Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 7423 ggr
Botte
0

kolloidalt silver. Då antibiotika är kaputt?

Nån som har seriös info om kolloidalt silver? Hittade ett företag i USA som också laddar partiklarna (liknar ultraviolett strålning på det elektromagnetiska spektrat säger de) för att öka effektiviteten. Så effekten sägs vara minst dubbel i deras produkt: kolloid och laddning.

Lär fungera enl följande: partiklarna, laddade eller ej skjuter vid kontakt sönder svinvirus och annat urkigt som man inte ska ha i kroppen.

Firman heter supernaturalsilver.com. hittar tyvärr bara färdiga produkter och inga generatorer. Jag vill "koka" mitt silver själv.

Amerikanske rymdisarna NASA har detta för att rena vattnet, det jag talar om är ju för invärtes bruk men det lär finnas en massa per review -artiklar om detta.Hittade 731 papper på PubMed, sökte på colloidal silver.

Nån som har mera info om detta spännande område?

JAUS
0

Det verkar inte vara helt ofarligt. Sen är det inte bra för miljön heller.

Botte
0

Tack för länkarna från SLV,

Du tänker på Argyria, när man blir grå i hyn, gör man fel vid tillverkning och tar för mycket blir det väl fel. jag försöker utröna om detta är en (vid rätt tillverkningsförfarande, användning) hittils förbisedd metod för att döda virus. Finns mycket spännande saker där ute som man inte tänkt på förens någon uppmärksammade metoden på bred front.

Ta LCHF som exempel på en "förbisedd" metod för att öka hälsan, fanns ju inte ens på kartan för några år sedan.

Jag letar efter flera oberoende källor, gärna per review -artiklar eller andra källor, myndigheter och tillverkare är iaf jag lite försiktig med, deras källor är tyvärr ofta för gamla och/eller för ensidiga.

Botte
0

Lite historisk trivia om silver som "vaccin"

På trettonhundratalet då pesten härjade så klarade sig adeln ofta från att smittas, Det tillskrevs det faktum att man använde sig av silvertallrikar och silverbägare. Den vägen fick man i sig silverjoner i tillräcklig mängd för att få hjälp med att döda de bakterier som orsakade pesten. Man gav även sina barn en silvernapp att suga på, silverjonerna som nöttes av, gav barnen ett naturligt skydd mot bakterierna som spred pesten. Det är från denna sed begreppet "att vara född med silversked i mun" kommer. 

Källa: Intervju Med Anders Sultan i 2000talets vetenskap.

Pasi
0

Du kan göra ditt eget silver om du bara har ett vanligt nätaggregat runt 12 volt), rent silver (från ebay t ex), lite destillerat vatten och en riktigt exakt våg….man kör elektrolys, och sedan väger man återstoden av silvret för att veta hur mycket man skall blanda ut det med.
Behövs ingen dyr maskin!

Botte
0

Tack Pasi, misstänkte att det var nå't sånt.

Samma negativa hallå om silvercolloid från myndigheter och

läkemedelsindustri som detta med mättat fett tycks det. Här trampar man nog på ytterligare en öm tå. Ska undersöka vidare så får vi se.

Camilla89S
0

Läs på hemsidan www.ion-silver.com, där har de seriös information om kollodialt silver i alla fall.

JAUS
0

Silver är en tungmetall precis som kvicksilver och bly så det är absolut inget jag frivilligt skulle konsumera.

Dessutom är det miljövidrigt. Enligt min mening borde det totalförbjudas.

Botte
0

Camilla895,

Tack för ytterligare ett tips Glad

mazen
0

Läste en artikel i Dagens Medicin eller Läkartidningen för c,a ett halvår sedan om brännskadebehandling på småbarn med  kolloidalt silver på Astrid Lindgren Sjukhuset, behandlingstiden förkortades från 11 dygn till 2 dygn.

Har letat men hittar inte artikeln

PerH
0

Hej, lite praktisk upplevelse

Köpte en liten flaska kollodialt s….r på hälsokosten, inte med tanke på själva flunsan.

Mitt problem under flertalet år är Rosace eller sk. vuxenacne, dock inte den extremt värsta typen av blemmor.

Har kört lite genom att badda huden och ta mig några huttar ur kapsylen under veckan som gått, tycker mig ana en viss förbättring, utslagen minskar.

Tidigare har jag kört med receptförskriven antibiotika som aplicerats som lotion i området, många tuber har det blivit genom åren.

Bättre att använda silvervattnet än att köra A-biotikanSkrattande

Placebo vem vet ?

#4 Håller med Pasi

Ps.

För övrigt tycker jag det smakar silver om hutten.

Conquest
0

Jag haft info på min hemsida om CS i 15 år

http://stighastrup.dinstudio.se

PerH
0

StigObestämd

Nål i en höstack, var på hemsidan ?

Botte
0

Perh, Silverhutten sätter guldkant på tillvaron? Cool 

Ska in å kolla på Stigs sida, mycket intressant blev det, tack alla för tipsen.

Voltaire
0

Mazen; här är länken du tipsade om angående silverplåstret! Tack för tipset!

http://svt.se/2.22620/1.1585568/revolution_i_varden_av_brannskadade%26from=rss

Conquest
0

PerH

Jag har info om mycket men inte om nålar och inte om höstackar!

Min info om CS är till största delen min översättning av en sida på engelska. Kanske jag har missat nått korrrrekt stavning.

Conquest
0

Jaus

Du vill förbjuda tungmetallar.

Vad ska dykarna göra utan sina blyskor?

Flyta runt på måfå?

Dessutom kan man äta kvicksilver, bly, you name it, bara det är i Kolloid form. HA!

Pasi
0

De flesta metaller är tungmetaller…t ex järn, koppar WikiFlört

PerH
0

Stig

Under vilken rubrik skulle jag hitta info om CS, på din sida, bara det.

Nu googlade jag fram denna nål i höstackenFlört

http://stighastrup.dinstudio.se/empty_21.html

/empty_21.html var tillägget som behövdes i din länk, bara det

Kände inte till förkortningen CS, därav frågan.

mazen
0

Har provat kolloidalt silver mot samma problem men hos mej är det även inflamerade ögon, liten förbättring men blev inte helt okey. Har fått förmånen att använda komjölk och har blivit slät i ansiktet (med mörk tröja såg det ut som jag mjällade) ögonen är mycket bättre

Tack

Conquest
0

PerH

Nu har jag bytt "CS" till "Kolloidalt silver" på min hemsida. då blir det enklare att hitta.

Pasi
1

Testade att göra eget kollodialt silver (i rent forskningssyfte).

Tog en plastskål och pressade ned en utklippt plastbit (lock till plastburk) med lite hål i som skiljevägg.

Fyllde skålen med destillerat vatten (luftavfuktare, men går bra med regnvatten el snö).
Hängde ner 2 nystan av silvertråd (99,9%) på var sida om skiljeväggen, så att en stump gick ner på utsidan av kanten.
Kopplade en bilbatteriladdare till dessa trådar på utsidan i 10 timmar.
Slutligen filtrerade jag genom kaffefilter för att få bort större silverpartiklar.

Tråden minskade 400mg.
100mg fastnade i filtret.

Således har jag destillerat vatten med ca 300mg silver, vilket motsvarar/kan spädas till - 10 liter 30ppm CS. Kostnad under 10:-.
Kanske skulle börja sälja CS, då förtjänsten är enorm!Flört