Upp på banan igen
Nu jäklar… denna julhelg har det frossats av aldrig tidigare skådat slag,,,, medvetet så valde jag choklag och julmust men sen spårade det fullständigt ut. Smågodis (i mängder!) bröd!!!! potatis!!! alkohol, You name it Iwe eat it!!
Nu till min fråga - Att ta mig upp på banan känns inte jobbigt alls utan mer att jag längtar efter ordning i kroppen.
Men hur lång tid tar det innan kroppen är tillbaka på fettförbränning? och kan jag göra något för att påskynda det hela?
Och hur stor är risken att jag igen måste gå igenom start besären typ humör och ork svängningarna?
Tacksam för svar!
Alma98

Fysiskt sett går det bättre för varje gång man gör omställningen.
Kroppen slår ganska fort på fettbrasan när den en gång lärt sig konceptet
Det värsta tycker jag är att man väckt upp alla sug och drag efter skräpmat, så man får bita ihop några dar innan det lägger sig igen.
Jag har gjort prrecis som du, frossat och nu slagit om.
Tyckte jag kände ketosandedräkten redan andra dagen, men lite huvudvärk och seghet hängde nog med 2-4 dagar, i dag känns det bättre (5 dagen).
Men ganska snabbt upplever jag att kroppen suger tag i fettet när den inte får socker, även om ett visst socker sug sitter i ännu.. åt några sockerfria karamaller i dag t.ex…..
Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg
LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017
Sockerberoende.
Träning påskyndar processen (tömmer muskel- och leverglykogen).

Bock och tack! Ja då är det bara att hålla tummarna för att sockret släpper taget snabbt. Suget får jag nog leva med ändå, och konstigt nog så styr det mig inte längre!!!
Lustigt det där - här har jag knogat på och låtit mitt liv styras av socker och nu när jag själv tar kontrollen så går det bra!!!! visst är jag sugen osv osv men det går faktiskt bra!! och faller jag dit då faller jag reljält med otroliga socker hetsätningar på köpet MEN huvvet är lugnt och jag vet att det bara är tillfälligt och att jag strax kommer att återgå till ett härligare sätt att leva. Varför fattade jag inte det här tidigare!!???

#3 Märkte du hur otroligt enkelt jag gled förbi det där med träning? 
Jag är i precis samma sits som du! Längtat faktiskt till måndag då jobbet börjar igen. Det ska bli skönt att komma in i de vanliga gängerna igen. Ska hålla mig till kött och smör, mitt stekta fläsk till frukost. Och äntligen slut på alla julbord, jul,nyår och födelsedagskalas. Nu har vi inga kalas förrän början av februari, då är det två 50-årskalas den 6:e och 7.e. Tills dess hoppas jag att jag har gått ner två kilo.
Jag är som du, hoppar gärna över träningen…
Ketosandedräkt???
Träning känns som ett bra altenativ.. Körde igång hårt i Måndags efter all jul och nyår. och har kört 3 spinningpass denna veckan… och sen förra fredagen 1.5kg. Jag tappade nästan hakan.. så nu e man väl on track igen!
sötsuget är dock en best som måste besegras!

NÄMEN!!!!
Här har jag såååå enkelt kommit tillbaka på banan igen osv osv, och så var 2 vänner förbi och hur det nu var så ÄTER JAG HELT PLÖTSLIGT BULLAR!!!! Döm om min förvåning och lätt gick det och tre 3!! st blev det, (och en semla) 

Snacka om att jag var på fel bana, jag var ju på kolhydratsbanan!!!
Måndag - var är du? har nog aldrig längtat så efter arbetsveckor och rutin rutin rutin…..
(och där hoppade jag över motionsbiten igen,,,,)
ja här har man frossat!!! 3,5 kg+ över julen. Man får ta nya tag igen och hoppas att man inte får för mkt abstinens….
#7: när kroppen går över till fettbränning, i ketos som det kallas, är balansen ofta ojämn i början och då luktar man pyton och känner dålig smak i munnen. Oftast minskar det efterhand (min fru säger nog att jag luktade ännu efter flere månader med LCF) men det är lite olika för olika människor.
Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg
LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017
Sockerberoende.