ihopvispat med 1 dl grädde).Glad

Sotlugg
0

Tack så mkt. Äggula blir bra. Att jag inte tänkte på det.