Tror att jag är botad
Igår så firade jag -20kg dag, vilket för mej betyder (planerat avsteg) att jag kunde få sätta i mig den sak som jag har saknat mest under min LCHF tid. Jag vet att man kan belöna sig på andra sätt, men detta var något som jag bestämde redan när jag började med LCHF. Efter varje 10 kg minus så kan jag jag få stoppa i mig en sak som jag i vanliga fall inte får.
Första gången så valde jag öl, stor favorit för mig tidigare, men fy va dålig jag blev och vilket sötsug jag fick efter det.
Denna gången var det glass! Köpte B&J och hur gott som helst. Tänkte att detta kommer jag att ångra imorgon, men jag har inte haft något som helst sug och tanken på att ätä glass idag får mig bara att må lite smått illa.
Kanske jag håller på att bli "botad" från mitt sötsug? Vad tror ni?

Grattis till en fantastisk viktresa!
Nja det beror på hur du menar med sötsuget.
Så länge du inte matar sockertrollet håller det sig på mattan
Börjar avstegen bli för många kommer sötsuget tillbaka med stor kraft.
Det låter väldigt bra! Hurra för dig! (Säger som Dufva, dock, så länge du inte matar sockertrollet…)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Åh!
Grattis till viktnedgången!
www.machmo.se
Grattis! Vilken härlig berättelse.
Mata inte trollet - det är mitt tips!
Numer pensionär i Nynäshamn

Precis, om man efter rökstopp, tar ett cigg, då är man fast igen!
Men stort grattis till Dig!

Tackar så mycket för era kommentarer!
Jag har absolut inte haft något sug alls sen dess, utan har närmast mått lite illa, så det är nog ingen risk att jag stoppar i mej glass den närmaste tiden igen. Dessutom så har jag ju långt kvar till mitt nästa "jubileum".
Kan stolt säga att jag inte har gjort några som helst andra avsteg än de 2 planerade jag berättade om tidigare.
På tal om rökstopp så är det nog nästa grej, men jag kanner mej inte riktigt redo för det ännu. Men det kommer det också!
Grattis till ditt finfina resultat och lycka till i framtiden också. Om det bara var ett engångsavvikelse så tror jag du klarar det.
Lycka till!
Vad roligt! Tycker det är jättebra att ha såna där belöningar!
Jag har också unnat mig olika saker jag längtat massor efter ibland, men känslan brukar alltid vara att det var inte så gott som man trodde att det skulle vara. Resultatet blir att jag längtar mindre och mindre efter sötsaker. Jag har inte ätit wienerbröd under LCHF-tiden (sen nyår) dock och det längtar jag verkligen efter. Men jag misstänker att det inte ÄR så gott som jag tror att det är. :)
Har för övrigt nu gått ner 10 kg i år och nu är alla gravidkilon borta! :)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus