LCHF semester
Beslöt oss för att ta ledigt från LC mat under juldagarna med början idag. Vi har även varit på julbord där vi tootalt struntat i vad vi ätit men att hemma äta Janssons frestelse, julknäcke med skinka och riktig glögg var helt gudomligt. Ska njuta av vanlig mat fram till på söndag sen får vi gå tillbaka till fet mat igen. För att kunna njuta utan alltför dåligt samvete bestämde vi oss för att hoppa över nyårsmiddag och äta bara någon köttbit då, man får väl välja det som känns viktigast. Fast det känns lite trist att känna sig så trött på och även trött av LCHF mat men så länge blodsockret ligger så jämt är det värt både trötthet och depressioner, det är ju bättre än diabetes följdsjukdomar. Men det hade varit mycket roligare om jag tillhört dem som blir pigga och glada och som gillar maten fullt ut.
Just nu är jag pigg och aktiv, nästan hög på kolhydrater och har mer energi än jag haft på månader.
Tycker inte det är så konstigt. Paleo-människor åt allt som naturen ger så ibland kan man väl frossa i det. Gott, säkert super nyttigt att få i sig andra näringsämen och den mentala tillfredställningen är inte alls fel.
Tror inte att LCHF kost i evigheter är ok… men vissa kulturer lever ju så. 
Ha roligt, ät god mat, ät nyttigt i framtiden.. mer kan man inte begära.

Jag är ju inte superstrikt alltid, dels för jag inte klarar pekpinnar och tvång, men även för att jag vill leva.
Håller min LCHF så att blodsockret inte svänger på grund av maten… och i julhelgen ska jag äta av det jag tycker om. Sedan får mitt blodsocker vara lite upp och ner i en till två dagar… jag ska NJUTA. Men jag tror det går bra för jag gillar inte potatis och super sött godis… men jag gillar sill och knäckebröd.
GOD JUL till alla!