Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2747 ggr
ebba79
0

Nu är det dags!

Idag är första dagen på resten av mitt liv!!

Idag har jag bestämt mig- nu är det dags att köra hårt.

Nu mår kroppen inte bra, tänk vad bra den mådde när jag gått ner 16 kg förra året,( har nu gått upp ca 10 kg av dem sedan dess), men metoden funkade ju helt klart och bra mådde man i både kropp och själ.

Piggare,gladare men framför allt lättare.

Förra gången jag körde räckte det för mig att gå in och läsa här på denna fantastiska sida för att hitta inspiration men nu krävs det mer….. så här är jag!!!

Nu idag startar jag mitt nya liv -  inga mer kolhydrater skall stoppas i min mun, det är nu eller aldrig!!!!

Skowne
0

Får jag fråga varför du slutade med LCHF om du mådde så bra i både kropp och själ? Och desutom gick ner i vikt.

ebba79
0

Ja du - bra fråga!

Bekvämt att under semestern få äta som resten av familjen( har två små barn) sen bara rullade det bara på , potatis blev till pommes frites som blev till chips, cola Zero blev till vanlig cola osv osv.

Ett ordentligt nederlag  - absolut sen tog det ett tag att hitta den nya kraften, men jag hoppas att den är här för att stanna.

majala
0

Samma sak hände mig efter 9 veckor på LCHF. Gick ner 10 kg, mådde toppen, min psoriasis läkte ut, magen fungerade bra, jag sov ordentligt, mina finnar försvann, jag var pigg och glad… och så helt plötsligt tog det tvärstopp i huvudet. In med potatis, chips, bröd i mängder, socker och allt jag inte ätit på över två månader. 5 månader varade mitt "lilla avsteg". Har fortfarande ingen aning om vad som hände.

Men det är ju skönt att ha det med sig i bagaget, nu vet jag precis hur mycket sämre jag mår av att äta som jag gjort tidigare och att fasa sig in i LCHF-tänket gick mer eller mindre på en dag.

Hoppas det kommer gå bra för dig! :)

MVH Maja /smalmedlchf.blogg.se

Mervi
0

Välkommen tillbaka. Det händer att man ramlar dit ibland, men det viktigaste är att komma upp på banan så forts som möjligt och vara snäll mot sig själv. Inga dåliga samveten utan nya tag.

Lycka till!