Influensa. Hysteri i onödan.
Här kommer en rapport från ett influensdrabbat hem. 9-åringen kom hem i torsdags och klagade på att han inte mådde bra. En timma senare hade han hög feber. Nästa dag likaså, ingen mat bara dryck. Lördag hosta,feber och trött, lite halsont, söndag likaså men piggare framåt eftermidagen. Måndag feberfri, lite hosta. Tisdag feberfri och pigg. Onsdag åter i skolan.
Söndag insjuknade 13-åringen. Lite mer virus från brorsan alltså värre drabbad men det har vänt. Han går dock inte till skolan före måndag nästa vecka.
Vi vuxna har inte blivit sjuka alls! Och nu har jag surfat och letat information om H1N1. Det var en mild pandemi 1977 och sedan dess är H1N1 en av de säsongsinfluensor som återkommer. Inte konstigt att vi som är närnare 50 år klarar oss! Det känns som hela influensainformationen bara är en stor desinformation.
Panik utan anledning.
Jo, visst jag kan teoretiskt sett fortfarande bli sjuk. Inkubationstiden är mellan 1 och 7 dygn och 7 dygn har inte gått förrän i kväll….
Jag äter LCHF, Guben nästan och barnen till 50% Vi äter alla lite mer än 2000ie D3 per dygn (inte9-åringen)
Jag säger som jag har sagt hela tiden när det gälller denna hysterin när det gäller svininfluensan… Vem vinner på att blåsa under denna hysterin?? Jo, läkemedelsindustrin, dom tjänar multum på alla livrädda människor. Fågelinfluensan och Svininfluensan, vad blir nästa mjölk-ko för läkemedelsindustrin??Varginfluensan??? Influensan ändrar sej hela tiden, vi kan inte hålla på och vaccinera oss vart annat år för att det kommer en ny sort. Detta är vad jag tror.

#0 Ur samhällsekonomiskt perspektiv blir det dyrt om väldigt många blur sjyka och inte kan arbeta. Men med drygt 3 miljoner vaccinerade i Sverige har säkert smittorisken bromsats upp.
Ja, det finns många som har ekonomiska intressen här: tidningar som säljer lösnummer och hälsokostindustrin är några andra aktörer som tjänar grova pengar.
Ni har säkert haft nya flunsan men du kan inte veta utan bekräftat prov. Vanlig flunsa härjar oxå nu.
#2 trollkatta
Med tanke på hur många som blir hemma pga vaccinet slår ut kroppen kostar samhället mycket!

jo, och nu är ungarna naturligt skyddade nästa år med och när grodinfluensan kommer om 30 år med och slipper springa och vaccinera sig en gång om året
nej, vi borde tvångssmitta alla istället!

Inte sjuk än efter 7,5 dygn!
#2, Säker på vilken typ kan man inte vara utan prov men ett symptom skiljer från den vanliga säsongsinfluensan och det är illamåendet. Båda grabbarna har mått illa, den äldre har tom kräkts ett par gånger.
SMI redovisade 16 fall av influensa i Dalarna v45 varav alla var pandemisk H1N1 = svininfluensa
Sannolikt den nya inflensan kan man ändå säga.
Hupp, jag instämmer med dig att det känns lite som masshysteri i onödan. Jag bor i Dalarna och i båda mina döttrars klasser har det varit ovanligt många sjuka. Min ena dotter har varit hemma en dag för att hon var febrig och snuvig.
I och för sig finns det ju vissa kategorier av människor som kanske bör vaccinera sig, men är man frisk för övrigt så är det nog helt onödigt. Vi bestämde tidigt att vi skulle avstå från vaccinering.
/Désirée