Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 5901 ggr
kitabu
0

Uppskattande ord

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi läser nu på bloggarna många uppskattande ord om LCHF-förkämpen och vännen Kenneth Ekdahl, som hastigt och i förtid lämnat gemenskapen.

Som en hyllning till Kenneth skulle jag vilja att ni alla skriver något i Kenneths anda.

Skriv något uppskattande om någon som är medlem på KiF.

Om någon som kanske inte är så känd eller uppmärksammad .

Om någon som ni tycker har gjort en bra insats.

Om någon som kanske hjälpt er personligen.

Om någon som har bra idéer.

Om någon som inspirerar andra.

Inte om någons personliga hälsovinster -utan just om den personens betydelse för oss andra.

Helena Hesselmark

kitabu
0

Jag vill föra fram Karin Eldh som ett exempel på ett gott föredöme för oss andra.

Karin har lyckats att komma inom diabetesföreningens avgränsningar och får föra fram sitt rädddande budskap om LCHF till diabetiker.

Karin har ordnat två LCHF-kryssningar och jobbar nu på den tredje.

Karin har startat http://diabetes.ifokus.se/ 

Jag har aldrig sett en enda "glirig" kommentar från Karin.

Helena Hesselmark

AnnikaDahlqvist
0

Ett par som jag vill hylla är Margareta och Mats Lundström, för deras outtröttliga arbete för spridandet av LCHF-budskapet, på alla sätt som det nånsin går.

Margareta för att hon har startat och följer upp Kolhydrater i Fokus.

Mats, som tar upp kostfrågan med alla taxi-chaufförer och hantverkare han träffar, och det är möjligt att han har räddat många människors liv vid det här laget.

Ingen kan bli irriterad på en blind person, och därför kan den få en enorm genomslagskraft.

bluegoose
0

Jag vill hylla Mervi som alltid orkar läsa och komma med uppmuntrande och kloka kommentarer.

Tack och kram!

Effie
0

Jag vill hylla kitabu, som kom med den här idén, och som kämpar för diabetiker på olika sätt.

Och de andra ni föreslagit håller jag definitivt med om. Nog finns det fler, men jag tänker inte så bra så här dags på dagen…får återkomma

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

bustas
0

Utan frågor, inga svar. Därmed bör alla hyllas och uppmuntras som figurerar här inne. Ingen nämnd, ingen glömd. Gjorde jag det lätt för mig nu? Nej, jag anser inte det. Det senaste året har jag fått en helskotas massa råd från en mängd goa personer i forumet. Att nämna någon vore svårt. Givetvis sticker vissa ut men ändå, många bäckar små. Ni är bäst!

raphanus
0

Noa och Alex Resare kan vara värda att nämna. När jag väl hade bestämt mig för att skära ned på kolhydrater och surfade på nätet efter råd och tips, var det deras mycket pedagogiskt upplagda hemsida jag hamnade på. Jag hade en lista med rekommenderade livsmedel från deras hemsida utskriven och uppsatt på mitt kylskåp i över ett år.

Anna-fd-137kg
0

Vilken fin idé!

Det är verkligen svårt att välja ut några ur er sådant stort och härligt gäng men jag tackar MikaelJ för träningsinpirationen och tråden "vanliga frågor och svar" Jag uppskattar hans nyfikenhet och vilja att föra vidare det han lär sig till oss andra.

UBCL av många anledningar men initiativet Smörhålan och hans teorier kring hur människorkroppen fungerar som får mig att tänka till.

Jag får fylla på med fler under dagen när jag rotat runt lite i minnet, är usel på namn…

bullmagen
0

Hm, var det inte Bookjones som förmedlade recept på äggmjölk och oopsies? Det tackar jag för!

Mervi
0

Jag vill hylla Maia som alltid har kloka svar till oss alla och som orkar bryr sig. Tack!

Och Margareta som fick mig att börja med LCHF för länge sedan. Hon är en verklig kämpe.

