Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 4653 ggr
vildamatilda
0

Hallon

Hur "farligt" är det med hallon? Bra mellanmål med keso och lite grädde till. Men HUR farligt är det? Hur många kan man äta?

Zepp
0

http://www.hertzmanfrukt.se/produkt.htm

Tja ett halvt hallon en gång i veckan är nog inte så farligt.. nä skämt osido.. det handlar mest om mängden!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Maja2
0

Farligt?

Wtn3
0

Beror på din känslighet för kolhydrater, risken är väl mest att det kan trigga sockerbegäret då det smakar sötare än grönsaker eller mejerier, men annars är det inga problem att byta ut lite grönsaker mot hallon, det är mest den totala mängden kolhydrater som är intressant.

Thyra4
0

Har hört att de stora frysförpackningarna inte är så bra. Man kan få magsjuka av dem, men jag har aldrig drabbats. Någon som har någon kommentar??

gluffgluff
0

Hallon är mig veterligen helt ofarligt.

Nej, men om man är väldigt kolhydratkänslig eller lätt får sötsug så får man väl prova sig fram. Vissa kanske aldrig kan äta hallon.

Och i utländska frysta hallon kan det finnas kräksjukevirus, så det kan vara smart att koka dem.

PiteCarina
0

Jag brukar äta ca. 10 hallon och vispgrädde nästan varje kväll, så för mig är de inte "farliga".

Karin20
0

Det finns en del som blivit magsjuka av billiga djupfrysta hallon. De kan innehålla EHC-1. Bakterien försvinner inte vid frysning.

//Karin