Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2756 ggr
DaMum
0

Upprörd!

Ugh! Jag blir så himla ARG!!!

Såg "Du är vad du äter" i går på TV3. Denna veckas offer var en känd dörrvakt från Stureplan. Han hade gått upp OFANTLIGA 12 kg (suck) och måste absolut lägga om livsstil snabbt!

Anna Skipper går på som en ångvält. Och så säger människan att dörrvaktens partner, en silikonpumpad, anorektisk och botoxfixad kvinna ÄR ETT GOTT FÖREDÖME!!! Herre du min skapare, finns det inga gränser längre?

Dörrvakten är 40 år idag. Anna frågade om han ville dö vid 45. Detta för att han hade några kg övervikt och tyckte om plättar med sylt… Det här gjorde mig jäkligt förbannad, för i så fall skulle jag vara död och begraven för länge sedan! Jag är 46 år och har över 100 kg övervikt!

Grrr…Skrikandes

Tina-A
0

Det sänds en repris, just NU, på 3an! Till er som missade den och vill se. SKYNDA

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mymlan
0

Gillar ej det programmet, tycker det är förnedrande och skulle aldrig ställa upp i det programmet.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Mervi
0

som väl är har jag inte tv3. Jag gillar inte sådana såpor där man förnedrar folk.

honung
0

tack Tiana_A för den snabba kommentaren, hann precis se sista halvan! håller med dig DaMum om att det är ju verkligen störda värderingar i samhället när Linda inte bara anses som ett ideal rent utseendemässigt utan DESSUTOM hälsomässigt! "silikon nya hälsotrenden", någon?

Pasi
0

Nu fattar ja ingeting asså…Fadde har väl dumpat Linda!?Fundersam

[Anki_]
0

Pasi: Trodde jag också! Kanske är längesedan programmet spelades in?

Tina-A
0

Jag tycker att om dom ska så kallat hjälpa männikor med övervikt så gör det, Fadde är väl inge tjock? Inget speciellt i alla fall tycker jag, bara dumt. Så kommer Linda, vadå? Ska alla jämföra sig med henne? Inte för min del, TACK.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ninara
1

Vissa program kan vi skippa, tror jag - en masa kändistjafs o ohemula metoder! Bada folk i mjölk etz… Kasta micron o jaga folk att motionera medans man sitter o kör bil bredvid - nej tack!!!

Likaså en annan programledare i ett liknande program som verkar vara sadistiskt lagd med sina uttalanden om människor hon ska hjälpa, typ fetto nästan - och gärna extremplågar folk nästan som på tjockholmen där överviktiga människor skulle klättra över höga hinder o hoppa o kräla i hinderbanor - TOTALFÖRNEDRING!!! som bara spär på myten om att överviktiga får skylla sej själva o ska "ta sitt straff" för att bli smala o fina - usch o fy!!!  Skrikandes

Sådarja - nu känns det bättre… Glad

DaMum
0

Jag reagerade också på det här med att dörrvakten och hans kvinna fortfarande skulle vara ett par, har också hört att de har separerat nu.

Men som sagt, det var inte det som gjorde mig arg, utan just det att dels framställa dörrvakten som ÖVERVIKTIG (jag själv med mina modiga dryga 180 pannor sökte till programmet och blev inte uttagen), dels använda hans sambo som något slags ideal.

Tjockholmen tyckte jag i och för sig var rätt bra. Tyckte ändå de jobbade seriöst med människors självbild där, även om kostprogrammet var sig likt. Fast då kände i alla fall inte jag till något annat än tallriksmodeller, långsamma kolhydrater o s v.

Margareta
0

Hallå….sajtvärden är tillbaka.

Nu tar vi det lugnt!
Vi skall inte snacka skit om namngivna personer här på forumet. Om man nämner namn på personer i detta forum får det vara i positiva ordalag.

Den som googlar på dessa namn kan hamna här och då är det inte bra PR om de hamnar i en massa skitsnack!!!

Man får absolut ha åsikter, negativa sådana, om dåliga TV-program och andra dumma företeelser, men snälla smutskasta inte människor med namn!!! De som följer dessa program vet ändå vem/vilka ni menar!!!

Numer pensionär i Nynäshamn

DaMum
0

Sorry Margareta! Ska skärpa mig!

Doc
0

Det är väl bra om man kan lägga om livsstil när man bara har lagt på sig 12 kg - går snabbare att bli av med dom då liksom! Flört

Att hans (ex?)sambo är ett tveksamt föredöme håller jag med om - hade inte hon nära nog ätstörning nyligen och var nästan sjukligt smal? Hon verkar ha hämtat sig från det dock…

Mymlan
0

Fadde och Linda var här på hotellet i Rimbo för ngn vecka sedan och åt middag, de sov antagligen den natten/helgen på hotellet. Af har tagit upp det, Fadde och Linda ville komma ifrån paparazzi.. Men om de är ihop det vet bara de..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

SvartKaffe
0

Jag ser på programmet ibland, det fungerar om pepping för mig. Det går att ändra sina levnadsvanor och kost på 8 veckor, det är ju deltagarna bevis på. Kan de så kan jag.