Floydian
0

Pasi och Zepp är två till synes outtröttliga svarare som förmedlar information till alla som har en fråga här på Kif. Jag instämmer med allt som alla har sagt ovan och tillfogar dessa till listan.

Vidare är Anna JD, Annika D, Andreas E & Sten Sture S värda eloger, för deras deltagande här och i den allmänna debatten.

Slutligen alla som någon gång gett någon en *peppkram* härinne! Värme över nätet!

Maia
0

Det finns så många som man vill tacka. Några står mig särskilt nära, och ni känner igen er när jag skriver detta utan att jag skriver ut era namn här. Utan er hade jag inte varit där jag är idag.

Men en som hjälpte mig den allra första tiden när jag skulle förstå mig på den här dieten är Maria Tauson med sin "Mamma äter inget vitt" och hennes matdagbok som hjälpte mig mycket i början. Maria, om du läser detta: Tack!

Två friska fläktar här på sajten är också Fjællmor och KajsaKavat! Cudos till ert goda humör!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Jennix
0

Alla medlemmar som gör sajten till ett trevligt ställe. Skrattande

Speciellt alla som tänker på andra, som välkomnar nya hit, som svarar på samma frågor om och om igen utan att låta trötta och uttråkade.

Några doldisar tycker jag kan nämnas:

Medlem, som jag tror gjort en hel del för kosten på andra sajter. Vet hon har nämnt om en sajt på arabiska där hon berättat och förklarat om kosten, och fått en del skit för det också. Det tycker jag är värt att hedras!

Alla som faktiskt vågar ta debatt och vågar förklara, trots att de kanske får kritik för det! Glad

Greensis,som alltid varit snabb att svara och skriver sakligt och tydligt.

Missaz, bustas, Wtn3, Zepp, dufva och även de andra som nämnts, även om en del inte är vad jag kallar doldisar. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

babo
1

Annika D - men jag har lovordat henne ett antal gånger

Såg henne på TV (som jag har berättat om) och tyckte hon var så rak och orädd.

Skaldeman - hittade hans bok på biblioteket  och han - läste hans hemsida och hittade Annika D:s blogg och sedan KiF mm

Margareta för hon verkar så snäll… Glad

Många fler gillar jag - kan inte nämna alla…

En som jag har träffat skogs-tolva - duktig härlig tjej¨- jobbar hårt

En som sticker ut för mig Jennix - vågar säga sin mening

detta får räcka…

och så Göteborgsgänget som träffades på Freddy´s… kunde ej komma (jobbade), därför så nämnde jag ingenting men jag tänkte på Er den kvällen…

magma
1

Jag skulle vilja ge en eloge till alla modiga som vågar starta trådar här där de öppet berättar om sig själva och sina problem av olika slag- det kan vara allt från fysiska hälsoproblem till komplexa, svåra livssituationer gällande både relationer och psykiska problem, ätstörningar osv. Ingen nämnd och ingen glömd, vi har haft flera sådana trådar här. Antagligen startas dessa främst för att kunna få hjälp för egen del, men jag är övertygad om att det finns de i liknande situationer som utan att skriva något ändå läser och får hjälp och det kan vara värt mycket.

Sedan skulle jag vilja tacka alla underbara Medarbetare med Margareta i spetsen- ni ger allihop uppgiften som Medarbetare en extra guldkant, och man kan alltid lita på att det finns någon där att rådfråga och stångas med.Kyss

Andra medlemmar som jag kommer att tänka på just nu är bustas för att han alltid kan få en på bra humör och för hans oslagbara kåserier, MikaelJ för hans torra humor och kunnande, och Pasi för detsamma.Flört 

Dufva likaså har ett stort kunnande och ett skönt jämnmod i sina svar, ullebull har ett hjärta av guld som orkar stötta och bry sig i alla lägen, Mervi likaså- och Jennix gillar jag för hennes ärliga och raka svar.

Sedan finns det ju alla de som brukar lägga in recept, tack till alla er- inspiration behövs då och då!

babo
0

Det är ju så att jag "får tänka till" - vad är det jag uppskattar just här - alla (naturligtvis) som har svarat på mina frågor…

alla som (speciellt) svarat eller upplyst både om LCHF och att kunna Barfa sina husdjur…

att denna sajt finns…

När vi hade helgtävling - alla som var involverade där - det var jättesköj  Glad-

det är mycket här som jag har uppskattat och lärt mig…

jag har lärt mig att kolla på "ren mat" inga "orena" ingredienser… inte bara här på KiF utan hos Annika D och Kostdoktorn.

Jag har lärt mig om diabetikers problematik. När Kitabu var på radion så heja jag på . Tyvärr visste jag inte detta för min fars skull… men så är det. Ibland lär man sig försent, men nu vet jag!

Jag har nog blivit lite kär i Litsfeldt… Kyss

Jaa, det är mycket! jag har upplevt… genom Er.

Imorgon ska vi ha personalfest. Det är mycket jag uppskattar . och den förmågan är jag glad/lycklig för.

emji
0

Jag vill ge en ros till maxiq för hans härliga humor i inläggen.

Du har gett mig många goda skratt Skrattande

wooster
0

En blomma till kaisakavat för kloka, positiva och välformulerade inlägg! Glad

[godisboll]
0

Jag vill ge en blomma till LatMask, som alltid är så uppmuntrande och som verkligen kan lysa upp ens dag med glada tillrop och positiv anda!

nenna31
0

Jag säger som många före mig ……det finns så många go o glada människor på det här forumet……Glad

Jag berömmer och talar alltid varmt för den här sidan och allt vad det innebär….senast igår pepade jag en tjeja med bla den här internet adressen ….Jag sa till henne som jag brukar säga till alla….- utan den här sidan….. kolhydrater i fokus hade jag inte mått så här bra …..Det var här jag upptäckte kosten….

Det var till den här sidan jag kom när jag googlade och sökte efter svar om alla mina krämpor och sjukdomar jag hade då…för nio månader sedan….Allt är inte bra …men avsevärt mycket bättre….

De första jag kom i kontakt med var Margareta och MikaelJ……många kloka svar fick jag…..

Några av alla goa medlemmar här på forumet har jag träffat och träffar fortfarande IRL…vissa har jag nästan daglig kontakt med …..De är alla ett stöd för mig ….

Så man kan väl säga att mitt TACK går till er alla på den här sidan ……Glad

nenna31

Adur
0

Jag tycker att maxiq och Tilda-T dragit igång himla trevliga grillträffar två år i rad i Sundsvall! De har satt fart och organiserat när andra slashasar som jag själv bara säger att "man borde egentligen ordna något…"

(om det är fler organisatörer som jag missat får ni också ta åt er! Oskyldig )

parsley
0

Jag skickar en kvist av mitt användarnamn till

* Pasi för hans kunskaper

* Kaisakavat för att hon håller oss med en genomtänkt "babbeltråd" och låter oss följa med på hennes resa genom livet

* Maxiq för hans underfundiga humor och förmåga att hålla oss underrättade om vad som händer i världen och på nätet.

Säg till om någon mer vill ha en persiljekvist, eller vill att jag ska dela mina plantor så de blir fler.

dufva
0

Först måste Margareta framhållas som skapat den här fantastiska plattformen för alla oss kostintresserade

Sten Sture sa en gång att KIF är ett folkuniversitet

Det stämmer bra tycker jag. Här vibrerar det av nyfikenhet upptäckarglädje och vetgirighet oavsett när på dygnet man går in på sajten.Glad

Vi lär av och med varandra på ett helt unikt sätt..

Jag instämmer till fulla i alla redan presenterade hyllningar och kompletterar med Andreas0 och Glennart som bidragit mycket  men tyvärr inte syns till lika ofta nu för tiden..

