Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 5579 ggr
blisan
0

Restless legs

Är det någon som vet vad som hjälper mot restless legs?

Jag har för mig att jag har läst innan om det, men hittar inte.

willas
0

Magnesium

sanfor
0

Förutom huskurer som att borta benen, spola av de med kallt vatten osv

så finns det även medicin.

Jag har Sifrol, som funkar helt ok (dvs jag kan sova). Ursprungligen mot parkinson, men även godkänt för RLS. Nackdelen för mig just nu är att den inte har testats tillräckligt på gravida, så man rekommenderar inte då. (även om jag inte är gravid nu, så är det planen). Man tar en mkt lägre dos än det parkinsondrabbade får.

Jag kan inte säga om myrkrypningarna har blivit bättre eller sämre av LCHF-kost.

willas
0

Borta benen??? Kapa dem??? Det låter radikalt…Skrattande

sanfor
0

hahaha..borSta ska det stå, med en hårborste.

Sedan kolla för ev brister som B12 å järn å så.

Trollkatta
0

Kroppen behöver mer Dopamin

Mona-Stina
0

Jag besväras också av myrkryp i benen när jag ska sova, även om jag sitter och tittar på tv utan att ha något för händerna som en stickning eller dylikt. Jättejobbigt så jag är också tacksam för tips.

Marek-102
0

En av metoden som fungerar på många är att smörja in handflator och fötter med fuktsalva (akut går bra även med vatten) Det räcker faktiskt med bara handflator - konstigt nog

soderen
0

När jag är riktigt trött, då kryper det i mina ben med.

Jag är också tacksam för tips.

/Ullabritt

Lisabet
0

Jag har haft ganska mycket ont i mina ben, och det som hjälpt är B12. Det finns receptfritt på apoteket. Det tog nog en månads tablettätande innan det blev bättre. Nu har jag bara lite krypningar ibland.

cnidaria
0

Jag går upp å stretchar vaderna, brukar hjälpa. Tror det blir syrebrist i musklerna, samma orsak när vaderna krampar.

blodtopp
0

Prova att få i dig lite mera järn. Antingen via järnrik mat eller järntabletter. Har alltid hjälpt mig när det kryper i benen =)