Att jag sedan tar en hel del av kostråden med en nypa salt är en annan sak. Trots allt har jag hittat några små korn som jag tar till mig, tex att varje deltagare får en individuell bedömning av vad man skall äta, det är inte exakt samma kost till alla.

Trollcina
0

För mig personligen så har programmet "Du är vad du äter" inspirerat mig till att prova något nytt utifrån mina iaktagelser av hur min kropp reagerat på olika produkter.

Med alla kunskaper som jag införskaffat mig genom åren samt den här typen av program så fann jag till mitt sätt som funkar på mig. Det som "Du är vad du äter" visar är att det är inte en och samma mall som gäller för alla utan att det är mkt individuellt beroende på kroppstyp vad som får fettförbränningen att starta 

Sen kan man ju ha åsikter om varför det alltid är efter 4 veckor som allt händer då alla fuskar under de första fyra veckorna - Hur kunde kameran vara just där då? Sen vet iaf jag att om jag varit med som deltagare i detta program så hade jag skärpt till mig precis då jag skulle skriva ned vad jag åt under en vecka för att slippa skämmas. Tror att mkt av vad kylskåpet innehåller och vad man ätit under en vecka ingår i manuset. Vi människor älskar att se oss själva så mkt bättre än andra och därför måste allt överdrivas för att man ska få en publik till programmet.

H Cina -27,5 kg

Airam1
0

#10 - Snyggt Margareta !

DaMum
0

Jag tror också att man visst kan göra stora förändringar i sitt liv på relativt kort tid. Det är helt OK, och jag har också inspirerats väldigt mycket av det här programmet. Ärligt talat, så hade jag nog överhuvud taget inte halkat in på LC-kost om det inte varit så att "Du är vad du äter" gav mig incitamentet till förändring, till att jag skulle börja ta tag i mitt liv o s v.

Men jag blir galen för de visar sådan DUBBELMORAL anser jag! Om de verkligen, VERKLIGEN kunde erbjuda "frälsning" (som de alltså utger sig för att göra), varför då inte anta en sådan som jag t ex, som faktiskt sökte till programmet för länge sedan. Visst är det bra att ta tag i sitt liv innan det gått för långt och med 12 kg övervikt har man ju goda chanser att styra upp allt till det bättre relativt smärtfritt.

Men om man då som jag har över 100 kg övervikt, vore inte det ett perfekt sätt för Skipper/Titan TV att bevisa sina påståenden? Om de nu är så himla bra, så skulle väl en sådan som jag vara den ultimata utmaningen?

Nej, jag tror att det handlar mer om att sälja och tjäna pengar, mer än att verkligen hjälpa människor i nöd. Som så mycket annat i den här branschen, t ex livsmedelsproducenter och läkemedelsindustri.

Det här hör kanske inte hemma just i detta forum, men det gick en annan programserie på TV3 i höstas, "Lyxfällan". Även där var konceptet att "stackars drabbade" skulle få hjälp. Visst, personer som hade 3 gånger så stora inkomster som jag och som de facto lyxkonsumerade något ofantligt, de fick hjälp. Fick dessutom en liten "bonus" i slutet av programmet i form av en weekendresa för hela familjen, eller en renovering värd 50 000:- eller så, för att de varit "så duktiga"!!!

Jag hamnade i skuldfällan för c:a 4 år sedan när min äldsta dotter blev akut sjuk och försökte begå självmord. Plötsligt var jag ensam, sjukpensionerad och med ett funktionshindrat barn att dra försorg om. Allt rasade. Skulderna har växt och växt och strax före jul kom domen; Jag måste f o m nu och i resten av mitt liv betala 2500:- i månaden till Kronofogden. M a o kommer jag för all framtid att ligga exakt på existensminimum.

Jag har inte gjort mig skyldig till varken överkonsumtion, eller dåliga investeringar. Men skulle jag kunna få hjälp av dessa experter? Nej, jag är ointressant och kvalar inte in helt enkelt.

Nu kom jag som sagt ifrån ämnet lite, men det finns ändå vissa likheter, i själva "tänket". Man utger sig för att vilja göra en insats, men i själva verket är det förklädd självreklam! Äckligt!

Såg förresten nyss lite av ett program som gick på Tv4+, "Doctor Diet" tror jag. Hann se en ganska överviktig kvinna som blev varnad för att äta ost, smör och ägg… Mer än 3 ägg om dagen var skadligt för levern tror jag de hävdade. Tur att man vet bättre själv…*fniss*

Jag hoppas ingen känner sig trampad på tårna nu! Jag menar inte att ta ifrån någon en positiv upplevelse, och som jag skrev tidigare, jag har också inspirerats av Anna Skipper. Men det skulle kunna vara så mycket bättre och mer trovärdigt om de verkligen hjälpte folk som har stora problem, och som kanske inte kan få hjälp någon annan stans.

Kram!

ninara
0

Margareta

Ursäkta att jag nämde namn - tänkte inte på de konsekvenser det kan få… Kan man sudda bort mitt inlägg,?

ninara
0

Nu har jag redigerat lite… Margareta lärde mej att man kan välja hantera o sedan redigera vid det inlägg man vill ändra - bra att veta! Tack Margareta!!!

Margareta
0

Flört

Numer pensionär i Nynäshamn