Jag är lite sugen på något...
…men jag vet inte vad. Något att lyxa till TV-kvällen med. Förslag mottages tacksamt!
Vi har tinat upp räkor och har avokado och creme fraiche…
Numer pensionär i Nynäshamn
Det jag tycker är gott att ha som "efterätt" är 1dl vispad grädde med 1tsk kakao i. Jätte gott och rekomenderas!

Kanske lite avokado-mousse??
1 dl vispad grädde
2 mosade avokado
2 msk pressad citron(gärna lite rivet citronskal också)
2 msk sötningsmedel
Blanda allt och ställ kallt(inte i frysen) en stund och ät som det är….Mums!!

Eller kanske lite varm choklad nu när snön slagit till? Bara att värma grädde (jag tar i lite vatten) och sen i med kakao och ev sötningsmedel om man använder det!

I den vispade grädden med kakao kan man ha några hackade hasselnötter. Smask.
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Katarina2 jag undrar om det verkligen ska vara 2 msk sötningsmedel i moussen. Ska det inte vara 2 tsk? Det måste ju bli väldigt sött annars?
Det absolut godaste som finns är turkisk yoghurt m. linfrön/solrosfrön/nötter/russin eller frukt och lite ringlad honung över (får man äta honung???)
Katia:
Man får äta vad man vill och ta sina egna beslut, vi serverar bara fakta i form av näringsinnehåll och sen erfarenheter hur vi gör själva.
Några klarar honung utan att bli triggade eller gå upp i vikt och andra gör det inte. Man får prova sig fram.
Honung är väldigt sött, så bäst att prova med försiktighet.
Själv använder jag det bara i te när jag har ont i halsen. Då är det outstanding. Fast nu är det länge sen sist jag hade ont i halsen… verkar inte få det på den här kosten.
Numer pensionär i Nynäshamn

DaMum# Jag tror det beror på vilket sötningsmedel man använder….men eftersom det är mycket citron i så behövs ganska mycket för att inte bli för surt…men det är ju en smaksak naturligtvis…
Tack Katarina2, då förstår jag! Det enda sötningsmedel jag har hemma (och som jag inte använder längre) är Hermesetas i pulverform. Ett par msk av denna ANTIMATERIA skulle förmodligen inte bli så lyckat…