Nytt
Hej
Eftersom jag är nybörjare på många vis med datorn också förstod jag just att man borde presentera sig….
Så är en 43 år gamal eller ung kvinna har två stora barn 17och21 år gamla och en sambo.
Jag har ett stort hästinteresse som jag odlar nu sedan barnen flyttat.
I bantar svängen har jag provat det mesta för två år sedan gjorde jag en överviktsoperation gastricbypass och gick ner 55kg på två år.
Det var inte så enkelt som man kanske tror och inte heller försvann mitt kolhydrat beroende,men visst är det skönt att slippa alla extra kilon..
Nu hade jag ju ett bra utgångsläge och efter jul har jag gått upp lite så jag skulle vilja gå ner ca20kg till.
Det är klart att det är viktigt men ännu viktigare är att precis som så många skriver få kontroll på suget kanske till och med få koll på depressionen tänk att kunna sluta med anti depp. medicin tex.
Slurpar i mig allas framgångar och hoppas kunna hitta min väg att vandra så småningom..
Har i allafall kommit över första socker abstinensen och övertygat min lilla hjärna om att det blir inget enkelt socker att leva på du får nöja dig med annat..
Jag tror kanske inte den är riktigt övertygad.. försöker nog att göra protein till socker..
Stackars lilla hjärna det är klart att den inte är van..
Men jag ska kämpa och idag erbjuds kokosfett i teet och änsålänge har jag inte varit allt för dimmig.
Jaha långrandigt?
men sån är jag tack igen för att denna sidan finns!!

Hej mezza!
Jag är också ny här, går in på min andra vecka nu. Hoppas Du ska uppskatta detta forum lika mycket som jag o många andra - har faktiskt svårt att hålla mej borta från datorn, vilket aldrig förekommit förut utom då jag spelat Betapet :). Jag tycker redan på denna korta tid med LCHF har jag blivit "nöjdare" har bara känt hunger/sug en gång på dryga veckan! Har även sett resultat på vikten närmare 2 kg ner!
Lycka till!
Välkommen mezza, jättetrevligt att Du inte bara hittat hit utan även blivit så aktiv!
Samma gäller dig ninara… ni är så välkomna!
Numer pensionär i Nynäshamn
Välkommen säger jag också, hoppas du får bot med ditt socker-sug och kommer igång med viktminskningen. Lycka till!
Välkomna!!

Tack! 

instämmer o säger grattis till er som hittat hit
en lyckträff
så skönt då man fått hjärnan attt fatta o kroppen att må bra jovisst de kan komma bakslag men det får man ta som lärdomar så jobba på o framför allt läs o lära