Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2018 ggr
Livinggood
0

No good

Hej, 10 dagar med SSS:s brutala kost, äggmjölk i teet och vikten huggen i sten! Jag känner mig inte uppåt direkt, lite uppmuntran hade suttit fint! Nej, alltså jag ger inte upp, det här är min "path", jag bara önskar att gud gick där också. Men utebliven viktnedgång är djävulens hämnd! Vad ska jag göra? Det enda, verkligen enda, jag är nöjd med, är att jag är inte hungrig eller går och öppnar skåpsdörrarna efter "något". Sicket i-landsproblem, men välmående är viktigt! Det är över ett år nu sedan jag började med LCHF, men jag har inte gått ner i vikt. Efter många tips och råd trodde jag att det här med SSS var den ultimata dieten, jag har nu nagelfarit hans bok, den rosa, och verkligen följt kosten där. Men icke! Så, nu har jag gnällt färdigt …

Ofelia
0

Men hur gör du då? Du skriver ganska roligt, galghumor är kul, men jag förstår din uppgivenhet.

Alltså, jag är förmodligen helt fel person att tipsa, för mig gick det lätt som en plätt att gå ner de tio kilon jag behövde gå ner. Fast när jag läser här inne så reagerar jag på att motion är så nerräknat här inne. För mig sätter det igång viktnedgången ganska så omgående. Dessutom höjer det välbefinnandet enormt mycket vilket i sin tur gör det lättare att kämpa på. Vet inte hur du har det med motionen men det skadar inte att testa?! 1 timme per dag i någon form gör underverk för både det ena och andra.

Dessutom har mjölken visat sig vara en stor bov för mig både vad gäller vikt och hälsa. Du kanske måste hitta mer exakt vad din kropp behöver men jag antar att du provat dig fram men inte hittat den "felande" länken ännu?

Jennix
0
  1. Hur mycket väger du?

2. Har du använt måttband istället för våg?

3. 10 dagar är inte en lång tid. Det är ingen rasa-i-vikt-diet. Flört

4. VAD äter du, hur mycket äter du?

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Margareta
0

Som sagt - lite svar på frågorna behöver vi för att kunna ge dig några goda råd. Det är inte så lätt alla gånger att veta vad allt beror på. Ofta vet vi inte ändå, men ibland kan det finnas en förklaring om man får lite mer detaljer.

Numer pensionär i Nynäshamn

Zepp
0

Ja.. altså.. 10 dagar är ingen tid alls att säga något överhuvudtaget, du är mitt i omställningen till fettdrift antagligen!

Ge det åtminstone tre månader helst ett halvår!

Det tar typiskt tre veckor för hjärnan att konvertera till fettdrift, (ketoner Glukoneogenes), och för musklerna brukar det ta tre månader upp till ett halvår, såvitt du inte var vältränad innan, då brukar det gå snabbare!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.