Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 2988 ggr
Gittanglad
0

Svininfluensa

Vid årsskiftet har jag ätit LCHF ganska strikt i tre år, men nu genomlider jag andra veckan med influensan. Jag har talat med sjukvårdsrådgivningen och med min vårdcenral och vi antar alla att jag har svininfluensan. Veckan innan jag blev sjuk cyklade jag runt till olika vårdcentraler, kollade på nätet var vaccinet skulle finnas kvar - med när jag kom fram var vaccinet slut. Jag känner mig lurad. Jag har mått så väldigt dåligt, suttit upp på nätterna och hostat, ibland i timtal och musklerna har värkt i hela kroppen. Nog om det. I morgon hoppas jag vara frisk igen. Slutsats: Kosten har inte skyddat mig mot sjukdom. Däremot blir jag sällan förkyld nu förtiden, och det är ju bra.

cacao
0

Fast.. du vet ju inte hur sjuk du blivit om du INTE ätit LCHF.

Själv märker jag en avsevärd förbättring av mitt immunförsvar sedan jag lade om min kost och vår familj på 2 hemmaboende barn och sambo låg sjuka i en vecka med hosta i ytterligare ca 7-10 dagar men jag klarade mig helt utan några som helst sjukdomssymptom.

Men att säga att man inte får influensa om man äter LCHF ska man nog ta med en nypa salt, dock att man stärker upp immunförsvaret med en god/bra kost i grunden tror jag dock till 100% på.

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

bustas
0

cacao> Plus D 3 vitamin.

Här i litauen visade det sig att av alla testade flunsafall var det 0,68% som verkligen hade "svinet".

Annica38
0

Sen är det väl så att det tar ett par veckor innan vaccinet börjar skydda!? Så även om du skulle ha fått vaccin veckan innan du blev sjuk så kanske det inte skulle ha hjälpt!

Roarkish
0

Lurad av statlig sjukvård? Det kan inte vara sant.

Sarkasm åsido, jag hoppas du kryar på dig snart.

cacao
0

Här i Sverige har socialstyrelsen på WHO´s rekommendationer tydligen slutat att testa alla som inte tas in akut eller hör till någon riskgrupp. Så om man tror att man har svininfluensan så ska man läsa på sjukvårdsupplysningens hemsida ang symptom för någon provtagning får man icke!

//suss

Medarbetare på sajten irishcob

Annica38
0

Kan det vara så att de inte vill testa, för de vill inte att det ska komma fram hur få som faktiskt blivit smittade!? Obestämd

Gittanglad
0

Jag fick inte högre feber än 38,2 så kanske kosten har gjort sitt så jag inte blev så hemskt sjuk, även om jag äknde mig jättesjuk, vimsig, yr, fruktansvärd host och ont i halsen och snuva. Fy sjutton, men i dag har det vänt! Jag känner mig nästan frisk - men utmattad.

girlaloud
0

jag bor i england och här testade de en i början för svininfluensa, men de insåg ganska snabbt att så många hade det att det var säkrare att försöka hindra att smittan spreds genom att folk fick stanna hemma än att ta in dem på sjukhus för provtagning. inte hade de hunnit med att ta alla prover heller när det handlade om så många smittade.

jag har tre bekanta som haft svininfluensan (varav en blev testad för det, resten antog att de hade det).. Ingen käkade lchf dock.. men de överlevde och mår bra nu ;)