Citronvatten
Alla ni som skriver att ni dricker citronvatten till maten, eller som törstsläckare. Ni vet väl att citron har ett rätt högt kolhydratinnehåll?

Med ett par skivor i vattnet, blir det nog inte många kolhydrater, mest smaken man får, skulle jag tro. Jag äter kolhydrater i form av broccilli, grädde och hallon, dåoch då, men det fungerar ändå.
Citronvatten är ju himla gott och uppfriskande… men jag är jätterädd för alla kolisar, även om det är jättelite. Känner det som om jag ska trigga igång ett sötsug om jag inte är jätteförsiktig…
TROR du utan riskkan ha ett par citronskivor i en tillbringare vatten. Lite krydda på tillvaron om inte annat! PS: Måste du fortfarande campera på toaletten pga kisseriet, eller har det lugnat ner sig???
Lite syra från citronskivor i vattnet tror jag snarare botar sötsug än bidrar. Den sura smaken drar ihop smaklökarna på något vis… Vi dricker mycket citronvatten på somrarna…
Numer pensionär i Nynäshamn
Citron innehåller ungefär 2 g kh/100g. Det är hälften så mycket som den så omhuldade vitkålen som man dessutom antagligen äter betydligt mera av. 
Dessutom så sänker citron gi värdet (vilket vi visserligen inte bryr oss om) men om man äter lite kolhydrater så är det ju bra att de tar lång tid för kroppen att bearbeta så man kan väl kalla det för ganska nyttiga kolhydrater.

Om en citronskiva väger 10 gram har den alltså 0,2gram kolhydrater..
Om man späder ut det i ett glas vatten (3dl) innehåller glaset
0,067% kolhydrater.
Dom flesta som vill bli av med sötsuget upplever inga problem om man försöker hålla det totala intaget av kolhydrater i en måltid under 5%
Det verkar bra! Jag ska ta citron i vattnet…
Till magma: Jag kissar mycket fortfarande, även nattetid, men det är inte riktigt lika mycket Niagara som det var förra veckan…
Man kanske ska vara lite försiktig med citronvatten eftersom det är surt och därmed kan orsaka karies. Till maten kanske det är bättre än mellan måltiderna.
Jaha, förlåt, var det SUG det var frågan om. Det uppfattade jag inte. Jag trodde du var rädd för den enorma mängden kolhydrater, 
hemul
Det är nog en kombination av både rädsla för kolisar och rädsla för att få ett icke hanterbart sug.
Men idag har jag utsatt mig för grönkål, och än så länge går det bra.
Jag har köpt en vattenrenare som jag fyller på allt eftersom och ställer i kylskåpet. Tycker vattnet blir så fräscht och gott. Kanske inbillning men det funkar som dryck hela dagen.
Var hittade du den, Sotlugg?