Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3902 ggr
savonit
0

Äggmjölk? :(<<<

Altså ursäkta men hur kan ni dricka denna vidriga sörja?

Avskyvärd, och jag har testat många olika och flera gånger.

Riktigt vidrigt.

Tvingar man i sig dette, eller intelar man sig att det är latte grädde alt mjölk?

Aniara4
0

Jag tycker det är gott! Tungan ute

missaz
0

??? Jag varken tvingar i mig eller intalar mig något, jag älskar det! Trodde det skulle smaka skit, men blev frälst vid första provsmakningen. Supergott!!!

magma
0

Kan det bero på att smaken är som baken- delad? Flört Tycker det är gott, men nu var det ett tag sedan jag gjorde äggmjölk.

Million
0

Jag tycker det är ganska gott,  inte det godaste som finns men helt okej. Största fördelen är när jag inte orkar laga mat, då är det helt perfekt!

Ta-Co
0

Jag tycker det smakar helt ok medan pojkvännen spottade ut det och tyckte det var riktigt äckligt precis som du gör. Men jag lagar det väldigt sällan, blir dålig i magen av äggmjölk.

[Gitsan]
0

Jag har testat att blanda några kokta ägg med smör, men att utesluta vattnet och det tycker jag är jättegott!

[bittek]
0

Jag gör min äggmjölk så här:

2 äggulor

30-40 gram osaltat smör

några teskedar "mörkchokladflingor" (vet inte vad de heter!)

1 Hermesetastablett

2 dl kokande vatten

Kör ihop allt med mixerstaven och voilá! har jag en härligt välsmakande chokladdryck som lägger sig som bomull i magen Skrattande

Jag dricker den inte varje dag, utan kanske två, tre ggr i veckan nu när det är vinter.

Medlem
0

Jag tycker det är så gott men när jag gör det med hela ägg blir smaken som skit.

Har du provat att göra det med endast äggulor?

Wtn3
0

Jag tvingar aldrig i mig något jag inte gillar. Äggmjölk är helt okej.

camsve09
0

Jag gillar äggmjölken med kaffe i stället för vatten och osaltat smör (viktigt) eller kokosfett.

dubbelouseven
0

Jag förbereder två äggulor, smör och valfri krydda i mixerkannan, häller på nybryggt kaffe och mixar, dricker sedan det till frukost.

MariaTherese
0

Dricker rätt ofta äggmjölk till frukost, gott och håller mej mätt länge.

Använder bara gulor, har oxå märkt stor skillnad på vilket smör jag använder…..Skrikandes

Tycker om äggmjölk i vanliga fall, men använde annat smör några gånger och innan jag förstod att det inte var jag som gjort nåt fel(är ju inte helskärpt vid 6-tiden…) så spottade jag oxå !!

Så: ge inte upp, prova lite olika recept och smör-sorter, så kanske du hittar en blandning som passarGlad

flikkan77
0

Jag hade svårt för äggmjölken de tre första gångerna, de kom liksom upp lika fort som den kom ner. Skrikandes Dock tyckte jag om smaken så jag mixtrade med receptet och tillslut så blev det så att jag la till 1 dl grädde och då stannade den i magen.

Sen drog jag efterhand ner gräddmängden och sen så kunde jag tillslut drick äggmjölk utan grädde. Hade till och med två äggmjölksveckor då jag bara drack äggmjölk. Fast det var magen inte så förtjust i…

Men som andra sagt, man har ju olika smak. Så tycker man inte om det så kan man låtabli! Glad

"You just have to belive…"

soderen
0

Jag gillade äggmjölk första gången jag provade.

Har kört med äggmjölk till frukost den senaste veckan, och skall köra en vecka till. Skall faktiskt ta och göra utan vitan i morgon och se om jag får fram en ändå godare smak än innan.

/Ullabritt

annizan
0

Jag gillar den också! Tycker det är ett utmärkt substitut till grädde eller mjölk i kaffet :)

Lojs
0

Jag brukar inte gilla något som är frukost, jag har noll matlust när jag går upp, men äggmjölk får jag faktiskt i mig utan problem, dag efter dag!

Till vardagsfrukost är det med snabbkaffe, på helgerna lyxar jag till det med kakao eller frysta hallon.

Till att börja med så tyckte jag det var ganska precis drickbart, men nu gillar jag det verkligen, älskar den starten på dagen!

Men det är klart att man inte ska tvinga i sig något man faktiskt inte gillar!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

missaz
0

Jag gör min på bara gulor, ser att flera här säger att det påverkar smaken så att ta bort vitorna kanske kan fungera? Annars håller jag med de som säger att man ska strunta i sånt man inte gillar! Glad

willas
0

Jag måste pröva varianten med bara gulor. Jag tycker den är drickbar men inte speciellt god. Jag smaksätter med kakao eller bär, eftersom jag inte gillar kaffe.

Äggmjölk är perfekt att ha med på jobbet. Vanligen äter jag när jag kommer hem kring kl 15, men om jag av någon orsak har en längre arbetsdag så tar jag med mig en mugg äggmjölk.

sarag
0

Jag älskar min äggmjölk! Så gott!

Jag gör min på 1 helt ägg, 2 ägggulor, kokosfett och vatten.

JAUS
0

Är du säker på att du gör rätt? Vattnet ska koka, annars kan du utesluta vitorna helt.

flikkan77
0

Kom på en sak… man kanske lurar sig lite på namnet äggmjölk. Jag tycker inte att det smakar vare sig grädde eller mjölk. Så om man smakar på det utan att tänka på mjölk så kanske det går lättare.

Jag kryddade min äggmjölk med kakao, vaniljpulver, malda nejlikor, ingefära, kansel och kardemumma. Fick en god pepparkakssmak på det då.

… men jag tycker fortfarande inte att det liknar mjölk.

"You just have to belive…"

[akaron]
0

För mig tog det ett tag innan jag vande mig. klarade inte dricka utan sötning i början. Så mina första äggmjölk hade jag i en eller tv teskedar äkta vanlijsocker, en matsked kakao och en halv deciiter vispgrädde.
Sedan bytte jag ut vanljsockeret mot stevia och sakta minskade jag på grädden och började stegvis med kokosfett. Nu dricker jag äggmjölk med kakao, stevia och kokosfett utan problem och tycker det är gott. Men helt osötad klarar jag tyvärr inte, utan ett kryttmått stevia åker alltid i.

soderen
0

Har nu provat att göra med enbart gulor. För min del så märkte jag inte någon direkt skillnad.

/Ullabritt

raphanus
0

Tar du bort skalen, savonit? ;)

Aniara4
0

Jag har lite svårt för chokladsmak, det blir en krock mellan förväntningarna av chokladdoften och den lite tjocka konsistensen (skulle förstås kunna göra tunnare - hmmmmm), men tycker det blir mums med kanel och vaniljextrakt. Sambon tycker att det luktar varm sockerkakssmet.

savonit
0

#24 har ägg skal?

Viste jag inte, jag slänger bara ner dom i skålen.

´´

^^

raphanus
0

#24 - Då kan det vara det som försämrar smaken. Skalen ska bort.

Skämt åsido, en av de första gångerna jag gjorde äggmjölk lät jag kastrullen stå kvar på den varma plattan medan jag vispade i äggen. Det blev omelett med kanelsmak av alltihop. ingen hit. Äggmjölk ska vara en jämn, tunn vätska när den är som bäst.