Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 3945 ggr
Halvdansken
0

OT - barninstruktioner till vuxna

Jag vill bara ha svar på om det är mig det är fel på…

Nu i svininfluensatider är det ju mycket fokus på hygien, och speciellt handhygienen. I anledning av detta har nån (förmodligen välmenande) människa satt upp en A4 sida i läshöjd på damtoan (vet inte hur det är på herrtoan) med barnsånger där man bytt ut texten med "tvätta händerna råd".

Broder jakob, Björnan sover osv med texter i stil med "tvätta tvätta lilla tummen, gnugga gnugga med tvålen, oj nu var du duktig".

Allt illustrerat med bilder på Nalle Puh och nyckelpigor och liknande. Förmodligen kopierad från nåns dagis eller förskola.

Jag har lust att riva ner den varje gång jag ser den. Jag är snart 50 år, jobbar på en IT firma, jag vill inte bli behandlad som en unge. 

Överreagerar jag?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

vinteralvan
0

Det är nog inte menas som instruktioner utan bara som något roligt. Glad

Floydian
0

Tycker jag inte….

man skulle ju kunna uppfatta det som ett skämt… men särskilt kul var det ju inte…

Mooniq
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur trött blir man inte på storebror-syndromet…..?!?

Monica

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Jennix
0

Haha, jag skulle nog blir rätt ställd också… Märklig humor vissa har. Du kanske ska byta ut den mot Varning För Zombieinfluensan? Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Halvdansken
0

Det är inte menat som ett skämt, typ Monicas bild. Det hade varit het ok.

Det är barnsånger, med annan text, och barnbilder. Dagisinfo.

sarag
0

Ahh.. har ni inget barnasinne?

…undrar jag som jobbar med böcker o bilder riktade till barn. Att tala till barnet i "gamla vuxna" är nog bara nyttigt ibland!

Mooniq
0

sarag

Jag har massor av barnasinne o humor…

MEN - tala till mig som en vuxen person! Speciellt på mitt arbete!

Jag kan hålla med halvdansken som började tråden med att lappar på jobbet, storebrorsyndromet - är irriterande!

Det e så jäkla fegt många gånger, att sätta upp en lapp!! På mitt jobb kan det dyka upp lappar om allt möjligt, sånt som gäller alla och ibland en lapp som kanske bara gäller en eller två personer.. varför inte prata med dessa istället.. Åhhhh… kanske är lappar typiskt svenkt, vad vet jag… får lura på det lite..Obestämd.

Monica

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Halvdansken
0

Ett exempel: (melodi Boder jakob.)

Tvätta händer, tvätta händer

Tvåla in, tvåla in

Händerna blir rena

naglarna ska skina

skrubba på, skrubba på.

+ En bild på en nyckelpiga.

Krääääk….kan man inte bara sätta upp en lapp där de står "Tänk på att handhygienen är extra viktig i influensatider". Jag har inget mot att bli informerad med en lapp, men jag är som sagt snart 50.

wooster
0

Någon på ditt jobb verkar ha ett tveksamt "sinne för humor".

Du kan väl fota den och skicka in till www.argalappen.se som ett passivaggressivt bidrag Glad

vinteralvan
0

Jag kanske har konstig humor men jag tycker det var roligt. Skrattande

Halvdansken
0

Å andra sidan. Har man inget annat att reta sig på än det här, så ska man nog vara glad! Tungan ute