Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 3994 ggr
tezze66
0

förrätts tips tack

ja imorgon är det nyårsafton och jag har menyn nästan klar förrutom förrätten. Har tittat i annikas och airamas nya kokbok men hittar inget som låter lockande. Har ni några tips. Är det gott och göra toast skagen på lchf bröd? Har gjort sånt bröd förrut men tror jag inte riktigt fick till det.

tacksam för förslag

vinteralvan
0

Varför inte skagenröra i avocado? Glad

tezze66
0

jo men det gillas tyvärr bara av mig i familjen men de andra får väl bröd

majala
0

Nån gräddig soppa (typ blomkål el. sparris). Kryddar man det bara ordentligt brukar barn också gilla't. :)

Roarkish
0

Hur ser resten av menyn ut?

tezze66
0

Det blir oxfile och fläskfile typ black and white med bea och sparris. efterätt tror jag pannacotta

Roarkish
0

Ok, gott. Jag skulle lägga till svamp i den menyn.

Servera black and white med bea och svamp och göra en sparrissoppa till förrätt.

Servera black and white med bea och sparris som planerat och göra en svampsoppa till förrätt.

Svamp passar utmärkt i den menyn. Bara en fråga om var du vill ha den.

Roarkish
0

Det finns massa goda svampsoppor om du googlar på det. Jag skulle hålla mig till en som är enkel. Det enda som behövs är svamp (trattkantareller är bra och finns färska fortfarande), gul lök, grädde, peppar, salt och svampbuljong. Mixa ihop det väl. Spara några stekta svampar att lägga överst som dekoration.

MimLan
0

Just svamp kan man få till i förrätten genom att göra en svamp-pannacotta om man vill göra något som är lite annorlunda.

Maerion
0

Skagenröra var det jag tänkte på då jag bara läst rubriken

Jag älskar Skagenröra och det det går utmärkt att äta som den är, upplagd på ett salladsblad kanske? Om man nu inte gillar avocado, för det blir ju godast av alltSkrattande

Thyra4
0

Riv parmesanost och klicka ut på ett bakplåtspapper och grädda. Lägg över en kopp, så att det blir en skål. I den skålen kan Du lägga rökt lax blandat med sallad och pesto + lite olivolja.

Cowboy
0

En liten bit toast (smörstekt) en gång om året är nog inte farligt.

mariath
0

Jag älskar philadelphia ost bredd på rökt lax som rullas ihop till söta små stubbar. Mmmm, gott!

nobban7
0

Här blir det kokt kronärtskocka med smör.

marieliden
0

salladsblad, med skivat ägg på, räkor och skagenröra =) Så ser min förätt ut. Brödet behövs ju inte när man kan få lite mer räkor istället Flört