Lite lyxigare...
och så mättsamt med kaffe med vispad grädde. Gott!
Kände mig så nyttig när de andra köpt semla till fikat! Jag som i vanliga fall älskar semlor har absolut inget behov av dem.
Vi till och med gör semlor på jobbet men icke att jag smakat.
Känns så bra!
Det är gott med vispad grädde till kaffet. Det är en skön känsla när man klarat av att tacka nej. Nästa gång går det ännu lättare, man stärker sig liksom.
Ann.A vad duktig Du är som klarar det… jag klarade det förra året och året innan och i år har jag inte möts av frestelsen ännu…
Numer pensionär i Nynäshamn
Säger igen… Vad är en semla en torr bulle med grädde i 
Stå emot *Ler*
Ni är duktiga :)
Varför äta en torr bulle, du har rätt Kia34, bättre njuta av grädden istället.

Jag gör likadant! Jag ber om en rejäl dos visprädde på fiket i mitt svarta kaffe, sen kan dom sitta där med sin bulle..kan ju ta ett par mandlar , om jag har lust..
Satt precis och funderade på min kaffe latte och dess verkningar.
Jag äter sedan en vecka enligt GI-metoden och börjar med en fas helt utan kolhydrater. Jag mår extremt bra men undrar nu om Kaffe Latten också måste slängas i sopaorna med allt godis.
Har ännu inte gått ner ett kilo under gågna veckan kan kaffet vara problemet?
Vonga, det kan i vissa fall ta från några veckor till flera månader innan kroppen vant sig vid den nya kosten och "vågar" släppa på kilona. Men annars.. se till att du äter tillräckligt mycket (det är ju inte kaloribantning), kolla att du får i dig rejält med fett, osv.
Ja, kaffe latte.. om den smakar sött kan det nog påverka :) Här på jobbet kan jag välja utan socker, då tror jag inte det är någon fara - men jag har faktiskt gått över till att dricka svart, först och främst från bryggaren som kan mala kaffebönor direkt. Får för mig att det är fler nyttigheter (antioxidanter) kvar i kaffet på det viset!

apropå vispgrädde i kaffet
jag va på puben en dag o då ska man ju gärna ha ett glas me nåt drickbart gär alkohol så att alla ser att man inte står o e nykter
kan tala om att ber man då att få ett stort glas me kaffe o mycket vispad grädde ovanpå så kanman ha riktigt skojj på krogen haha,,men tala inte om för nån annan än servitören va du dricker ,,
hehehehehe - supertips ;-) Alla tror att du dricker Irish Coffee :D
Oj!!! flera månader!!!!!!
I min GI-bok står det 2 veckor. Vad tror ni om det?
Idag och igår känner jag mig så oerhört sugen på något gott. Vet inte om jag är hungrig. känner mig sugen efter maten. Kan det vara kolhydrat suget som sätter efter 1 vecka då jag känt mig proppmätt?
Kolhydratsuget kan definitiv ligga och lura i flera veckor. Första gången jag avgiftade mig hade jag klara problem med suget i tre veckor, sen har det gått snabbare och snabbare och nu tar det högst ett par dagar om jag äter rejält med smör/kokosfett
Numer pensionär i Nynäshamn

Vonga: jag klarade också av första veckan utan problem, SEN kom sötsuget som ett brev på posten. Håller tummarna för att det ska ta slut snart, går in på min tredje vecka idag. Kan tipsa om laktosfri mjölk om du är väldigt känslig för kolhydrater.
Tack för råd och tips, har köpt laktosfrimjölk i dag.
Måste fråga om detta också. Efter mddagen i går kände jag mig fortfarande hungrig, åt då en grapefrukt, vilket inte hjälpte.
Då blev jag lite desperat och vispade 1,5 dl grädde med några teskedar kakao i. Det var fantastiskt gott och hungern la sig och det konstiga suget försvann.
Jag är lite osäker på om det är okej.
Grädden var en bra idé, grapen beror nog mer på hur mycket du själv tål av kolhydrater (6,5gr/100gr frukt. Och då är 90gr/100gr vatten…) :)
Det var ju inte så mycket kolhydrater ändå, vilken tur. en grapefrukt är i och för sig mer än 100g. Shit. Vad kan jag äta när jag inte känner att jag blir mätt efter maten. Nötter?
När jag fuskade i julas fick jag dricka trist kaffe utan vispgrädde (med äckliga kakor!).
Tål du inte grädde? Det tycker jag låter gott och bra! Om du inte är mätt efter maten tycker jag du borde äta mera mat (=mera fett till maten)! Det är inte meningen att man ska vara hungrig ;-)
Menar du mig, Amiechan? I julas åt jag semlor, kakor och annat skräp till kaffet. Behövde ingen vispgrädde då, det hade blivit lite för bra. Då dricker man kaffet svart bara för att skölja ner kakorna med nåt, för hur gott är svart kaffe egentligen. Skönt att vara på banan igen så att man kan få vispgrädde i sitt kaffe!
Nej, förlåt Gittan :) Jag menade vonga som var hungrig efter maten :)
Förresten drack jag kaffe med grädde på Espresso House idag. Vilken smörja! Magen klagar på kaffet, och grädden var inte god alls… Jag undrar om de stoppar nåt i grädden där?
Min absoluta favvis är Coops pulverkaffe när man ska ha vispgrädde i, men det är min smak. (Jättebilligt kaffe är det också.) Jag tycker inte alla sorters kaffe passar med vispgrädde, Coops är lite chokladaktig i smaken. Bara ett tips!
Jag dricker också det blåvita pulverkaffet, mild och i smaken. Jag får så starkt kaffe på jobbet så jag hoppar över det ganska ofta. Tack för tipset Gittan, det är du som tipsade mig om det.