lunch
Är detta en bra lunch?
2 kycklingfileer+ lite salamiskivor stekt i rejält med smör. En gräddsås med philadelfia ost (ganska mycket) lite sallad vid sidan om ( bara tillåtna)
Om du vet att du bara har sk tillåtna ingridienser så vet du väl oxå att maten är bra?? Så ja, det är är en alldeles utmärkt lunch om du blitt mätt på den!

Stämmer grammantalet nedan så får du i dig över 1000 kcal så nog borde du bli mätt alltid. Fördelningen är ju bra.
150Gram Kyckling
20Gram Salami svensk ca 33% fett
20Gram Smör 80% fett
100Gram Vispgrädde 40% fett
100Gram Mjukost smältost 20% fett
50Gram Tomat
Jag räknar inte det jag äter, häller i lite grädde och ost på måfå, tills det smakar bra. Äter tills jag blir mätt, sen är det bra.
Borde jag räkna ut det jag äter? är det lätt att det blir fel?
2 kycklingfileer väger väl mer än 150 gram eller?

I början kan du ha lite koll (minmat.se) och efter ett tag kan du det.

Beror på om det är lårfilé eller bröstfilé. Lårfilé kan väga 75-100 gram styck, bröstfilé kan väga så mycket som 250 gram styck.
Låter jättegott, om än kanske lite väl mycket kalorier men du behöver nog inte heller äta på ett bra tag heller.
Går man ner i vikt så är det absolut inga problem att äta så. Du har väl inte bråttom hoppas jag? Det är faktiskt bra att äta rejält för att se om det fungerar. Du kommer att få en riktigt nöjd kropp som förhoppningsvis kommer att tacka dig på ett positivt sätt:-)
Ja det kanske blev lite mycket kalorier
men har inte vart hungrig sen dess
Nä jag har inte bråttom, är inte överviktig, vill bara bli lite sundare, och trimma till kroppen lite. Men jag tycker det är svårt nu i början att veta hur mycket av vad man kan äta. Ska nog som ni säger kolla lite på minmat.se

Numera när jag äter för mycket så dröjer det bara längre tills jag blir hungrig nästa gång!
Jag orkar då alldrig mer än en kycklingfile åt gången!
Du kommer att få nya ögonmått vad det lider och en del äter bara två gånger om dagen.. själv föredrar jag tre gånger på vardagar.. men på helger är det inte ovanligt att jag äter två gånger men då är det oxå olika portionsstorlekar!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#6 Ja det har du helt rätt i, jag tänkte på bröstfilé.
#9 Samma sak känner jag när jag äter en stor måltid, dröjer längre till nästa och ibland behöver jag bara ta en lättare måltid speciellt på kvällen för att inte lägga mig proppmätt.