Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 13498 ggr
Ealina
0

Oopsies utan philadelphia?

Jag blev så sugen på att testa att göra oopsies ikväll, men upptäckte att philadelphian hade passerat bästföredatumet för alldeles för länge sen.

Men jag vill fortfarande göra oopsies (eller liknande)!

Kan man använda sig av bara ägg och riven ost istället? Kan det bli nåt bra? Vågar inte testa utan att fråga först, hehe.

Kanske riven ost och creme fraiche och de där äggen? Vad tror ni?

kaisakavat
0

Jag har ingen större oopsies-erfarenhet.. Men nyfikenheten skulle få mig att testa. Tror jag skulle ha i lite crfr.

En gång gjorde jag en keso-variant. Keso, ägg och riven ost. Blev junte oopsies, men det blev typ en ostpannkaka?? Funkade.

mazen
1

Har du mayo hemma kan du ju prova lembas. Har just ätit en pizza med lembas som botten

Ealina
0

#1: Ja, keso kanske man kan ha i. Tyvärr fanns inte det i mitt kylskåp heller. Men nästa gång kanske? Tack för svaret!

#2: Ja, jag gjorde faktiskt lembas tillslut :) Supergott blev det! Första smörgåsen sedan jag drog ner på kolhydraterna för drygt en månad sedan.

lailadanielsson
0

vad är mayo ?

jasinska
0

det går jättebra att göra oopsies utan philadelphia! man kan ha i lite smält smör iställe, om man vill.

blackeyes
0

Majonnäs

hupp
0

Mitt recept på oopsies är följande:

Vispa några vitor hårt med lite salt.

Blanda försiktigt ned eventuell äggula och/eller philadephia, eller cremefraiche, eller grädfl, eller smör och nötter och/ eller riven ost.

Mao vilken mjuk röra som helt + vispad äggvita blir hel ok

"Ojsan bröd" :)

Något olika i konsistens från gång till gång men alltid gott!