Mitt I-landsproblem?
Hej igen. Ställtiden har format en tanke, kanske är det så, som någon säger, att mjölkprodukterna hindrar vikten att ge sig? Jag ska dricka te utan mjölk, tänk om bromsen släpper då! Kan jag ha grädde i maten, vad gäller för ost? Har just slickat i mig två tsk smält smör med kakao, det gick hyfsat. Annars älskar jag den här maten, kan äta äggröra och bacon alla morgnar, kokböckernas recept får ögonen att glittra och de som jag har gjort, också smaksinnet att njuta. Har någon här erfarenhet av att ta bort mjölkprodukter och i vilken utsträckning och resultat?
Det är väldigt individuellt vad som funkar och inte funkar. Man får pröva sig fram.
Det är mycket bra att du trivs med maten!! 
Min effektivaste viktminskningsfas var den första tiden med LCHF. Jag rasade 10 kg på lite drygt två månader. Då åt jag mycket strikt, inspirerad av Sten Sture Skaldemans första bok "Ät dig ner i vikt". Jag tog ytterst lite grädde i kaffet, annars ingenting förutom kött, ägg, fisk och smör. INGET annat.
Sedan dess äter jag lite friare men fortsatte att långsamt gå ner i vikt, totalt 16 kg. Nu står jag still vad jag än gör, men det gör inte så mkt, har kanske 5 kg kvar att gå ner.
Hoppas du hittar din modell!