Ur barnamun
Härom dagen var vi och handlade. Barnen (7, 5 och 3 år) lade som vanligt varorna i sina små kundvagnar. När vi kom till kassan packade 7-åringen upp först. Han började med 5 paket grädde (extrapris p g a kort datum - då gäller det att ladda kylen!) och sa högt och ljudligt till kassörskan och alla som ville höra på "Vi i vår familj älskar grädde och äter det jättemycket. Det går åt minst ett paket till frukost!" I det läget var jag glad att det bara är jag av oss som är rund!
Fnissar… barn är så söta :)

Numer pensionär i Nynäshamn
hehehe!

Gulligt - en riktig liten LCHF-ambassadör! 
"still lost in space and time"

Dukti kille han vet hur det ska vara han!!!
Gulligt! Men jag har fortfarande lite svårt att handla grädde, tycker att alla stirrar och tänker att jag inte borde äta det, så köper oftast bara ett eller max två paket åt gången. Sorgligt men sant!
Vad kul. Barn är så spontana.
Idag var jag och handlade 2 paket smör, där var en dam som köpte Becel och glodde på mitt smör, jag köpte 1 liter vispgrädde, creme-fraiche, fläskfärs, oxstek, kaloppskött, en stor fet ost, feta-ost, osockrat sylt till min man. Turkisk yoghurt, blomkål, några tomater och gurka, 2 påsar mandel en hel salamikorv, ungerskt med 45 % fett och utan smakförstärkare, jättegott. I min affär är kassa personalen van med mina inköp och lyfter inte ett ögonbryn.