Andina
0

Jag sällar mig till alla hyllningar ovan - och jag vill också tillägna denna hyllning till samtliga i detta forum för att ni skapat och skapar en så'n fantastisk god anda och delar med er så mycket av information, kunskap, erfarenhet och av er själva! 
Det är en härlig skola att gå i, Folkuniversitetet KiF!

Jag tycker även att "The Big Bad Wolf" är värd en uppskattande hyllning för att han tillhandahåller www.minmat.net för alla som vill använda sig av programmet som hjälpmedel, och dessutom kostnadsfritt!
Jag har kommit underfund med mycket om min mathållning genom hans program.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

UBCL
0

När jag skrollar bland inlägg och kommentarer är det vissa namn som jag läser med särskilld uppmärksamhet (ordningen helt utan värdering): Kenneth, kitabu, bookjones, bustas, Anna-fd-137, Mervi, Pasi, Zepp, MikaelJ, maxiq, kaisakavat, Greensis.

Sten Sture är inte lika snäll som Kenneth men är värd en stor eloge för sitt raka sätt att vara och för att han kompromisslöst tar strid i alla frågor när trollen hoppar upp. Glad

haneit
1

Jag tycker att sådana här trådar är fruktansvärda, även om jag förstår att de är välmenta…

För den som aldrig blir omnämnd blir de som klubbar för invärtes beundran, trots att de som omnämns självklart är värda alla uppskattande ord de får!

Nuförtiden bryr jag mig inte om vare sig om jag får uppskattning eller klander på internet, men på den tiden jag var ung, blyg och känslig och skulle ut och umgås på internet de första gångerna så kunde jag nästan bli gråtfärdig av sådana här trådar…

kitabu
0

#25, haneit

Ledsamt att du tycker att denna tråd är fruktansvärd och en klubb för inbördes beundran.

Mitt syfte med att starta den var inte att utesluta någon utan tvärtom att cirkla in gemenskapen.

Internet kan verkligen vara en avgrundsdjup brunn av sådant man aldrig skulle säga rakt i ögonen på en människa, men att uttrycka sin uppskattning för en person -kan det anses förfärligt?

Helena Hesselmark

haneit
1

Jo, jag förstår ju verkligen den goda tanken, precis som jag skrev.

Men jag tycker nog att det är bättre att uttrycka sin uppskattning direkt till personerna i fråga, i de trådar där de deltar… För eftersom det alltid bara kommer att vara ett fåtal som omnämns i sådana här trådar, så hur skulle man kunna undgå att många känner sig helt bortglömda och utanför…? Det är ju inte bara vad man säger till människor som räknas, utan också vad man inte säger…

Mala09
0

Jag kan inte vara enig i det haneit-synd du tycker så.man måste kunne skriva bra saker om folk utan att andra blir lessen.Om man blir det kan man skriva själv och beretta om en bra person?

Jag vill tacka alla typ 1or och särskillt Linnéa som gjorde att jag stannade kvar presis när jag tyckte det var byrjat bli et ointressant forum kom hon med massa trådar jag var engasjerat i-och GAKA som alltid är rak och fattar vad det innebär att vara en 1a och pratar till mig med respekt (for meg innebär respekt att man er ärlig också när man inte tycker samma sak och tycker andra är på et farligt spår.)…och har en bra attityd.

Att andra inte är med betyder inte att dem inte är bra-men att dem har varit mindre viktig på min veg som är olik andra personers som fex har viktproblem.Också Anterrabae som jag tror har lämnat forumet men som jag lärde mycket viktiga saker av.(och som säker tyckte jag var lite jobbig he he.)

LatMask
0

Tack till alla som har problem med ätstörningar, ingen nämnd och ingen glömd - tack från LatMask som grinar i varenda tråd - av lycka!, era berättelser är skakande och samtidigt enormt uppmuntrande - här har vi en förfärligt otäck sjukdom, som LCHF tycks ta udden av, är det en tillfällighet att dessa ätstörningar blivit oerhört mer frekventa de senaste 30 åren?