Saffransbullar?
Någon som har ett bra recept på saffransbullar a la LCHF? eller någon tråd för det.
//Karin

Nej, jag har inte gjort det men jag tror att pepparkakemuffinsreceptet skulle kunna funka

Monique (hon, den underbara personen som driver bloggen LCHF Life o träning) har ett recept på saffransopsies. Det kanske kan vara nåt?
Tack för tipsen! Har nu provat båda ovanstående saffranssorterna, blev riktigt gott. Min man Andreas tyckte förstås att de var lite skumma inte alls som vanliga. Bra, då får jag behålla dem för mig själv. Jag njöt iallafall, tänk att jag kan få äta sådant här gott. Men farligt också, vill gärna ta en till, och en till, och en till… måste behärska sig!!
Gjorde även pepparkaksmuffinsena så det tänker jag ta med mig till familjen imorgon så har jag också något att mumsa på.
Ha en trevlig advent nu alla KiF:are och njut.
//Karin

Svår avvägning det där, prövat lite varianter men det smakar inte som saffransbröd skall smaka. Så min lösning blir att baka saffransbullar på det gamla goda sättet, äter man fakir för övrigt så minimerar man väl skadan förmodar jag. Det är ju bara en begränsad tid av året det gäller, och våren är en bra tid att lätta på vikten
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus